1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologie├źn. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Enqute over dit forum

Discussie in 'Nationaal Computer Forum' gestart door Abraham54, 9 apr 2016.

?

Enqute over het NCF

  1. Het forum ziet er thans al behoorlijk gedateerd uit.

    9 stem(men)
    25,7%
  2. Het forum ziet er nog steeds goed en modern uit.

    13 stem(men)
    37,1%
  3. Er hoeft helemaal niks te veranderen.

    22 stem(men)
    62,9%
  4. HTML5 toepassingen worden gemist.

    4 stem(men)
    11,4%
  5. HTML5 toepassingen worden niet gemist.

    5 stem(men)
    14,3%
  6. De forumsoftware dient gemoderniseeerd te worden (graag toelichten).

    3 stem(men)
    8,6%
  7. De forumsoftware hoeft niet gemoderniseeerd te worden (graag toelichten).

    2 stem(men)
    5,7%
  8. De aanbinding met sociale media (zoals Facebook en Twitter) wordt niet gemist?

    15 stem(men)
    42,9%
  9. De aanbinding met sociale media (zoals Facebook en Twitter) wordt node gemist?

    1 stem(men)
    2,9%
  10. Indien het forum goed weergeven wordt in smartphones en tablets, is TapaTalk niet meer nodig.

    5 stem(men)
    14,3%
  11. Indien het forum goed weergeven wordt in smartphones en tablets, blijft TapaTalk nodig.

    1 stem(men)
    2,9%
  12. Missen jullie een forumonderdeel (graag toelichten)?

    4 stem(men)
    11,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Ik wil graag weten hoe jullie over dit forum denken.
    Daarom wil ik graag, dat jullie deelnemen aan deze enqute.
    Wil je meer kwijt dan de enqute mogelijk maakt - dan graag dit toelichten en een bericht hierover toevoegen.
     
  2. porrelaar

    porrelaar Moderator Medewerker

    Ik heb gestemd. Mijn toelichting:

    Veranderen om het veranderen vind ik niet nodig. Hoezo moet een forum er modern uitzien? Voor mij is van belang dat ik er mijn weg kan vinden. Ik geef de voorkeur aan een rustig uiterlijk en dat is momenteel het geval
    Zelf maak ik geen gebruik van Facebook of Twitter. Daarom mis ik knoppen naar die sociale media ook niet.
    Toen ik nog een Nexus (android) tablet had, heb ik kort gebruik gemaakt van Tapatalk. Ik miste allerlei mogelijkheden en vond de app te beperkt. Ik heb de app daarom al snel verwijderd. Op een tablet met een grootte van 7 inch of meer geef ik duidelijk de voorkeur aan de gewone webversie.
    Nadeel van Tapatalk vind ik dat die app permanent draait. Op het forum word je dan altijd als zijnde online aangegeven, terwijl dat meestal helemaal niet het geval is.
    Toen mijn Nexus tablet overleed, heb ik een iPad aangeschaft. Tapatalk heb ik daarop nooit genstalleerd. Misschien is Tapatalk wel handig op een smartphone omdat die een nog kleiner scherm heeft, maar ik heb geen smartphone, dus daar kan ik niet over oordelen.
     
  3. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    @ Porrelaar

    Met jouw iPad kan je dus op dit forum niet de video's zien.
    Was dit forum modern en met HTML 5 dan weer wel.

    Dat kan je op mijn forum controleren overigens.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2016
  4. porrelaar

    porrelaar Moderator Medewerker

    Ok, bedankt voor de toelichting over het nut van HTML 5. Ik heb inderdaad een keer gemerkt dat ik via mijn iPad een video op het NCF niet kon zien. Dan zou HTML 5 dus inderdaad zijn nut kunnen hebben. Persoonlijk til ik daar niet zwaar aan. Die iPad gebruik ik 's avonds om nog even mijn webmail te checken, iets op te zoeken op internet en te checken of er nieuwe vragen/antwoorden op het NCF zijn. Vragen zelf beantwoorden doe ik nog steeds liever via mijn desktop pc. Daarmee vind ik het veel makkelijker om tekst te kopiren en te plakken, afbeeldingen in te voegen enz.
    Voor mij is de iPad een (duur) speeltje, maar ik ken ook mensen bij wie de iPad (of een andere tablet) de pc vrijwel vervangen heeft. Die zouden dan zeker voordeel hebben bij HTML 5.
     
  5. Veng

    Veng Senior

    Voor mij hoeft er niets te veranderen.
     
  6. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Ik heb ook gestemd. Op dit prachtige forum, laat ik dat in elk geval voorop stellen.

    Wat betreft de onderverdeling van de topics. het is niet te gefilterd, wat ik daarmee bedoel is het volgende: Je blijft niet uitfilteren, voorbeeld: Windows 10 --> problemen met bureaublad --> snelkoppelingen --> ben er een paar kwijt --> waar kan ik die vinden. Nee weet je niet waar je hem moet plaatsen dan doet een lid van het team het even voor je, super!

    Ook iets wat ik heel goed vind is dat je een bericht niet kan verwijderen dit voorkomt halve topics, gemiste antwoorden e.d.

    Daarnaast zou ik bijna smeken niets aan de opmaak en de vormgeving te veranderen, ik vind deze zo geweldig FENOMENAAL!!

    Wat betreft die Tapatalk app die vind ik verschrikkelijk! Wat de rest daar betreft kan ik mij vinden in de uiteenzetting van Porrelaar.

    Wat mis is ik dan wel?

    - Ik heb het eerder al eens aangegeven: Ik mis de knop OPGELOST. Soms zijn er topics die iemand heeft gestart maar dan heeft hij zelf de oplossing gevonden, klik je hem aan staat er "is al opgelost"als update, dat vind ik een gemis.
    - Ik mis nog een forum deel dat volgens mij de naam "opslag" of "cloud" zou moeten krijgen. Die wereld begint wel erg groot te worden met mogelijkheden als de NAS, OneDrive Dropbox, noem maar op. Maar ook de beveiliging daaromtrent.

    Ik kan me voorstellen dat mensen daar vragen over hebben. Misschien moeten we dit aan het begin erg aanzwengelen maar dat hoort erbij. Ik zou voor dit geweldige forum bereid zijn er tijd en energie in te steken dat van de grond te krijgen.

    Mis ik de Social media? Ja zeker, maar dan in een andere vorm dan de vraag is gesteld namelijk: voor het melden van een incident op het forum. bijvoorbeeld het forum is niet bereikbaar, dan mis ik het want, je kan er dan niet op maar je weet niet of het aan jezelf of aan het forum ligt. Hierover is door mij reeds een topic gestart. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=128083

    Dit verhaal wil ik dan ook gebruiken om een ieder die zich inzet zeer hartelijk te danken voor het vele werk dat jullie doen! Achter en voor de schermen!
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2016
  7. vanschagen

    vanschagen Heeft veel posts

    mooi zo laten
    volgens mij doet het wat het moet doen.
    en ik bedank ook iedereen die helpt en het forum onderhoud.
    ik kom forums tegen ,als je een beetje teveel vragen stelt,krijg je op je donder en kommentaar.
    dan durf ik geen vragen meer te stellen.
    bij een forum denk ik daar mag je vragen stellen,maar dat is dus bij veel forums anders.
    op dit forum geen wan klank gehoord,geweldig vind ik dat.
     
  8. Veng

    Veng Senior

    Eens met eerdere opmerkingen.
    Dit is ook mijn favoriete forum.
     
  9. aarie25

    aarie25 Heeft veel posts

  10. schilder

    schilder Enthousiast

    Wat leuk, zo`n enqute, ik ben positief over NCF, en als het een keer niet bereikbaar is zoals laatst, dan zie ik het de volgende dag wel, facebook, tapatalk en twitter heb ik niet, maar is wel een reclame voor NCF, maar of zij dat nodig hebben, aangezien de bezoeken die er al buiten deze om zijn?, kan dat natuurlijk wel enorm verhogen.

    Veranderen, sommige zweren bij een frisse wind door de zaak, daar ben ik geen voorstander van, waarom moet iets veranderen als het goed in elkaar steekt, en goed functioneert. Alleen geld beluste bedrijven zijn op jacht naar veranderingen.

    Wel belangrijk is(ook voor NCF) de gemiste afrondingen van topics, iedereen doet hier zijn bijdrage/ervaring insteken.....en dan hoor je niets meer over de afloop, en dan denk ik ook weleens egostisch manneke, wij jouw helpen, maar niets melden dat het wel of niet opgelost is, iemand iets opdringen kan natuurlijk niet is pp verschillend!!.

    Tolerantie kritiek op forumleden en moderators, das perfect hier, tolerantie is hoog genoeg om niet geband te worden op schelden en beledigen na, met eigenlijke woorden je kan goed uiten hier wat je bedoeld...

    NCF, blijf jezelf!.

    Schilder
     
  11. porrelaar

    porrelaar Moderator Medewerker

    In de handleiding Youtube filmpjes plaatsen schreef je vandaag:
    Dat kon ik gisteren ook al op mijn iPad. De filmpjes bleken gewoon afspeelbaar. Ik testte dat toen met de video die jij als laatste geplaatst had in het topic WeekendHumorvideo.
    Ik kon dat filmpje toen al op verschillende manieren bekijken:
    • klein
    • beeld in beeld
    • full screen
    • via YouTube

    Wat is er veranderd sinds gisteren? Gisteren had ik bij de standaard weergave op de iPad nog zwarte balken links en rechts van de video; die zwarte balken zijn nu verdwenen, waardoor de video in standaard weergave net zo groot wordt weergegeven als op mijn desktop pc. Dat is zeker een verbetering. (Y)
     
  12. porrelaar

    porrelaar Moderator Medewerker

    Ik kan me jullie ergernis voorstellen. Helaas is het zo dat een vraagsteller soms niet meer reageert nadat hij toch een of meer tips heeft gekregen om het probleem op te lossen. Vinden jullie het dan de verantwoordelijkheid van het NCF team om erachter aan te gaan en een reactie in zo'n topic te plaatsen met deze strekking: "Je hebt een paar tips gekregen. Hoever sta je met de oplossing? Loop je misschien ergens mee vast?" Of is dit eerder de verantwoordelijkheid van de vraagsteller?

    En soms is het probleem opgelost, maar dat weet je pas wanneer je het laatste bericht in dat topic leest. Je kunt het niet zien op de inhoudsopgave (de index) van het forum. In principe blijven topics hier gewoon open staan, ook als ze zijn opgelost. Wanneer worden topics gesloten? Wanneer een discussie de verkeerde kant op gaat, of wanneer de topic starter daar expliciet om vraagt. De enige uitzondering vormen topics die door Abraham54 zijn behandeld in het onderdeel Hijack This, Virussen en Spyware. Daar worden topics die opgelost zijn of waarop niet meer gereageerd wordt, verplaatst naar het subforum Opgeloste / Inactieve HJT-logs. En op die topics kan dan ook niet meer gereageerd worden.

    Ik vermoed dat het technisch wel mogelijk is om voor de gewone leden een zogenaamde moderatieknop aan te brengen, waarmee ze hun eigen topic kunnen sluiten.
    Het Belgische PC Helpforum heeft zo'n knop bovenaan ieder topic. Die knop is alleen zichtbaar voor de topic starter en voor het team.
    Het blijkt echter dat in 3 van de 4 gevallen (nee, ik heb dat niet nagerekend; het is een schatting) de topic starter die knop niet weet te vinden of het bestaan ervan niet kent. En dan volgt er dus een reactie van een teamlid: "Als je hierover geen vragen meer hebt, mag je dit topic afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk."
    Soms sluit de topic starter dan zelf dat topic, in andere gevallen moet toch een moderator op die knop klikken.
    Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat zoiets in het verleden ook op het NCF mogelijk was. Misschien vergis ik me daarin. Abe zit hier al veel langer dan ik en kan er vast meer over vertellen.
     
  13. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Porrelaar,

    Dank voor de reactie. Ik bedacht mij gisteren dat ik hier is was vergeten te vermelden aangaande de reactie over de knop opgelost.

    Wat ik namelijk niet zou willen is dat de topics worden gesloten! Zo kan je nooit meer een reactie ter aanvulling of iets dergelijks plaatsen. Zelf ben ik vaak geneigd om nog even te reageren met zoiets als "Fijn dat het nu werk, graag gedaan". Dus wat mij betreft zou er in de titel opgelost moeten komen te staan maar de topics niet worden gesloten.

    Het sluiten van een topic geeft een beetje een gesloten gevoel en doet ook de open sfeer van iedereen mag overal op reageren, uitzonderingen daar gelaten, geen goed.

    Als er nog vragen zijn over mijn aanvulling stel ze gerust.

    --- Update ---

    bovenstaande is precies zoals Porrelaar het heeft gedaan in dit topic: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=128157

    Dat is precies zoals ik het zou willen. Maar dan voorbehouden aan de TS. en dat je het gelijk ziet als je door de topics heen bladert.
     
  14. porrelaar

    porrelaar Moderator Medewerker

    Dat vermoedde ik al. Daarom deed ik het ook en jij had het al snel in de gaten. :wink:

    Voorbehouden aan de topic starter? Maar wat als de topic starter zijn opgeloste vraag niet als [Opgelost] markeert? Natuurlijk kunnen we hem dat dan vragen. En een paar dagen later nog eens vragen. Voel je mijn punt? Zo'n knop "Markeer als opgelost" kan er wel komen, maar hoe vaak zal hij gebruikt worden door de topic starter? Maar misschien ben ik nu te negatief en zou het geprobeerd moeten worden.
     
  15. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Met voorbehouden aan TS bedoel ik dat niet iedereen "zomaar" een willekeurig topic op opgelost kan zetten, dan word het denk ik een warboel. de leiding moet natuurlijk de aanpassingen kunnen blijven doen. En je het zal een verandering zijn maar daar kunnen we denk ik wel aan wennen.

    Werken met een tijdslot van bijvoorbeeld een maand kan ook handig zijn. maar dan zou je weer neer moeten zetten: "geen reactie meer ontvangen" Al voel ik dan wel het punt; als het topic nu niet is opgelost wat dan?? Maar ja, de regel is toch al dat je niet meer mag reageren op een topic waar 2 weken geen activiteit meer is geweest.

    Juist het niet sluiten van een topic houd de open sfeer intact. Topics sluiten is overbodig en wekt (althans bij mijzelf) frustratie op. Het HJT forum daar gelaten ik begrijp dat het daar wel gebeurt.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2016
  16. jaggy

    jaggy Junior lid

    Voor mij mag alles blijven zoals het is , alles is klaar en duidelijk ,en als NCF eens niet te bereiken is zoals deze week dan probeer je de dag erna opnieuw, :cool:
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2016
  17. schilder

    schilder Enthousiast

     
  18. aarie25

    aarie25 Heeft veel posts

    ik kan mij goed vinden in jou antwoord, ik zou het ook niet willen dat iedereen een topic zelf kan sluiten.
    ook kan ik mij vinden in het verlengen van de 2 weken geen reactie naar 4 weken.
     
  19. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Aarie25,

    Ik zou de regel niet willen wijzigen van 2 naar 4. Wat ik zou willen is, dat er na 4 weken inactiviteit de vermelding komt te staan met iets als: "geen reactie meer ontvangen". Dit is met PHP gemakkelijk te regelen volgens mij.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2016
  20. aarie25

    aarie25 Heeft veel posts

    mij bericht staat er dubbel in, dus heb ik deze verwijderd
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2016
  21. aarie25

    aarie25 Heeft veel posts

    rubensky oke, zo dat mensen dan geen nieuwe reactie meer plaatsen, omdat het toch geen zin heeft.

    --- Update ---

    ik heb inmiddels van abraham vernomen dat NCF nu HTML5 ondersteunt, dus ik ben blij dat het nu een stuk veiliger is geworden, door dat er geen flash player meer meer nodig is.:rules:
     
  22. Island

    Island Gevestigd lid

    Het forum ziet er niet heel modern uit maar ik heb er geen last van. HTML5 toepassingen lijken mij een goede toevoeging.
     
  23. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Op dit forum zie ik de laatste week steeds vaker opgelost verschijnen :smile:, daar word ik blij van. Mag ik ook weten waarom dat de topics dan direct worden gesloten?
     
  24. porrelaar

    porrelaar Moderator Medewerker

  25. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Oke de HJT had ik al begrepen maar je kan er dus specifiek naar vragen oke. Weten we dat ook weer :smile:
     
  26. MikeInToshx

    MikeInToshx Elite lid

    Social media mis ik totaal niet, hoeft ook niet te komen.

    Wel vind het het nodig om het forum eens wat op te frissen.
    Hiermee bedoel ik niet een totale vernieuwing, maar tekst en meldingen een nieuwe look geven is wel aan de orde.
    Als je kijkt naar de "header"van dit forum mist het op zen minst wat "padding". Ruimte binnenin de header waar de tekst er tegenaan zit.
    Kleine dingen zoals dat.

    En de keuze tussen andere thema's vind ik toch ook maar sufjes ( in de footer ).
     
  27. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Ik hoop dat jou bijdrage nog meer leden laat meedoen aan de enqute.
     
  28. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Zonet bedacht ik mij iets waar misschien animo voor is, aan de andere kant lastig, maar volgens mij zeer nuttig.

    Mijn idee is als volgt: een knowledge base met zaken die veel worden gevraagd met plaatjes en dergelijke. Een super belangrijk iets is dan alleen wel dat er een goede zoek functie moet zijn die alleen in de knowledge base zoekt.

    Daar kan denk ik een deel van de bezoekers (misschien zonder registratie) of uit schaamte omdat ze denken dat het een domme vraag is veel aan hebben.

    Ik ben bereid te helpen deze te vullen dan wel hier actie op te ondernemen.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2016
  29. Dave

    Dave Moderator Medewerker

    Wat dacht je van het handleidingen en tuts gedeelte:
    http://www.nationaalcomputerforum.nl/forumdisplay.php?f=13
    (Handleidingen en tips van leden, alsmede antwoorden op vaak gestelde vragen.)

    Je mag altijd iets maken als je denkt wat te kunnen toevoegen. Wij zullen het daarna verplaatsen naar het juiste subforum. Ook gasten (niet-leden) hebben toegang tot dat forumgedeelte.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2016
  30. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Dat begrijp ik. Naar zo iets zoek ik dan ook maar dan een met veel handleidingen voor de "gewone" dingen. En misschien is dat erg lastig maar een zoekfunctie die dan echt in die "bak" zoekt.
     
  31. Dave

    Dave Moderator Medewerker

    Je kan per forumonderdeel een aparte zoekfunctie gebruiken die daar gaat zoeken:
    [​IMG]

    Een andere mogelijkheid zoeken via de geavanceerde zoekfunctie.
     
  32. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Dave,

    Sorry hoor maar ik heb nooit meer iets van me laten horen excuus. Die optie kende ik niet dank voor de uitleg.

    PS. Team, wat gaat er met de resultaten van deze enqute gebeuren?
     
  33. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Hoi Rubens,
    er zijn op dit moment achter de schermen weer grote ontwikkelingen gaande.
    Dat betekent ook voor mij, dat ik een aantal ideen voorlopig in de koelkast heb gedeponeerd.
     
  34. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    We zijn benieuwd :smile: hopelijk zijn de ontwikkelingen positief!

    Zet de koelkast niet te koud anders gaan de ideen misschien wel kapot :smile:
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2016
  35. MikeInToshx

    MikeInToshx Elite lid

    Ik ben ook wel benieuwd naar de vernieuwingen!
     
  36. aarie25

    aarie25 Heeft veel posts

    Ik ook, maar ik denk dat het een verbetering van bepaalde dingen zal zijn.
    Maar we wachten het af. :biggrin:
     
  37. Taylor

    Taylor Vaak hier

    Hallo iedereen,

    ten eerste wil ik even zeggen dat het forum voor mij er goed uitziet en overzichtelijk is.
    ten tweede heb ik een vraag. Hebben jullie wel eens aan een app voor android gedacht? Of is die er al?
    Dit is niet echt een must maar misschien wel handig voor sommige mensen.

    Taylor
     
  38. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Hoi Taylor - toevallig ben ik die mogelijkheid tegengekomen op het forum van XenForo.
    Voor dit forum geld, dat de forumsoftware daarvoor al te ouderwets is.
     
  39. Remmy

    Remmy Tick Tock, Cheater

    Het forum is wel te openen via TapaTalk, wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar het is beter dan niks :)
     
  40. Lange Pier

    Lange Pier NCF Goeroe

    Zit nu op m'n tablet met Android te typen.......
     
  41. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Gaat je goed af.
     
  42. _NZT_

    _NZT_ Gewaardeerd

    Misschien ook maar even input van mijn kant, dacht dat dit beter te doen met een post dan alleen een enquete in te vullen. Vrij duidelijk dat dit forum in de loop der tijd veel vaste users is verloren (inclusief mij zelf) en het van een paar oude rotten moet komen qua advies. Vaak zijn het mensen die gauw even een account aanmaken voor een probleem en vervolgens nooit meer terug komen.

    Wat ik persoonlijk mis op dit forum is bijvoorbeeld een plaats voor discussie over nieuwe producten. Ik weet dat dit forum er voornamelijk is voor het geven van advies en oplossen van problemen. Echter wat ik mooier zou vinden is dat de sub-fora anders worden ingedeeld en dat er dus bijvoorbeeld topics/sub-fora komen waar men kan discussiren over bijvoorbeeld een nieuwe generatie procesoren van intel/amd, over de benchmarks, de kant die ze op gaan, wat goede value for money is enzovoorts.

    Nu vraagt iemand in aanschaf en advies wat is goed en dan komen er een paar suggesties en korte discussies en daar blijft het bij. Een topic waar gediscussieerd wordt over (nieuwe) producten kan mensen ook iets bijbrengen. Deze mensen kunnen vervolgens ook weer andere (nieuwe) users helpen en rust dit niet meer allen op de schouders van de weinige users die momenteel de mensen hier helpen. Nu zie je veel topics waar gewoon niet gereageerd wordt omdat er te veel topics/vragen zijn voor de mensen die de kennis hebben om hier op te antwoorden. Misschien kan je de bedankjes vervangen d.m.v. het aanwijzen van experts op bepaalde gebieden (netwerk, hardware, programmeren enz.), om zo toch nog kwalitatief goed advies te kunnen waarborgen. Zij kunnen in topics kort beamen of verwerpen wat andere users adviseren en hoeven zo niet meer in elk topic een heel verhaal te typen om dingen uit te leggen/adviseren.

    Zoek naar extra moderators/watchers die de discussies in de gaten houden en zorgt dat het netjes blijft. Dit hoeven dus niet perse mensen te zijn met kennis over iets, maar die de discussies in de gaten houden, zodat als de gemoederen te hoog oplopen er in gegrepen kan worden.

    Voordelen wat mij betreft:
    - Mensen kunnen meer leren over pc's ansich en niet alleen hun probleem oplossen
    - Meer reden om terug te komen (nu als probleem is opgelost is men weer weg)
    - Meer kennis in de community, experts kunnen nu mensen in een centraal topic iets bijbrengen i.p.v. afzonderlijk in elk topic
    - Wat volgt is dat meer mensen geholpen kunnen worden, waardoor het ook weer aantrekkelijk wordt voor nieuwe users om te komen als ze zien als mensen snel/goed worden geholpen.

    Dit is even kort mijn input. Ik zou het mooi vinden om NCF weer een groot forum te zien worden, en meer een community. Ik weet niet of dit een beetje de doelstelling is. Mocht dit wel zo zijn sta ik open om hierbij te helpen qua ideen. Als je meer zou willen weten kan je nog even dm sturen.
     
  43. fredjeh

    fredjeh Enthousiast

    Vind dit hier een keigoed forum, snelle respons als je met een probleem zit.
    Nadeel vind ik uploaden fotos, moet via imgdumper, zou mooi zijn moest je rechtstreeks fotos kunnen posten, deze zouden aan enkele eisen moeten voldoen, worden hier veel fotos gepost waarop je niks kunt waarnemen, te klein.
    Sociale media mis ik niet, maar ja ben er ook niet mee opgegroeid.
    Zou zeggen doe zo verder!
     
  44. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

    Het nadeel is wel dat je dan veel ruimte gaat verbruiken. Die ruimte zal moeten worden aangekocht.
     
  45. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Als alle foto's die op dit forum staan zouden zijn geuploaded naar de server, zouden we minstens 100 maal zoveel serverruimte nodig hebben als nu gebeurt en wie zou dat dan betalen.
     
  46. fredjeh

    fredjeh Enthousiast

    Begrijp het, maar zie hier toch veel heel kleine fotos waarop je eigenlijk niks ziet, als je via imgdumper werkt kun je de foto in zijn oorspronkelijk formaat zien.
     
  47. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Je wil niet weten hoe groot inmiddels de map met alleen avatars erin is.
     
  48. CryptoCat

    CryptoCat Gevestigd lid

    Hallo allemaal,

    Ook even een reactie van mij. 5 jaar geleden lid geworden van dit forum vanwege problemen met pc. Toen een tijdje niet geweest. Weinig met de pc gedaan tot een deel van de kinderen het huis uit ging. Meer tijd voor pc met gevolg dat er in hijaker op mijn browser was gekomen. Kreeg idee om forum te bezoeken en ww opgevraagd. Zodat ik kon vragen wat er met pc was. Forum was nog heel vertrouwd. Meestal worden sites ed regelmatig veranderd waardoor je (althans ik) niet kunt vinden wat je zoekt. Kom nu iets regelmatiger terug, meestal alleen om wat rond te kijken.

    Vind het prima zoals het nu is. Geboden hulp is fantastisch. "Hoofdstukken" ook duidelijk genoeg.

    Beetje meer naamsbekendheid mss?
     
  49. HansGU

    HansGU Elite lid

    Ook voor mij is dit forum zoals het op dit moment is en functioneert prima! Complimenten aan iedereen die daaraan zijn bijdrage heeft geleverd.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2017

Deel Deze Pagina