• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

emailprogramma start niet meer op vanuit mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

markvelde

veldesign
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
818
Waarderingsscore
6
Hallo,
sinds gisteren kan ik mijn email niet meer openen op mijn mac. icoontje springt 2 keer op en dan opent er een foutmeldingspagina met allerlei codes. Alles geprobeerd na wat tips maar niets gelukt. Iemand een nog betere tip??

Alvast bedankt, Mark
 
Hallo,

Over welk email programma heb jij het?
Welke foutmeldingen krijg je te zien?
 
Het standaard emailprogamma van apple.Schermafbeelding 2021-05-21 om 17.24.32.png
 
Ik zie dat de mail app niet te verwijderen is, dus herstel zal niet op die manier gaan werken.
Ik weet niet wat jij allemaal zelf hebt geprobeerd?

Onderaan en boven aan in deze link vind je een mogelijke oplossingen.
 
Krijg de indruk dat de mail niet meer ondersteund wordt.
De huidige versie is 14.0 en bij u zie ik 9.0 El Capitan ?
Hebt u account verwijderen en opnieuw installeren geprobeerd of teruggaan naar een vorige versie met time machine
Zijn de server instellingen van de provider veranderd ?
 
Vanmorgen nog even mail kunnen openen maar na 10 minuten alles weer weg en dezelfde melding gekregen(zie vorig bericht) Gelukkig de mappen nog even kunnen leeghalen met belangrijke mail.
Server instellingen zijn hetzelfde want ik kon wel mail ophalen/verzenden. Heb idd een oudere versie want in safari krijg ik ook wel eens de melding dat ik moet updaten naar nieuwere versie.
Maar dat gaat niet meer want nieuwere versie wordt niet meer ondersteund tijdens installatie.
Dan maar mail ophalen via de ipad? Iedereen bedankt voor het meedenken!!!!
 
Kun je niet via iCloud.com in jou mail op de Mac komen?
Ik gebruik zelf geen Apple, dus ik weet niet of dit het zelfde is/werkt.

Op uw iPad, Mac en pc kunt u iCloud Mail gebruiken op iCloud.com. Op uw iPhone gebruikt u de Mail-app.
  1. Zorg dat uw browser up-to-date is. Als u Safari gebruikt, werkt u Safari bij naar de nieuwste versie.
  2. Maak de cache van de browser leeg. In Safari kiest u 'Safari' > 'Voorkeuren'. Klik op het tabblad 'Geavanceerd'. Selecteer 'Toon Ontwikkel-menu in menubalk' en sluit 'Voorkeuren'. Klik op het Ontwikkel-menu en selecteer 'Leeg caches'. Als u een andere browser gebruikt, raadpleegt u het helpmenu van die browser voor de vereiste stappen.
 
@markvelde - waarom ga je niet over op Manjaro KDE, een heel fijne Linux.



Mozilla Thunderbird is standaard aanwezig en makkelijk te configureren.
Als je van dat mail programma de adressenlijst als csv kan exporteren, is dat in Thunderbird te importeren.


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan