• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Emotet Trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed gedaan, dat bedoelde ik.

In mijn ogen is jouw notebook geschikt voor Windows 10!
Jouw Windows 7 wordt sinds 14 januari van dit jaar niet meer ondersteund en Windows 10 is de veiligste Windows ooit.

Aleer je daadwerkelijk onderzoekt hoe de upgrade te doen, dien je eerst nog wat te verwijderen uit Windows 7, zodat je in Windows 10 niet geen enorme hoeveelheid taken krijgt, die niets doen doen.

Hoe denk jij erover?
 
Hoi Abraham,

Dank voor de hulp tot hier.
PC is een desktop.

Wat voor mij belangrijk is dat de laserjet 1100 (een ouwetje, maar prima werkende printer) het blijft doen!
Moeten ook in de gaten houden dat er nog Lightroom bestanden en bladwijzers en zo op C:\ staan.
Er moet sowieso een hoop narigheid nog verwijderd worden...

Is er nog een weg terug? Als Win 10 niet lukt?
 
Ik zal jou dit vertellen, toen op 14 januari het einde kwam voor het Windows 7 tijdperk, zaten er in Windows 7 een paar honderd risico´s, die niet meer opgelost werden.
En hoe langer je met Windows 7 blijft werken, zullen de risico´s alleen maar toenemen, denk daarbij aan ransomware, dat al jouw persoonlijke data versleuteld, ook jouw foto´s.
Je hebt nu al Emotet achter de rug en je wil desnoods terugkeren naar Windows 7?

Wat is het merk en type Laserjet, dat jij gebruikt?
 
LEt's give it a try.
De laserjet 1100 is van HP.
Heb al eens gezocht naar nieuwe drivers maar kwam er geen wijs uit.

Deze printer is overigens serieel en sluit ik aan met een usb adapter

Heb je ook verstand van internet snelheid? Ik zit bekabeld, maar af en toe zooooo langzaam.
Of het zit dieper weg?
Ik probeer een website te downloaden (ook deze) en die komt dan vrolijk retour met error 502 bad gateway.
Probeerde net een berichtje van VenG over hdd's op techradar te bekijken.... pfff.... zo traag
 
Laatst bewerkt:
Deze draad gelezen en het gaat alle kanten op. Sommige mensen zonder problemen en anderen krijgen het niet van de grond. Het is inderdaad nog steeds een betrouwbare makker en ik heb nog 2 toner cassettes liggen; dus kan nog even vooruit.
 
Het is jouw beslissing om niet te upgraden naar Windows 10 vanwege die printer.
Maar weet dan, dat je niet echt veilig meer bent in de huidige opstelling.
 
Wat ik zei, maar niet duidelijk genoeg, laten we het proberen naar WIN10.
Het lijkt dat er toch verschillende mensen succesvol de LJ1100 aan de praat hebben gekregen.
Moet ons toch ook lukken?
 
Ik acht de kans sowieso aanwezig dat als jouw huidige Windows 7 naar Windows wordt geupdated, dat de printerdrivers worden meegenomen.

Maar om die operatie te gaan uitvoeren moeten we eerst nog wat veranderen in jouw Windows 7!
 
Wat ik zei, maar niet duidelijk genoeg, laten we het proberen naar WIN10.

Goede keus, want het is veel veiliger en stukken sneller dan Windows 7.
 
Zoek of GWK nog in jouw Windows aanwezig is.

en Start » Configuratiescherm » Programma's en onderdelen en klik je op Windows onderdelen in- of uitschakelen.

Bij Media dan het Media Center verwijderen.

Ik heb al meer dan genoeg dixes gehad waarin beide onderdelen in Windows 10 onnoemelijke lege taken zetten, die niet te verwijderen zijn.

Verder raad ik je aan het Windows register met de Wise Registry Cleaner DIEP te reinigen.

 
Ik ben, nee was blond...
GWK levert mij alleen de associatie met het Grens Wissel Kantoor

Media Center staat uit en register is schoon gemaakt.
Kreeg alleen de opmerking dat register gedefragmenteerd moet worden
 
Dat mag hoor.

Daar kan de computer ook weer sneller van worden, omdat het register ontdaan wordt van lege plekken waardoor het sneller ingelezen kan worden.
 
Start FRST.exe opnieuw:

Kopieer en plak de volgende tekst in het vak "Search": GWK
Nota bene: plak het precies zoals het nu staat!

Klik daarna op Search Files.
Een Search.txt log wordt opgeslagen op dezelfde plaats waar FRST is opgeslagen; voeg dat als bijlage toe aan jouw volgende bericht.

Wordt niks gevonden herhaal dan de zoekopdracht:

Kopieer en plak de volgende tekst in het vak "Search": gwk

Klik daarna op Search Files.
Een Search.txt log wordt opgeslagen op dezelfde plaats waar FRST is opgeslagen; voeg dat als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 
Hier de twee search files waar je om vroeg
Maar niks gevonden
 

Bijlagen

  • Search GWK.txt
    257 bytes · Weergaven: 1
  • Search gwk (2).txt
    257 bytes · Weergaven: 1
Geweldig, bij is dat kreng dus ooit verwijderd door de Windows Update.

Ben je er nu klaar voor om te kijken of jouw machine Windows 10 aankan.
Want dat doet het zogenaamde hulpprogramma, eerst onderzoeken en dan krijg je ingeval dat er mogelijke problemen kunnen ontstaan met apparaten, een overzicht daarvan.

Eerverleden jaar kregen we, waar ik als vrijwilleger werkte, vijf HP computers uit 2007 met een Radion viadeokaart geïntegreerd in de AMD processor.

Na de machines van 1GB naar 4 GB gebracht te hebben heb ik de eerste met Windows 10 Professional geïnstalleerd (ik had via Rakuten.de 5 licenties voor Win 10 Prof voordelig aangeschaft).

De setup van Windows 10 gaf aan dat de Radion kaart niet ondersteund werd.
Via Internet had ik een een driver gevonden voor Windows 8.

Dus Windows 10 geïnstalleerd en de videokaart driver ook geïnstalleerd en deze werd gewoon ingestalleerd, de machine kreeg met Windows 10 gewoon een tweede leven en werkte spontaner ermee dan ik eerst verwachtte.
 
Welk hulp programma stel je voor?
Wat moet ik nog veiligstellen?
 
Als je Windows 10 installeert, heb je tien dagen om Windows.old - dat is dan jouw huidige Windows 7 terug te zetten.

Alternatief kan in je in Windows 10 Windows 7 virtueel gebruiken.

Ga naar
en klik op de blauwe knop Hulpprogramma nu downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan