• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Eigen Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Misschien kennen sommigen hier de uitzendingen van Robert Jensen ?
Nee. Het gaat me er hier niet om, om wat ie allemaal zegt en doet (ben het die keren dat ik het zag, maar weinig met hem eens ook !).

Maar hij draait zijn video's op een eigen server... en kan onafhankelijk datgene brengen, waarvoor ie van YouTube afgegooid is- en niet meer op televisie mag.
Ik haal hem dus alléén maar ff. als voorbeeld aan, om de vraag te stellen van:
Hoe maak je voor jezelf ook zo een soort van eigen server, waarop je ondanks wat 'Jan en Alleman', er van vindt, toch je eigen video's ongeveer net zoals hij kunt brengen ? En dat je bijvoorbeeld niet gestopt kunt worden wat je inhoudt betreft, zoals je video's verwijdert worden van YouTube, als het YouTube niet aanstaat ?
Wat heb je daarvoor nodig ? En wat moet je daarvoor doen ?

Voor de goede orde verder: ik zal het netjes houden, geen Jensen style of erger. Maar het gaat me puur om de onafhankelijkheid, en dat ikzelf kan bepalen welk soort videomateriaal (eigen geschoten- of ?) erop kan zetten- en er zolang op kan laten draaien (aan kijkers kan laten zien), als ikzelf, ikzelf dat wil.
Daar gaat het me om.
 
Heb een Synologi Nas, zeer tevreden over, lees dit maar eens:
 
Als je het groter wilt dan een NAS kun je eens gaan kijken naar een VPS of een dedicated server, maar je zult wel wat opslagruimte moeten hebben voor de video's enzo.

Wat je er mee doet en of je het netjes houdt of niet is je eigen keuze, dat is onze afdeling niet want het forum helpt immers niet met de inhoud. :)

Vermoedelijk is dit wel informatief voor je over hoe het werkt en wat je bijv. nodig hebt.
 
Een nas heeft wel als nadeel dat mensen dan echt in je eigen netwerk zitten. Het apparaat staat immers bij jou thuis.

De opties die @Black Tiger geeft zijn beter als je het hebt over breder publiek bereiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan