• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ervaringen met najaarsupdate 1709 W 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Dat ging vlot en goed op mijn werk-desktop (nu versie 1709.16299.19). Hierdoor aangemoedigd haalde ik ook handmatig die update op voor een reserve-pc, want er werden wel andere updates opgehaald, maar niet die 1709 Kennelijk niet belangrijk voor MS (of: een oud beestje?) . Resultaat na afloop: pikzwart bureaublad - wel met iconen - dat met "aanpassen aan persoonlijke voorkeur" NIET te wijzigen was. Ook zoeken in instellingen > configuratie of > pc-instellingen: geen verbinding. Uiteraard was "desgewenst terugkeren naar vorige versie W 10" ook niet te vinden, of een andere route voor (nog niet aangemaakt) systeemherstelpunt.. Voor mij waren de rapen toen al gaar.
Nu had ik uit voorzorg nog een kloon (op de oude HD) van de harde schijf van die laptop die wel werkt, maar de oorspronkelijke SSD-schijf laat zich voorlopig niet meer benaderen of overschrijven, ook niet na formatteren (Aomei of SWindows zelf) en schijfletter toekennen, ook niet na een sessie van 2 uur met DBAN (en schijfletter toekennen). Dat wordt weer een gang naar de computerzaak ( 2x of 4 x 8 km). Kortom: dik spijt.
 
heb jij dan gekozen om te upgraden zonder behoud van bestanden ...
omdat je beweerd dat het niet mogelijk is om terug te gaan naar de vorige Windows 10 versie ... ik zie deze mogelijkheid hier dus wel ..
59e8e8984ce22-Ashampoo_Snap_2017.10.19_20h00m22s_001_.png
 
ik ben er niet al die uren bij blijven zitten (bij de rserve-pc zeg maar) , op een gegeven moment was het klaar. Al die keuze-mogelijkheden heb ik niet langs zien komen, en bij mijn werk-pc hoefde ik ook niets aan te geven of aan te vinken. Nogmaals: het is geen superramp (de reserve-pc doet het wel) maar ik kan de schoongemaakte schijf niet aan de praat krijgen, hoewel er wel een schijfletter aan toegekend is. De pc winkel was wel vaker zo vriendelijk e.e.a. gratis voor me op te lossen.
 
Wel een legale geactiveerde versie van Windows? Want de symptomen die je omschrijft lijken op die van een niet geactiveerde Windows.


Ik heb hier 1709 al geïnstalleerd. Eigenlijk geen enkel probleem ondervonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan