• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Email post met eigen email adres

• Onderwerp starter Onderwerp starter benny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

benny

Gast
ik heb een vraagje ik ben een beginner
ik krijg email met als afzender mijn eigen emailadres+er staat 3D voor en in de bijlage
staat een txt file met, antivirus is verwijderd , .
weet er iemand soms een oplossing ?
ik heb reeds gescand met spinner,housecall en norton antivirus.
bedankt bijvoorbaat

Hoi Benny,

Er is een hoop rootigheid op dit moment in email land :) het kan zijn dat iemand e-maisl verstuurt met jouw emailadres als afzender, ook al heb jij ze niet zelf verstuurd. Dan gebruiken ze alleen jou emailadres zonder dat ze op jouw pc ziten. Dan sturen ze een email naar iemand, die blokkeert hem of stuurt hem terug, dan komt hij niet bij die persoon terecht maar bij jou. Omdat jouw adres als verzendadres was opgegeven.
En zo zijn er verschillende rare dingen op het moment aan de hand, als je hebt gescand met norton/bitdefender en ze kunnen niets vinden, mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat er op jouw pc niets aan de hand is. Krijg je van die rare amiltjes binnen, dan gelijk verwijderen, niet openen en zeker niet de bijlages. Vertrouw je het niet helemaal kan je altijd nog wat extra online viruisscans uitvoeren met een of enekel van deze virusscanners klik hier

Je virusscanner heeft een virusbericht opgevangen en de bijlage met het virus verwijderd.

Het txt bestandje dat er bij zit is de melding dat de virusscanner zijn werk heeft gedaan.

Geen zorgen, dit betekend dat je scanner zijn werk doet!

bedankt voor de goede raad ikzal nog even kijken op de site's die je opgegeven hebt :)
:) :) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan