• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

email gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnneMarie52

Nieuw lid
Lid geworden
9 mei 2018
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb nu al 2 maanden dat ik op een van onze emailadressen chinesche mail binnenkrijg. Ik heb het wachtwoord al meerdere malen veranderd, ook bij de server. Verder heb ik alle computers goed nagekeken en met verschillende virusscanners gescand. Als ik de wachtwoorden heb veranderd word het wel even iets minder maar het komt dan toch weer snel terug, kan iemand mij helpen?
 
Spam - waar vandaan ook, heeft niks met het veranderen van het e-mailwachtwoord te maken.

Hoe e-mail jij - doe je dat via een e-mailprogramma of webmail.
En wie is jouw provider?
 
Omdat je mails binnenkrijgt met chinese inhoud is je e-mail niet gehackt , maar krijg je e-mails van een spammer(s) die aan je e-mail adres geraakt is .
Moest je e-mail gehackt zijn zou het gebruikt worden om spam of frauduleuze e-mails te verzenden .
Hoe die aan je e-mail adres geraakt is kan op verschillende manieren . Je e-mail adres ergens openbaar vermeld , een gehackte database , ergens ingeschreven op een onbetrouwbare site voor nieuwsbrieven, doorverkocht door .........
 
@AnneMarie52
Ik krijg op 1 adres veel mails over bankrekeningen, Paypal of creditcards die ik niet eens heb.
Blokkeren helpt voor mij hebt best, maar ze sturen dit natuurlijk wel steeds via andere adressen.
Maar als je dit steeds blokkeert wordt het wel stukken minder.
 
Dit topic verplaatst van Algemeen naar Internet en Email.

Je mailadres kan wel tijdens een hack bij een bedrijf zijn buitgemaakt. Daar kan jij nu hinder van ondervinden. Onder andere dat je nu spam ontvangt.

Check of je mailadres is buitgemaakt.
 
Dit topic verplaatst van Algemeen naar Internet en Email.

Je mailadres kan wel tijdens een hack bij een bedrijf zijn buitgemaakt. Daar kan jij nu hinder van ondervinden. Onder andere dat je nu spam ontvangt.

Check of je mailadres is buitgemaakt.
ja ik had dat al nagekeken maar inderdaad, het is wel gehackt. de vraag is: wat kan ik nu nog aan doen?
 
Omdat je mails binnenkrijgt met chinese inhoud is je e-mail niet gehackt , maar krijg je e-mails van een spammer(s) die aan je e-mail adres geraakt is .
Moest je e-mail gehackt zijn zou het gebruikt worden om spam of frauduleuze e-mails te verzenden .
Hoe die aan je e-mail adres geraakt is kan op verschillende manieren . Je e-mail adres ergens openbaar vermeld , een gehackte database , ergens ingeschreven op een onbetrouwbare site voor nieuwsbrieven, doorverkocht door .........
Ja helaas is het wel gehackt, de vraag is: wat kan ik er nog aan doen?
 
Spam - waar vandaan ook, heeft niks met het veranderen van het e-mailwachtwoord te maken.

Hoe e-mail jij - doe je dat via een e-mailprogramma of webmail.
En wie is jouw provider?
ik verstuur email met outlook, en mijn website is ondergebracht bij Codix
 
Waaruit concludeer jij dat jouw mail gehackt is?

En waarmee is jouw website gemaakt?
 
ja ik had dat al nagekeken maar inderdaad, het is wel gehackt. de vraag is: wat kan ik nu nog aan doen?

Als het goed is staat erbij bij welk bedrijf en welk jaar dit is gebeurd.
Als jij in tussen het wachtwoord hebt veranderd is er weinig aan de hand.
 
En met welk e-mail adres denk je dat gehackt werd .
Privé e-mail adres aangemaakt bij je internet provider .
e-mail adres dat aangemaakt werd via de webhosting en gekoppeld is aan je domeinnaam .
 
Zoals ik al schreef; je mail is niet gehackt maar je mailadres is buitgemaakt bij een hack van bijvoorbeeld een groot internetbedrijf als Linkedin.
 
Zoals ik al schreef; je mail is niet gehackt maar je mailadres is buitgemaakt bij een hack van bijvoorbeeld een groot internetbedrijf als Linkedin.

Dat zou inderdaad tot één van de mogelijkheden behoren .
Ergens op een dubieuze nieuwsbrief ingeschreven kan ook . Daar TS ook een eigen website heeft en er is een zichtbaar e-contact e-mail adres op vermeld is ook intressant voor spammers .
 
Als het goed is staat erbij bij welk bedrijf en welk jaar dit is gebeurd.
Als jij in tussen het wachtwoord hebt veranderd is er weinig aan de hand.
ja met Adobe in 2013 maar lijkt me sterk want ik heb er pas de laatste 2 mnd last van. ondanks de verandering van wachtwoorden gaat het gewoon door.
 
Dat zou inderdaad tot één van de mogelijkheden behoren .
Ergens op een dubieuze nieuwsbrief ingeschreven kan ook . Daar TS ook een eigen website heeft en er is een zichtbaar e-contact e-mail adres op vermeld is ook intressant voor spammers .
Dat zou inderdaad tot één van de mogelijkheden behoren .
Ergens op een dubieuze nieuwsbrief ingeschreven kan ook . Daar TS ook een eigen website heeft en er is een zichtbaar e-contact e-mail adres op vermeld is ook intressant voor spammers .
En met welk e-mail adres denk je dat gehackt werd .
Privé e-mail adres aangemaakt bij je internet provider .
e-mail adres dat aangemaakt werd via de webhosting en gekoppeld is aan je domeinnaam .
email adres aangemaakt bij webhosting en gekoppeld
 
ja met Adobe in 2013 maar lijkt me sterk want ik heb er pas de laatste 2 mnd last van. ondanks de verandering van wachtwoorden gaat het gewoon door.

Dit heeft dan niets met de hack te maken.
Het is gewoon spam, gewoon blokkeren is de beste manier.
Anders een ander email adres nemen.
 
Dit heeft dan niets met de hack te maken.
Het is gewoon spam, gewoon blokkeren is de beste manier.
Anders een ander email adres nemen.
nee het is geen spam want er wordt ook verstuurd met het adres, ik krijg meldingen binnen dat het geblokkeerd is. Kan dat adres niet missen want wij hebben een bedrijf en dat kost klanten
 
nee het is geen spam want er wordt ook verstuurd met het adres, ik krijg meldingen binnen dat het geblokkeerd is. Kan dat adres niet missen want wij hebben een bedrijf en dat kost klanten

Als er met het e-mail adres ook verzonden word dan is de mailserver van de hosting gehackt en is dat nalatigheid van je hosting omdat de server niet goed beveiligd is . Ik zou dan ook mijn hosting hierover eens aanspreken en een andere zoeken .
Niet alleen een thuiscomputer maar ook een server kan opgenomen worden in een botnet om spam te verzenden .
 
Als er met het e-mail adres ook verzonden word dan is de mailserver van de hosting gehackt en is dat nalatigheid van je hosting omdat de server niet goed beveiligd is . Ik zou dan ook mijn hosting hierover eens aanspreken en een andere zoeken .
ja ik heb hem al aangesproken maar hij zegt dat het niet bij hem ligt, ik ga me weer melden want het lijkt me logisch dat het daar vandaan komt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan