• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Envivo VHS to DVD Maker driver voor Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

victor

Nieuw lid
Lid geworden
24 mrt 2004
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Onlangs heb ik Windows 10 genstalleerd op mijn pc en sinds die tijd doet mijn Envivo VHS to DVD Maker het niet meer. Bij het opnieuw installeren van de driver kreeg ik de melding dat de driver niet geschikt is voor Windows 10.
Vervolgens heb ik gemaild met teknihall, het bedrijf dat de service verleent voor onder andere enVivo producten, met de vraag of ze een driver update beschikbaar hebben. Van hen kreeg ik het volgende antwoord:
"
Dit toestel werkt niet op Windows 10. Er zijn daar ook geen drivers of firmwares voor beschikbaar. "
En dat terwijl ik nog wel garantie er op heb.
Dus computergebruikers wees alert; Dit is dus de prijs van goedkope hardware. Of je moet je pc maar niet upgraden naar het nieuwste OS, of je moet maar weer een nieuw product kopen. Beetje balen dit.
 
je heb dus wellicht het volledig pakket en bijgevolg dus ook de bijhorende cd ...
kopieer de bestanden van deze cd naar een map ... open vervolgens deze en pas de compatibiliteitsmodus aan naar Windows 8
daarna rechtsklik op de setup en kies uitvoeren als administrator
 
Hoi,

Dit heb ik gedaan en nu installeert hij idd wel de driver, maar het apparaatje werkt nog steeds niet.
 
zet de compatibiliteitsmodus dan eens naar Windows 7
 
Ja, hoe doe je dat eigenlijk in Windows 10. Ik heb het nu via configuratiescherm/ probleemoplosser gedaan, maar deze is volgens mij alleen bedoeld voor programma's en niet om een driver te installeren. Ligt daar misschien het probleem?

--- Update ---

Nogmaals gedaan: driver gedeinstalleerd, computer opnieuw opgestart, driver opnieuw geinstalleerd met compatibiliteitsmodus op Windows 7, opnieuw opgestart; geen resultaat.
Voor alle zekerheid ook nog even Cyberlink power director opnieuw geinstalleerd en opnieuw opgestart; nog steeds geen resultaat.
Ik vrees dat ik toch echt een andere driver moet hebben en die is er niet volgens Teknihall

--- Update ---

Het betreft hier de "enVivo vhs to dvd maker" versie van 2013 met driver AF9035HB BDA. Typenummer van het apparaatje is PO-1076
Ze hebben er bij Lidl ook een "enVivo vhs to dvd maker" verkocht in 2014. Wellicht dat de driver daarvan wel werkt op Windows 10?

--- Update ---

Inmiddels heb ik Windows 10 er maar weer afgegooid en Windows 7 er weer op gezet. Ik kwam er achter dat er steeds meer niet werkte.
Dit lukte overigens niet via de hersteltool van Windows 10 (bleef eeuwig opstarten), dus alles opnieuw moeten installeren met rescuedisk van de pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Victor

ten eerste vind ik het vervelend voor jou dat jij zoveel ellende hierdoor hebt ondervonden
Ik heb ook problemen gehad met ENVIO VHS to DVD maar bij mij is het wel gelukt om deze werkend te krijgen onder Windows 10
Ik heb het volgende gedaan

1: op onderstaande website driver gedownload
http://www.teknihall.be/sites/teknihallbe/files/downloads/9035hv10.06.02_05.zip
2: bestanden uitgepaken
3: kopieer de bestanden van deze naar een map bv Envio DVD to VHS
4: in map Drvinstall staat de install
5: zet de compatibiliteitsmodus dan naar Windows 7
6: Voer nu de Install uit
7: Ga naar configuratie scherm dan apparaat beheer en als het goed is staat jou Envio hier ook bij met een gele driehoek met uitroepteken
8: Dan update driver voor Envio Windows niet laten zoeken maar handmatig een map/ bestand kiezen om te updaten
9: Ga naar de map waar jij de 2 files in hebt staan voor Envio
10: Kies nu de map met files en druk op ok/openen
11: Hij gaat nu updaten en de goede driver installeren

Dit heeft bij mij geholpen hoop dat dit bij jou ook de gepaste oplossing is

Met Vriendelijke Groet,
Lexlexus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan