• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Erecovery start automatisch op??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bobby2200

Nieuw lid
Lid geworden
26 jul 2020
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een vraag over het opstarten van mijn laptop. (Acer) wanneer ik mijn laptop opstart kom ik automatisch in het Acer erecovery management. (Groenachtig) ik wou windows herstellen met behoud van mijn gebruikersgegevens maar die optie werkt niet (geen BS gevonden) geeft ie aan. Maar elke keer als ik op afsluiten druk en opnieuw opstart kom ik weer terug bij het acer erecovery management. Weet iemand hoe ik weer normaal kan opstarten ??
 
Hallo,

Kun jij nog kiezen uit verschillende opties?
Want er zijn verschillende versie van de recovery programma.
Mocht optie 2 hieronder er niet bij staan, dan heb jij waarschijnlijk geen keus en dan zal jij alle bestanden en gegevens kwijt zijn.


Het recovery-programma biedt verschillende mogelijkheden om de software opnieuw te installeren. Sommige daarvan zijn beschikbaar op uw systeem:

1 Restore Operating System to Factory Defaults

Met deze optie worden de fabrieksinstellingen van Windows en de toepassingen hersteld en worden alle data van de harde schijf verwijderd. Wanneer u deze optie van de Recovery DVD's of een Recovery USB-drive gebruikt, wordt de speciale recovery partitie die wordt gebruikt om het herstelproces snel uit te voeren, niet hersteld.

2 Restore Operating System and Retain User data

Met de optie worden de persoonlijke bestanden in Mijn documenten of Afbeeldingen gekopieerd naar een map met de naam Back-up, en worden Windows en de toepassingen geïnstalleerd met de fabrieksinstellingen. Uw persoonlijke instellingen en de door u geïnstalleerde software worden niet behouden. Deze optie herstelt de speciale recovery partitie niet en is niet beschikbaar op Recovery CD's of DVD's.

3 Completely Restore Computer to Factory Defaults

Deze optie werkt net zoals de optie Restore Operating System to Factory Defaults, maar maakt bovendien ook de recovery partitie opnieuw aan.
 
Ik krijg alleen maar het Acer erecovery management programma te zien. Is er geen mogelijkheid om m’n laptop weer normaal op te starten zonder dat Acer erecovery management opstart? Ik heb ook geprobeerd om via een usb stick op te starten met windows 10 maar ook dat lukt niet
 
Maak een USB stick met W10, start ermee op en kijk of je herstelpunten kunt gebruiken.
Gedaan?
Met een USB stick kun je alleen de installatie omgeving van W10 starten, die op de notebook zelf staat niet uiteraard.
Dan heb je diverse repair opties, waaronder systeemherstel indien die aan stond.
Deze opties krijg je niet?
Van dat Acer manager systeem?
 
Ik krijg de volgende drie opties:

1. Systeem volledig herstellen naar fabriekswaarden. (Herstel de pc naar de fabriekswaarden. Alle gegevens op station C: worden verwijderd.)

2. besturingssysteem herstellen en gebruikersgegevens behouden. (Alleen het besturingssysteem van de pc herstellen naar de fabriekswaarden. Bestanden van uw gebruikersaccount worden overgezet naar C:\Backup. Deze optie verwijdert geen virussen en schadelijke software.)

als ik op optie 2 druk krijg ik de volgende melding: Geen gebruikersgegevens op de computer gevonden. Probeer systeem volledig herstellen naar fabriekswaarden.

3. afsluiten (bij deze optie start de computer opnieuw op en kom ik weer bij ‘Acer eRecovery Management’ terecht.

Ik weet echt niet hoe ik hier uit moet komen.
 
De link van Lange Pier doorgelezen over Boot Keys?
Zie link bericht 3.
 
Ja die heb ik doorgelezen maar daar vind je alleen de sneltoetsen om in de bios te komen maar niet wat je vervolgens moet doen...
 
je vermeld dat er géén gebruikersgegevens gevonden kunnen worden m.aw. je gebruikersprofiel is waarschijnlijk beschadigd en daar door is het gewoon opstarten niet mogelijk , dit is dan ook de reden dat de Acer erecovery management telkens op start.. *enkel optie 1 is in dit geval te gebruiken !
 
Is er nog wel een manier om mijn bestanden te redden of is alles nu weg?!
 
indien jij deze ssd of hdd via een ander systeem kunt benaderen dan zou je je bestanden zoals foto's films documenten muziek kunnen bewaren door deze veilig te stellen is het echter niet mogelijk om deze in een ander systeem aan te sluiten ..dan dien je rekening te houden dat je enkel via de verborgen Administrator nog aan deze bestanden kan geraken doch ik meende dat er eerder vermeld werd dat het niet mogelijk was om via een usb op te starten ..
*je zou en kan vermoedelijk enkel via de verborgen Administrator kunnen opstarten indien je dus via een extern opstartmedium de opdrachtprompt kunt starten om deze verborgen Administrator actief te maken is echter dit niet mogelijk dan ben je alles kwijt bij het starten van optie 1
 
Het is me toch gelukt om via een usb op te starten. Ik ben nu bij de ‘geavanceerde opties’ terecht gekomen. Iemand een idee hoe ik nu verder moet?
 
Maak een USB stick met W10, start ermee op en kijk of je herstelpunten kunt gebruiken.
Al geopperd, werkt alleen als die aanstond.
Anders met een Windows 10 PE de gewilde bestanden naar een ander medium verplaatsen
ISO met Rufus op een stick zetten.

Tip voor de toekomst, laat elke dag een incrementele back maken naar een externe schijf.
 
Ik heb ook iso op een usb gezet met rufus. Daardoor kon ik toch met mn usb opstarten. Vervolgens ben ik bij de geavanceerde opties terechtgekomen. Een herstelpunt heb ik helaas niet. Er staan wel nog meerdere opties tussen zoals pc opnieuw instellen bijv?
 
Ik kon eindelijk weer inloggen. Nu krijg ik de volgende melding: er kan niet worden aangemeld bij uw account. Dit is waar het hele probleem begon. Ik heb alle mogelijke opties gedaan.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList gegaan en de verwijzingen staan juist.

ik heb het SID-key S-1-5-21-…….-1001 bestand verwijderd en dezelfde benaming met .bak erachter .bak verwijderd.

en opnieuw opgestart. Niets werkt. Het probleem blijft.
 
de optie deze pc opnieuw instellen geeft je de mogelijkheid om je persoonlijke bestanden te behouden .. maar aangezien deze optie gepaard gaat met het behouden van je persoonlijke instellingen betreffende je profiel is deze optie NIET te gebruiken aangaande je profiel beschadigd is dien je zoals de Acer erecovery management aangeeft optie 1 te gebruiken ..
*of je meld je aan via de verborgen Administrator om je huidig profiel te herstellen ... denkelijk dien je eerst dus deze verborgen Administrator te activeren via de opdrachtprompt opgestart van uit de herstel omgeving via de usb .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan