• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

emailontvanger wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Als ik een dokument wil verzenden per email, dan rechtsklikken en bij verzenden kiezen voor "emailontvanger".
Dan kom ik terecht bij mijn oude emailontvanger Thunderbird. Hoe kan ik veranderen naar een andere emailontvanger ? In dit geval naar protonmail?
Bvd.
 
Heb jij in Thunderbird nog geen account voor Protonmail aangemaakt?
 
Als ik in Thunderbird een account maak (wat ik al gedaan heb) dan blijft mijn systeem Thunderbird als de vaste emailontvanger beschouwen.
In de serverinstellingen van Thunderbird staat , imap.telfort.nl.
In de serverinstellingen van protonmail staat, 127.0.0.1. Bestaat er zoiets als imap.protonmail.com ?
 
Dit is een oud bericht van Protonmail en is achterhaald door invoering van een Bridge voor betalende klanten.
 
Dit is allemaal bekend bij mij, maar er moet iets ingesteld worden in mijn account van Telfort/Thunderbird , o.i.d. Daar ben ik op zoek naar.
 
Laat Thunderbird het automatisch doen via een nieuw account.
Ik gok erop dat Thunderbird de juiste instellingen kiest!
 
Heb nogmaals een nieuw account gemaakt in Thunderbird. Dat is goed gelukt. Maar, zoals eigenlijk te verwachten was blijft mijn systeem bij het verzoek een dokument te verzenden per email Thunderbird openen.
Voor mij logisch want je maakt een account in Thunderbird.
Bij het werken met protonmail is er normaal gesproken al een account, nl.die van protonmail.
Het gaat erom dat mijn systeem gedwongen moet worden om dit protonmailaccount aan te merken als mijn standaard mailrecipient.
 
Welk protonmail programma gebruik je? Normaal kan je een standaard mailprogramma toch instellen in Windows. Lijkt me normaal. Bij mij stond de standaard ingesteld op Windows Mail, daarna een tijdje op MS Office Outlook en nu in Thunderbird. Ik gebruik 3 mailadressen in Thunderbird: 1 voor mijn provider/outlook.com en 2 voor Gmail. Outlook.com is de standaard dia altijd als eerste keus komt maar ik kan daarna eventueel eenvoudig één van de andere accounts kiezen uit een menu.
 
Ik gebruik het normale protonmail programma met abonnement erop.
Ik heb een Bridge gekregen om Thunderbirdmails doorgestuurd te krijgen om versleuteld te ontvangen/verzenden. Dit heeft niets te maken met mijn probleem, we zijn nl.nog niet aan verzenden toe.
Zoals ik al aangaf kom ik bij alles wat ik wil verzenden ( ook vanuit Libre Office) altijd bij Thunderbird terecht, dit zou Protonmail moeten zijn.
Het moet iets in mijn besturingssysteem zijn dat verkeerd ingesteld staat. Dus hoe stel je in dat het systeem het juiste emailprogramma kiest. Hoe doet iemand anders dat die ook met meerdere emailprogramma's werkt??
 
je vermeld nergens of je deze op je android gebruikt of eerder op je iOS en aangezien Protonmail voor desktop enkel te gebruiken is via een webversie en er géén installatie plaats vind kan men deze dan ook niet instellen als de standaard te gebruiken mail app ..
men kan wel zelf een snelkoppeling aanmaken op het bureaublad.
 
Mijn OS is Xubuntu 18.04.
Ik denk niet dat mijn protonmail een webversie genoemd mag worden. Hij staat permanent ge-installeerd op/in mijn systeem. Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat hij niet herkend wordt. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik Thunderbird helemaal zou verwijderen. Als ik dan de opdracht geef om te verzenden, wat zou er dan gebeuren ? Ik ga dit proberen op een weinig gebruikte laptop en kom er nog op terug.
 
ProtonMail is webmail, maar je kunt dat e-mailaccount opnemen in Thunderbird, net zoals je Gmail of Hotmail/Outlook.com (allebei ook webmail) kunt opnemen in Thunderbird. Je hebt wel een Bridge app nodig. Voor Linux is die Bridge app nog in ontwikkeling, maar je schreef eerder dat je de beta versie van de Bridge app voor Linux toegestuurd hebt gekregen. Ik ga er tenminste vanuit dat je die beta versie voor Linux bedoelt.

Lees hier de FAQ over die Bridge app: Bridge FAQ
Alle items daar doorlezen! Je hebt bijvoorbeeld een apart wachtwoord nodig: het Bridge wachtwoord.

Wanneer jij een document per e-mail wilt verzenden (op de manier die jij in je startpost beschrijft), zal Thunderbird opstarten. Dat lijkt me normaal, want je hebt ProtonMail als account opgenomen in Thunderbird.
Wanneer je wilt dat het document ook verzonden wordt via je account van ProtonMail en niet via een ander e-mailaccount dat je hebt opgenomen in Thunderbird, dan moet je ProtonMail in Thunderbird als standaard account instellen.

En zo doe je dat:
In Thunderbird klik je in de linker kolom met de rechter muisknop op het e-mailaccount van ProtonMail. In het contextmenu klik je op Instellingen.
Het venster Accountinstellingen zal openen. En ProtonMail zal daar geselecteerd (blauw) zijn.
Klik links onderaan op Accountacties.
In het contextmenu klik je dan op Als standaard instellen.

Zo heb ik van mijn 4 e-mailaccounts Gmail als standaard account ingesteld in Thunderbird. Wanneer ik rechtsklik op een bestand in de Verkenner en dan kies voor Kopiëren naar > E-mailgeadresseerde, dan zal Thunderbird opstarten. Daarin is dan al een nieuwe e-mail aangemaakt, met de toegevoegde bijlage. En als verzender is dan mijn Gmail adres ingevuld.

Zelf gebruik ik ProtonMail niet, dus ik kan je daar niet bij helpen, maar de FAQ lijkt me al aardig volledig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan