• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Error: WARNING-CMOS CHECKSUM INVALID bij aanzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter luniz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

luniz

Gast

Hey mensen ik heb namelijk een klein probleeeeempje en ik zou dolgraag verder geholpen willen worden, dank u !!

Ik heb dus namelijk een laptop gekregen ( ;) occasie), en die doet het niet! Het probleem is as ik em aandoe dan komt er zo iets van :
Ref. Nr: 0482-02165-00.....
WARNING-CMOS CHECKSUM INVALID
FATAL-CHECKSUM INVALID

dat verschijnt er dus as ik em aanzet
Aub mensen als u het probleem weet op te lossen wilt u dan een berichtje achterlaten of email'ke sturen naar " luniz_08@hotmail.com "
:rolleyes:
DANK U voor uw begrip
vriendelijke groeten :P

Ik denk dat het goed mis is met je pc, kijk eens of je door willekeurige toetsen in te drukken wel verder komt in het systeem. bijvoorbeeld f1 f2 f3 e.d
Kijk eens in je bios of hij hem boot vanaf HD en of hier vreemde zaken instaan..

Het kan aan diverse zaken liggen namelijk hardware / software en zelfs virussen zie:

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data...ypics.worm.html

Ben niet zo in de laptops, anders zou ik zeggen kijk je HD ook eens na, stekkers aansluitingen, batterij mobo, batterij laptop. wat voor laptop heb je,wellciht heb je een merk/type wat een ander lid ook heeft en wellicht weet waar je moet kijken.

Je geeft ook aan dat je de laptop hebt gekregen, heeft hij het hier voor ook gedaan. en wat voor besturingssysteem staat er op.

Het bericht WARNING-CMOS CHECKSUM INVALID heeft met je bios te maken.

Waarschijnlijk is het batterijtje leeg en kun je doormiddel van een toets bijv: f1 gewoon verder komen in je laptop.

Bij een normale pc kan het ook zo zijn dat je bios jumpertje is omgezet en hij steeds bij het starten je bios wist, dan geeft hij ook vaan zo'n soort melding. Ik weet niet of dit bij een laptop ook mmogelijk is maar daarvoor zou je hem open moeten schroeven en daar zou ik nog even mee wachten, ik zou eerst ff kijken of iemand anders een oplossing weet voordat je er zelf aan gaat knutselen.

Ik weet echt niet welke besturingsysteem erop staat ofzo want ik heb die gekregen...ja ik heb al op alle toetsen gedrukt maar er komt niets en het blijft maar piepen!! de merk is 'topline 7400' !!
Sommigen zeggen dat ik een nieuwe harde schijf nodig heb en sommigen zeggen da het aan de batterij ligt...

:unsure:

Tja, je hebt twee mogelijkheden of je vraagt aan iemand hier hoeje een laptop kan openmaken, weet daar zelf niets van en dan kijken hoe de onderelen eruit zien en wat je eventueelkan vervangen / bekijken.

of

Je gaat met de laptop langs een computerzaak en vraagt het daar na, wellicht dat zij ook prijzen hebben van bijvoorbeeld zo'n batterij.

De persoon van wie je hem hebt gekregen kan jou die ook niet meer informatie geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan