• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

Witkopper

Gewaardeerd
Lid geworden
4 mei 2005
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het verhelpen van de foutmelding: ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR (de verbinding voor deze site is niet veilig). Ik heb al op internet rondgekeken en ben er inmiddels achter dat het met Avast (Virusscanner) te maken heeft. Als ik de beveiliging van Avast uitschakel, dan heb ik weer internet. Zodra ik de beveiliging erop zet dan heb ik geen internet meer. Kan iemand me hierbij helpen? Ik maak gebruik van Microsoft Edge.

Indien er meer informatie gewenst is dan hoor ik het graag

Kijk eens na of er geen VPN actief staat.

Welk OS gebruik je? En bij welke site gebeurt dit of gebeurt dit al meteen als je Edge opent en zoja, wat is dan de homepagina waar hij mee op start?

Goedemiddag,

Avast staat er om bekend rare problemen te veroorzaken.
Hier op het forum al veel vaker voorbij zien komen.
Is Avast een betaalde versie? Zo nee gebruik dan de gratis Windows Defender.
Werkt zonder problemen en behoort tegenwoordig tot de betere scanners.

Ik lees hier (laatste bericht):

dat het te maken kan hebben met certificaten voor sites. Na het resetten van zijn Chrome browser was het probleem weg. Hij zag dat Avast zelf certificaten aan die sites had toegewezen.

Voor Edge kan je je certificaten bekijken:

* rechtsklik het icoontje links naast het URL van zo'n site
* klik 'Verbinding is veilig'
* klik het icoontje rechts boven links naast het kruisje ('Certificaat weergeven')

Misschien zie je daar ook zoiets.

Welk OS gebruik je? En bij welke site gebeurt dit of gebeurt dit al meteen als je Edge opent en zoja, wat is dan de homepagina waar hij mee op start?
Ik gebruik Windows als OS. Het gebeurd bij alle willekeurige sites die ik probeer te benaderen.

Goedemiddag,

Avast staat er om bekend rare problemen te veroorzaken.
Hier op het forum al veel vaker voorbij zien komen.
Is Avast een betaalde versie? Zo nee gebruik dan de gratis Windows Defender.
Werkt zonder problemen en behoort tegenwoordig tot de betere scanners.
Goedenavond,

Ik heb in het verleden nog nooit problemen gehad met Avast. Ik gebruik inderdaad een betaalde versie

Ik heb in het verleden nog nooit problemen gehad met Avast.
Toch blijkt dit typisch voor te komen met avast.
Soms kan het een oplossing zijn om alle browser cache en cookies op te schonen. Denk er wel aan dat je dan ook weer opnieuw zult moeten inloggen hier en daar.

Dit helpt echter niet altijd.

Maar gezien het euvel zich overal voor doet lijkt dit wel de meest voor de hand liggende oorzaak.

Goedenavond,

Ik heb in het verleden nog nooit problemen gehad met Avast. Ik gebruik inderdaad een betaalde versie
Goedenavond,

Je kunt na een update altijd problemen krijgen.
Zeker met Avast, want zoals gezegd al vaker voorbij zien komen hier op het forum.

Misschien bericht 5 eens uitproberen??

Goedenavond,

Je kunt na een update altijd problemen krijgen.
Zeker met Avast, want zoals gezegd al vaker voorbij zien komen hier op het forum.

Misschien bericht 5 eens uitproberen??
Dat heeft helaas ook niet het gewenste effect. Ik kan de afzonderlijke websites niet als veilig aangeven. Als ik op het Info-knopje naast de URL klik dan zie ik wel de melding: "de verbinding met deze site is niet veilig"

Bericht 9 al geprobeerd? Alle cookies en cache wissen? Kan ook wel eens helpen.

Anders Avast eens uitschakelen, dan moet feitelijk Windows Defender enkele seconden later automatisch aan gaan en zien of het euvel zich dan ook voor doet.

Dat heeft helaas ook niet het gewenste effect. Ik kan de afzonderlijke websites niet als veilig aangeven. Als ik op het Info-knopje naast de URL klik dan zie ik wel de melding: "de verbinding met deze site is niet veilig"
Mocht bericht 12 ook niet helpen, zou je jou modem eens kunnen resetten, door hem 1 minuut van de stroom te halen.

In het verleden ook wel eens meldingen gehad van een onveilige verbinding en dit was voor mij de oplossing. (Was wel een iets andere melding)

Bericht 9 al geprobeerd? Alle cookies en cache wissen? Kan ook wel eens helpen.

Anders Avast eens uitschakelen, dan moet feitelijk Windows Defender enkele seconden later automatisch aan gaan en zien of het euvel zich dan ook voor doet.
Ja de cookies en cachet heb ik ook reeds gewist...als ik Avast uitschakel dan heb k wel weer internet, dus het lijkt me echt hier in te zitten

Dat heb ik inderdaad ook al gedaan, maar dat bood helaas niet de gewenste oplossing...
Mocht bericht 12 ook niet helpen, zou je jou modem eens kunnen resetten, door hem 1 minuut van de stroom te halen.

In het verleden ook wel eens meldingen gehad van een onveilige verbinding en dit was voor mij de oplossing. (Was wel een iets andere melding)

Ja de cookies en cachet heb ik ook reeds gewist...als ik Avast uitschakel dan heb k wel weer internet, dus het lijkt me echt hier in te zitten
Aangezien jij een betaalde versie gebruikt, zou ik contact met hun opnemen.
Want zoals ik eerder al heb gezegd kan dit ook door een bepaalde update zijn gekomen.
Met een beetje geluk lossen hun dit ook weer op.

Je zou het eerst ook op hun community kunnen proberen.

Heb je nog extensions in Edge ? Schakel die dan eens allemaal uit ?

Check ook of Windows Defender wel uit staat.

Laatst bewerkt:
Bij het Avast forum valt gelijksoortig probleem te lezen . Wel topic uit 2022

Terug
Bovenaan