• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Enqute over dit forum

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum

Enqute over het NCF

  • Het forum ziet er thans al behoorlijk gedateerd uit.

    Stemmen: 9 25,7%
  • Het forum ziet er nog steeds goed en modern uit.

    Stemmen: 13 37,1%
  • Er hoeft helemaal niks te veranderen.

    Stemmen: 22 62,9%
  • HTML5 toepassingen worden gemist.

    Stemmen: 4 11,4%
  • HTML5 toepassingen worden niet gemist.

    Stemmen: 5 14,3%
  • De forumsoftware dient gemoderniseeerd te worden (graag toelichten).

    Stemmen: 3 8,6%
  • De forumsoftware hoeft niet gemoderniseeerd te worden (graag toelichten).

    Stemmen: 2 5,7%
  • De aanbinding met sociale media (zoals Facebook en Twitter) wordt niet gemist?

    Stemmen: 15 42,9%
  • De aanbinding met sociale media (zoals Facebook en Twitter) wordt node gemist?

    Stemmen: 1 2,9%
  • Indien het forum goed weergeven wordt in smartphones en tablets, is TapaTalk niet meer nodig.

    Stemmen: 5 14,3%
  • Indien het forum goed weergeven wordt in smartphones en tablets, blijft TapaTalk nodig.

    Stemmen: 1 2,9%
  • Missen jullie een forumonderdeel (graag toelichten)?

    Stemmen: 4 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    35
Misschien ook maar even input van mijn kant, dacht dat dit beter te doen met een post dan alleen een enquete in te vullen. Vrij duidelijk dat dit forum in de loop der tijd veel vaste users is verloren (inclusief mij zelf) en het van een paar oude rotten moet komen qua advies. Vaak zijn het mensen die gauw even een account aanmaken voor een probleem en vervolgens nooit meer terug komen.

Wat ik persoonlijk mis op dit forum is bijvoorbeeld een plaats voor discussie over nieuwe producten. Ik weet dat dit forum er voornamelijk is voor het geven van advies en oplossen van problemen. Echter wat ik mooier zou vinden is dat de sub-fora anders worden ingedeeld en dat er dus bijvoorbeeld topics/sub-fora komen waar men kan discussiren over bijvoorbeeld een nieuwe generatie procesoren van intel/amd, over de benchmarks, de kant die ze op gaan, wat goede value for money is enzovoorts.

Nu vraagt iemand in aanschaf en advies wat is goed en dan komen er een paar suggesties en korte discussies en daar blijft het bij. Een topic waar gediscussieerd wordt over (nieuwe) producten kan mensen ook iets bijbrengen. Deze mensen kunnen vervolgens ook weer andere (nieuwe) users helpen en rust dit niet meer allen op de schouders van de weinige users die momenteel de mensen hier helpen. Nu zie je veel topics waar gewoon niet gereageerd wordt omdat er te veel topics/vragen zijn voor de mensen die de kennis hebben om hier op te antwoorden. Misschien kan je de bedankjes vervangen d.m.v. het aanwijzen van experts op bepaalde gebieden (netwerk, hardware, programmeren enz.), om zo toch nog kwalitatief goed advies te kunnen waarborgen. Zij kunnen in topics kort beamen of verwerpen wat andere users adviseren en hoeven zo niet meer in elk topic een heel verhaal te typen om dingen uit te leggen/adviseren.

Zoek naar extra moderators/watchers die de discussies in de gaten houden en zorgt dat het netjes blijft. Dit hoeven dus niet perse mensen te zijn met kennis over iets, maar die de discussies in de gaten houden, zodat als de gemoederen te hoog oplopen er in gegrepen kan worden.

Voordelen wat mij betreft:
- Mensen kunnen meer leren over pc's ansich en niet alleen hun probleem oplossen
- Meer reden om terug te komen (nu als probleem is opgelost is men weer weg)
- Meer kennis in de community, experts kunnen nu mensen in een centraal topic iets bijbrengen i.p.v. afzonderlijk in elk topic
- Wat volgt is dat meer mensen geholpen kunnen worden, waardoor het ook weer aantrekkelijk wordt voor nieuwe users om te komen als ze zien als mensen snel/goed worden geholpen.

Dit is even kort mijn input. Ik zou het mooi vinden om NCF weer een groot forum te zien worden, en meer een community. Ik weet niet of dit een beetje de doelstelling is. Mocht dit wel zo zijn sta ik open om hierbij te helpen qua ideen. Als je meer zou willen weten kan je nog even dm sturen.
 
Vind dit hier een keigoed forum, snelle respons als je met een probleem zit.
Nadeel vind ik uploaden fotos, moet via imgdumper, zou mooi zijn moest je rechtstreeks fotos kunnen posten, deze zouden aan enkele eisen moeten voldoen, worden hier veel fotos gepost waarop je niks kunt waarnemen, te klein.
Sociale media mis ik niet, maar ja ben er ook niet mee opgegroeid.
Zou zeggen doe zo verder!
 
Het nadeel is wel dat je dan veel ruimte gaat verbruiken. Die ruimte zal moeten worden aangekocht.
 
Als alle foto's die op dit forum staan zouden zijn geuploaded naar de server, zouden we minstens 100 maal zoveel serverruimte nodig hebben als nu gebeurt en wie zou dat dan betalen.
 
Begrijp het, maar zie hier toch veel heel kleine fotos waarop je eigenlijk niks ziet, als je via imgdumper werkt kun je de foto in zijn oorspronkelijk formaat zien.
 
Je wil niet weten hoe groot inmiddels de map met alleen avatars erin is.
 
Hallo allemaal,

Ook even een reactie van mij. 5 jaar geleden lid geworden van dit forum vanwege problemen met pc. Toen een tijdje niet geweest. Weinig met de pc gedaan tot een deel van de kinderen het huis uit ging. Meer tijd voor pc met gevolg dat er in hijaker op mijn browser was gekomen. Kreeg idee om forum te bezoeken en ww opgevraagd. Zodat ik kon vragen wat er met pc was. Forum was nog heel vertrouwd. Meestal worden sites ed regelmatig veranderd waardoor je (althans ik) niet kunt vinden wat je zoekt. Kom nu iets regelmatiger terug, meestal alleen om wat rond te kijken.

Vind het prima zoals het nu is. Geboden hulp is fantastisch. "Hoofdstukken" ook duidelijk genoeg.

Beetje meer naamsbekendheid mss?
 
Ook voor mij is dit forum zoals het op dit moment is en functioneert prima! Complimenten aan iedereen die daaraan zijn bijdrage heeft geleverd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan