• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Enige dagen geleden "ineens" geen internet met meer via homeplug/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Nu via WiFi-antenne op het internet. Sinds enige dagen heb ik "ineens" geen internetverbinding meer.
Mijn systeemdrivers zijn up to date voor zover ik kan nagaan en ik heb niets bijzonders met de PC gedaan.

Ik krijg deze melding als ik een diagnose laat doen op het ethernet.

Ter info: Ik heb op de router de WiFi uit staan en doe alle WiFi op het access point vanwege MAC-address filtering. Dit ging al maanden goed.

1571167151290.png

Wat kan ik doen om de verbinding te herstellen? Hopelijk geen verse installatie :(.

Alvast bedankt voor de reacties!

Leo
 
Om wat voor home-plug gaat het? (Merk en type)?
 
Het gaat om een DVS650 setje via KPN verkregen, tijd geleden alweer.

Software van de set is up to date en ik heb beide adapters gereset maar tot nog toe geen resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Is er iets aan de stroomkring in je huis veranderd?
 
Nee niets, er wordt in de buurt wel gebouwd, vergezocht maar wellicht kan dat invloed hebben???
 
Heb jij wel internet via bijvoorbeeld een telefoon?
Heb jij naast de adapters het modem zelf al eens gereset?

Ethernet doesn’t have a valid IP Configuration -> wanneer een NIC (netwerkinterfacekaart) die via de Ethernet-kabel op uw router of modem is aangesloten, geen GELDIG IP-adres (internetprotocol) kan krijgen. Dit is nodig om de computer met de router te laten spreken en op internet te laten werken. Er zijn drie hoofdoorzaken voor dit probleem, de eerste is een defecte router, de tweede is een onjuist toegewezen IP-adres voor de computer en de derde is de defecte netwerkadapter.
 
Ik heb nu "WiFi internet" via een access point aangesloten op dezelfde router als waar de netwerkadapters op aangesloten zijn. Ik zit nu op de betreffende computer te typen, via WiFi.
De TV doet het gewoon via ook dezelfde router.
Printopdrachten gaan ook via de netwerkadapters - router - access point - WiFi.
Alles werkt nog behalve internet via ethernet.

iPad, MacBook en telefoons doen het allemaal ook nog.
Router is ook eergisteren gereset door hem even van de spanning af te halen.

(ik heb overigens 1 computer (Windows 10 PC) en 1 router dus andere aparaten zouden het niet in de weg kunnen zitten, die gaan allemaal alleen via WiFi behalve TV)
 
Dan zou het kunnen dat jou netwerkkaart niet meer goed werkt of stuk is.
Wat is het merk en type pc?

Hoe branden de lampjes van de adapters?

Controleer de lampjes van de adapter
De verbindingsset werkt goed als de lampjes wit zijn of wit knipperen. Controleer bij elke adapter alle drie de lampjes.
LampjeStatusUitleg of oplossing
PowerBrandt continu witAdapter staat aan
KnippertLange interval wit: Adapter staat in stand-by.
Korte interval wit: Adapter staat in koppelmodus.
UitHet ‘Power’ lampje brandt niet?
Er staat geen stroom op je adapter of je adapter is defect.
Is de adapter defect, neem dan contact op met de Klantenservice
via telefoonnummer 0800-0402 (gratis). Wij zijn 24 uur per dag en
7 dagen per week bereikbaar.
VerbindingBrandt witOnderlinge verbinding is geschikt voor tv-kijken in HD of snel internet.
Brandt RoodOnderlinge verbinding is niet optimaal.
UitHet ‘Verbinding’ lampje (huisje) brandt niet?
Verbind je adapters opnieuw met elkaar:
  1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje (zijkant van adapter)
    van één van je adapters. Het ‘Power’ lampje knippert als je het Reset-knopje los laat.
  2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van
    je tweede adapter. Ook hier gaat nu het ‘Power’ lampje knipperen.
    Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
  3. Als de verbinding gemaakt is brandt het huisje continue op alle adapters.
NetwerkBrandt witKnippert/brandt wanneer aangesloten op een
werkende Experia Box/tv-ontvanger/desktop computer.
UitHet ‘Netwerk’ lampje brandt/knippert niet?
De Experia Box, tv-ontvanger of computer staat
niet aan of is niet verbonden met je adapter.
 
Kijk het volgens ook eens even na.

Houdt u de Windows-toets en Druk op R . Typ ncpa.cpl en klik op OK . Klik in het venster Netwerkverbindingen met de rechtermuisknop op uw netwerkadapter en kies Eigenschappen .

Klik in het venster Ethernet-eigenschappen op een om Internet Protocol versie 4 (TCP / IPv4) te markeren en klik vervolgens op Eigenschappen. In het volgende venster worden de eigenschappen van Internet Protocol versie 4 (TCP / IPv4) geopend. Controleer vanaf hier of de volgende twee instellingen zijn geselecteerd.

Automatisch een IP-adres verkrijgen
Automatisch DNS-serveradres verkrijgen
 
Een ander ding dat je kunt proberen, is het resetten van je internetinstellingen. Er zijn een aantal gevallen waarin de netwerkinstellingen verouderd raken of conflicteren met het bestaande netwerk. Door de DNS-server leeg te maken en de socket opnieuw in te stellen, kunnen we de verbindingsprocedure opnieuw initialiseren in de hoop dat dit het probleem oplost.

Druk op Windows + S, typ " opdrachtprompt " in het dialoogvenster en druk op Enter.
Mocht het onderstaande niet lukken, klik dan even met de rechter muis knop op opdrachtprompt en open als administrator uitvoeren en doe het opnieuw.
Voer in de opdrachtprompt de volgende instructies een voor een uit:

ipconfig /flushdns

ipconfig /renew

nbtstat –R

nbtstat –RR

netsh int ip reset c:\resetlog.txt

netsh winsock reset


Na het resetten van uw instellingen, start u uw computer correct opnieuw op. Na het opnieuw opstarten drukt u op Windows + R, typt u " configuratiescherm " in het dialoogvenster en drukt u op Enter.

Selecteer nu Netwerk en deelcentrum en klik op Aanpassen adapterinstellingen aan de linkerkant van het scherm.

Klik met de rechtermuisknop op uw Ethernet-hardware en selecteer Uitschakelen . Klik na het uitschakelen opnieuw met de rechtermuisknop en druk op Inschakelen .

Start de computer opnieuw op en kijk of het probleem blijft bestaan.
 
Power: continu aan wit
Verbinding: continu uit
Netwerk: continu aan wit

De instellingen staan aangevinkt.

Ik heb een samengestelde PC met een ASUSTeK B85M-G (socket 1150) Rev X.0x moederboord.
Hierop zit Realtek PCIe GbE Family Controller ethernet

Ik ga nu de suggesties uitvoeren
 
Haha, het resetten van de adapters heeft gewerkt.

Alweer zeer bedankt voor de hulp!!!
 
Dan zijn de adapter dus gewoon goed en zou je het bij jou pc moeten zoeken.
 
Mooi dat het weer werkt!!
Geen dank!
 
ok, de PC is uit 2014 dacht ik dus die zou wel kuren kunnen vertonen, staat vaak en lang aan.
 
Ik zal op internet zoeken of daar een test voor is.
 
Als het weer werkt hoef je ook niet verder te zoeken.
Wel is het verstandig regelmatig de computer helemaal af te sluiten.
 
Fijn dat het is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan