• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Er is iets mis met de smilies

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Berichten
1.855
Waarderingsscore
479
Heeft iemand iets aan de smilies veranderd of uitgeschakeld?
Als ik nu in de editor op het smilie knopje druk, krijg ik wel gewoon een aantal standaard smilies, maar als je iets naar onder scrollt, zie je alles leeg.

1683812172872.png

En dat is bij alle emoties wat er onder zitten. De wel aanwezige smilies zijn volgens mij ook niet geheel compleet.
 
Inderdaad, hier zijn de meeste ook weg.
Alle andere categoriën zijn helemaal leeg.
 
Ook hier zijn ze leeg.
Ik zal achter de schermen eens informeren hoe dit kan.

Vraag gesteld, wordt vervolgd.
 
Ik zie inderdaad ook de standaard smileys, daaronder een leeg vlak, die overigens wel lijkt te reageren als je met de muis er overheen gaat, maar klikken daarop heeft geen effectsmileys.jpg
 
Dat is al een tijdje zo.
Dat zou kunnen, was mij echter nog niet opgevallen omdat ik voor de meesten die ik zelf gebruik de toetsencombinaties zoals ;) en zo gebruik.
Nu zocht ik een specifieke en viel het opeens op.

Dat klopt @maestro12 en was mij nog niet opgevallen. Misschien is het een soort reservering omdat de database wel weet dat er emoji's moeten komen. Geen idee. Maar wel apart.
 
Ik kijk eigenlijk ook nooit verder dan wat er als eerste staat en zoals Black Tiger gebruik ik ook vaak de toestencombinaties, of het menu met windows toets + ;




1683872135819.png




Is het daadwerkelijk een probleem om minder smilies te hebben? Of hebben we er genoeg om eventueel een emotie vast te kunnen leggen in een reactie? In het laatste geval doe ik er verder niet zo veel mee, gezien er wel wat emoji's zijn en anders ga ik kijken of er een goede andere oplossing is voor de emoji's.
 
Ja, dat is inderdaad dan een probleem, want smileys en emoji's zijn ingeburgerd bij mails en andere zaken :cool:
 
:p Gelukkig zijn de meest gangbaren wel beschikbaar :joy:
 
Is het daadwerkelijk een probleem om minder smilies te hebben?
V.w.b. die grote groep niet, maar een aantal veel gebruikte standaard standaard smilies werkten eerst niet meer zoals 😅 en 🥲.

Mooi dat het gefixed is, wat was de oorzaak als ik vragen mag?
 
Mooi dat het gefixed is, wat was de oorzaak als ik vragen mag?
XenForo maakt blijkbaar standaard gebruik van EmojiOne/Joypixel als smiley provider. Deze is op het NCF ooit blijkbaar voor Twemoji van Twitter vervangen (die ook wel door XenForo geimplementeerd is), maar deze heeft blijkbaar wat issues met het serveren van de smileys/emoticons zoals ook te zien is hier in het admin panel (gebroken afbeeldingen):
1683898186524.png
 
Ah oke... yep, dan zal daar een verbindingsprobleem zitten, dat zag ik elders ook al.
Dan begrijp ik ook waarom wij er geen last van hadden, die instelling heb ik nooit gewijzigd. Hoef ik me niet ongerust te maken dat het nog gaat gebeuren.
Thanks!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan