• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Elektrische autobezitters geschokt: Nieuwe studie bevestigt dat EV's aanzienlijk slechter zijn voor het klimaat dan dieselauto's.

A

Abraham54

Gast
Elektrische autobezitters geschokt: Nieuwe studie bevestigt dat EV's
aanzienlijk slechter zijn voor het klimaat dan dieselauto's.


The Brussels Times meldt dat een nieuwe Duitse studie aan het licht brengt, dat elektrische voertuigen de komende jaren de CO2-uitstoot
in Europa nauwelijks zullen verminderen, aangezien de introductie van elektrische voertuigen niet zal leiden tot een vermindering van de
CO2-uitstoot van het autoverkeer.

really%20green.jpg


Volgens de studie van Christoph Buchal van de Universiteit van Keulen, dat 17 april j.l. door het Ifo Instituut in München werd gepubliceerd,
hebben elektrische voertuigen "een aanzienlijk hogere CO2-uitstoot dan dieselauto's". Dat is te wijten aan de aanzienlijke hoeveelheid
energie die wordt gebruikt in de ontginning en verwerking van lithium, kobalt en mangaan, die essentiële grondstoffen zijn voor de
productie van elektrische autobatterijen.

Een accupack voor een Tesla Model 3 vervuilt het klimaat met 11 tot 15 ton CO2. Elk accupack heeft een levensduur van ongeveer tien jaar
en een totale kilometerstand van 94.000, dat zal 73 tot 98 gram CO2 per kilometer (116 tot 156 gram CO2 per mijl) betekenen, aldus Buchal.
Tel daarbij op de CO2-uitstoot van de elektriciteit van de centrales die dergelijke voertuigen aandrijven, en de werkelijke Tesla-uitstoot
kan tussen de 156 en 180 gram CO2 per kilometer (249 en 289 gram CO2 per mijl) bedragen.

model%203%20battery.jpg


Duitse onderzoekers bekritiseren het feit dat de EU-wetgeving elektrische auto's classificeert als nul-emissie auto's; ze noemen het een
misleiding, omdat elektrische auto's, net als de Model 3, met inbegrip van alle factoren, meer uitstoot produceren dan dieselvoertuigen van Mercedes.

Ze schrijven verder, dat de EU-doelstelling van 59 gram CO2 per kilometer in 2030 "technisch onrealistisch" is.

tesla%20generator.jpg


De realiteit is dat, naast de CO2 -uitstoot die wordt gegenereerd bij het winnen van de grondstoffen voor de productie van elektrische
voertuigen, alle EU-landen aanzienlijke CO2 -emissies genereren door het opladen van de accu's van de voertuigen met behulp van
vuile energiecentrales.

Voor echte emissiereducties concludeerden onderzoekers de studie door te zeggen dat methaan aangedreven benzinemotoren of
waterstofmotoren de CO2-uitstoot met een derde kunnen verminderen
en mogelijk de noodzaak van dieselmotoren kunnen elimineren.

"Methaantechnologie is ideaal voor de overgang van aardgasvoertuigen met conventionele motoren naar motoren die ooit
op methaan uit CO2-vrije energiebronnen zullen rijden. Daarom dient de Duitse federale regering alle technologieën gelijk behandelen
en ook waterstof- en methaanoplossingen bevorderen.".
 
Is bovenstaand plaatje echt? Een dieselgenerator voor het opladen van je Tesla!
zo ja, absurd tot in het oneindige!
 
Ik denk zelf, dat het oude en antieke elektriciteitsnetwerk in de USA dat soort snelle autoladers niet kan ondersteunen.
 
[/URL]

Tis maar wat je wilt lezen, ze spreken elkaar allemaal tegen.
 
Als je niet voor wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken wil gaan maar wat jan en alleman posten - dan zie je door de bomen het bos niet meer.
 
Die kranten baseren het op wetenschappelijk onderzoek wat dat dan ook waard is, ze roepen echt niet zomaar wat en is degelijker dan de stukjes die ik op het nationaal computer forum lees, die neem ik echt niet meer serieus.

Quote van @vloterboot op Dumpert.
Maar goed, een mening hebben ondanks gebrek aan kennis is de norm vandaag de dag.
 
Oké - als jij gerenommeerde instituten in Duitsland niet serieus neemt, is dat jouw zaak.
 
Maar goed, een mening hebben ondanks gebrek aan kennis is de norm vandaag de dag.
Wees eerlijk, het is voor de gewone burger niet meer te volgen, wat nu de echte waarheid is!
De één zegt dit, de ander dat, het zou een dagtaak worden om alles na te pluizen wie oprecht is!
Zonder kennis, struikel je al helemaal!
 
ADAC en TNO waren hier al eerder achter gekomen (±2015-2017). Hoewel dat instituut in München een nieuw artikel heeft gepubliceerd, is dit onderwerp totaal niet nieuw. Het klopt dat je ze een aantal jaar moet rijden voordat ze zeg maar CO2-neutraal geworden zijn, maar in tegenstelling tot diesel auto's worden ze dat tenminste.

Hoewel veel resultaten van onderzoeken ver uiteen lopen, is toch iedereen het ermee eens dat een elektrische auto op korte termijn slechter voor het milieu is dan een conventionele auto. Zo moet je een Tesla Model S 8 jaar rijden voordat het milieu er baat bij heeft. Verder heeft ADAC nog gezegd dat je elektrische auto dan wel een primaire auto moet zijn, omdat een tweede auto vaak minder gebruikt wordt (daarom is een tweede elektrische auto in zo'n geval slechter voor het milieu).

Verder wil ik zeggen dat dit artikel (artikel van post #1) een sterk clickbait gehalte heeft, wat teleurstellend is. Maar ik denk dat het inmiddels de realiteit is geworden van de media die bij de grote nieuws/media organisaties willen horen, maar daar simpelweg niet toe in staat zijn. Maar goed, het is maar een titel.

Na mijn examen kan ik mijn PWS (profielwerkstuk) wel geven, dat gaat namelijk over elektrische auto's en of ze milieuvriendelijk zijn. Daar staan ook al mijn bronnen in.

OFWEL: elektrische auto's zijn op korte termijn vervuilender, maar op lange termijn kunnen ze zeker CO2-neutraal of zelfs beter voor het milieu zijn. Maar alleen als de auto voldoende gebruikt wordt, en de auto een langere levensduur heeft dan de tijd waarin het CO2-neutraal wordt. Voor zover ik weet, is dat wel het geval bij de meeste auto's. Zeker als ze nog als occasions verkocht worden.

Het maakt natuurlijk ook nog uit wat voor stroom je gebruikt zo is groene stroom veel effectiever in het beter zijn voor het milieu dan grijze/bruine stroom.

Daarnaast kan de accu ook nog hergebruikt worden nadat het niet meer geschikt is voor de auto. Dit wordt al wel vaker gedaan. Wanneer een accu niet meer gebruikt kan worden voor de auto, is het nog zeker capabel genoeg om 80% van de oorspronkelijke capaciteit te gebruiken. Met andere woorden hij kan nog tot 80% opgeladen worden. Dit is perfect voor de OPUS camper (zoek maar op) of zonnepanelen. Een zonnepaneel is niet per se stabiel in de stroom die het levert. Een accu kan die stabiliteit geven, dat wordt ook vaak gedaan, voor wanneer bijvoorbeeld zo'n paneel geen stroom op kan wekken. Denk aan 's nachts.

Daarna als de accu het dan echt echt echt niet meer doet kunnen ze voor 90% gerecycled worden, dat is geen honderd nee klopt. Maar het is meer dan een glazen fles gerecycled kan worden: 38%. (percentages kunnen variëren op basis van de door jou gekozen bron)

Dus uiteindelijk wordt het eruit gewerkt, het duurt alleen een poosje.
 
Oke ,daarom mijn visie , Elektrisch rijden doen we op de Kermis:cool:
 
Wij blijven lekker diesel rijden...……. :cool: (totdat de overheid de accijns op diesel fors gaat verhogen)
 
Jammer voor jou dat je niet in het oosten woont, dan zou je over de grens kunnen tanken.
 
Voor mij blijft het voorlopig ook gewoon lekker een diesel.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan