• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

einde ondersteuning win 10 okt 2025

Oh sorry, suiker ?

Tea_cup_in_the_sun.jpg

Je zou ook een paar nieuwe laptops met staffelkorting kunnen aanschaffen, een beetje onderhandelen mag altijd. Maar het is misschien niet zo'n fysieke club die bij elkaar over de vloer komt.
Neen, we komen niet bij elkaar over de vloer, jaarlijks hebben we een BBQ waar ook de echtgenoten(tes) aanwezig zijn, die zijn ook altijd heel leuk maar gezien de leeftijd word dat nooit laat😙, ik heb er al wel wat gefilmd, wat betreft de voorstellen hier gedaan ga ik op een vergadering wel een pc/laptop, win 11 vergaderpunt op de planning zetten, maar wat ik al wel zeker weet is, nadat ik eerder al "de knuppel in het hoenderhok gooide" dat bij oude pc/laptops de ondersteuning stopt in oktober, zich de meesten niet realiseren wat dat eigenlijk betekend, ze gaan verward zijn nadat ze door Microsoft worden gewaarschuwd via hun kanalen van wat er gaat gebeuren, ze gaan zeker wachten en uitstellen tot het laatste moment en dan toch naar de pc boer stappen voor iets nieuw of refurbish of beslissen om met tablet verder te gaan, zo zijn nu eenmaal oudere mensen, we moeten daar niet van weg kijken dat is de realiteit, zelf ben ik ook zo, zij het niet op digitaal gebied, hier thuis zou dan weer dringend moeten geschilderd worden (ik kan het zelf niet meer en schilderen op een doek is niet hetzelfde als ramen schilderen😔) maar weet ook dat dit een paar duizend euro zal kosten, keuzes, keuzes! Enfin in oktober zal ik wel eens terug de draad op nemen over het Windows 10>11 probleem bij het clubje😄 ik verwacht nog wel wat commotie 😁

Ja LoL, moet je er wel even bij vertellen dat die backup niet groter mag zijn dan 5 GB (en daar zit je snel aan), anders moet je gaan betalen voor die dienst. 100 GB kost 2 euro per maand. In principe niet duur, maar 12x2 is ook 24, bijna 30. En jouw belangrijke info staat bij MS. ;)

Maar oke het is een alternatief inderdaad.

En jouw belangrijke info staat bij MS. ;)

Maar oke het is een alternatief inderdaad.
Ach genoeg mensen die niet om privacy geven en alles online delen/gooien 😉

Als je een Office 365 abo hebt heb je 1TB.

En wat privacy betreft, dan sla je het toch encrypted op? Ik gebruik cryptomator om alles wat ik in de cloud opsla éérst te versleutelen voordat het de cloud in gaat.

dan sla je het toch encrypted op?
Ik ga uit van de doorsnee gebruiker en encrypted is weer extra werk.
Zelf heb ik bijv. geen Office 365 en heb liever klanten gegevens niet in een cloud dus ik ben nog aan 't twijfelen tussen 30 euro betalen of toch maar upgraden naar W11 in november of zo.

Intussen gevonden dat ondersteuning voor Windows 10 GRATIS zal verlengt worden voor een jaar er hangt wel een voorwaarde aan vast met dingen in de cloud en dergelijke.

Intussen gevonden dat ondersteuning voor Windows 10 GRATIS zal verlengt worden voor een jaar er hangt wel een voorwaarde aan vast met dingen in de cloud en dergelijke.
Dit gaf ik ook in bericht 26 als optie.

Ja had ik wel gezien maar nu blijkt het gratis te gaan zijn mits voorwaarden.

Zorg ook dat je met die backups binnen de 5 GB blijft anders blijft het niet gratis. ;)

Ja had ik wel gezien maar nu blijkt het gratis te gaan zijn mits voorwaarden.
Genoeg mensen die onder de 5 Gb kunnen blijven, maar goed er zijn nu tenminste meerdere opties voor mensen.
Ook al is het maar voor een jaar.

Genoeg mensen die onder de 5 Gb kunnen blijven
Ik zei het er ook alleen maar bij voor de zekerheid omdat het nergens anders vermeld wordt en het is wel belangrijk dat de doorsnee gebruiker dit ook weet.

Ik vraag me alleen af hoe het nu precies werkt. Stel je werkt vanaf september een maand of 3 met Windows backup en je blijft onder die 5 GB. En daarna stop je met Windows Backup.
Zou dat maand per maand bekeken worden door MS en dan evt. de updates alsnog gestopt? Of zou dat gewoon doorwerken.

En zou men na oktober ook nog gebruik kunnen maken van die 30 euro optie?

Terug
Bovenaan