• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Eset Online Scanner (???)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.492
Waarderingsscore
154
De Eset Online Scanner had ik al een tijdje niet meer gebruikt. Maar hij stelt mij nu voor raadsels. Elke keer verdwijnt hij tijdens het scan-proces. Eerst dacht ik dat dit kwam doordat ‘automatisch opschonen’ aan stond. (De eerste drie keren).

Maar nu ook bij de vierde keer is hij weer verdwenen, helemaal tegen het einde overigens. Bij de tweede scan vond hij 2 bedreigingen, maar ik heb geen idee wat daarmee gebeurd is. Nergens een log te vinden.

Is dit normaal? Is er geen log? En waarom verdwijnt hij steeds?
 
Het is niet normaal nee.
Doe jij ook andere dingen gedurende die scan, de processorintensief kan zijn?
 
Hallo Abraham54,

Het enige dat ik tijdens de scans, met mate, gedaan heb is: luisteren naar muziek.
 
Zie mijn handleiding: https://www.********.nl/threads/eset-online-scanner.315/
 
100% gehandeld volgens de handleiding, tot aan de zin: "Is na verloop van tijd de scan klaar, dan krijg je venster met de gevonden bestanden:"

Dit stadium wordt dus niet bereikt.

Wat mij in jouw handleiding opviel: je zegt niets over uitschakelen van de anti-virus. Eset zegt zelf dat die gedetecteerd is en de resultaten kan beïnvloeden. Ik had hem zelf wel uitgeschakeld.

Wat mij ook opvalt is dat mijn Eset in het Engels is.
 
Ik zelf laat de antivirus gewoon aan, in een moderne computer maakt het haast niks uit.
 
Inmiddels heb ik na enig zoeken een Nederlandstalige versie gevonden en hij is nu aan het scannen met Qihu 360 nog aan. Hij is nu bij Windows\ehome, dus aardig op het einde.
 
De Eset Online Scanner had ik al een tijdje niet meer gebruikt. Maar hij stelt mij nu voor raadsels. Elke keer verdwijnt hij tijdens het scan-proces. Eerst dacht ik dat dit kwam doordat ‘automatisch opschonen’ aan stond. (De eerste drie keren).

Maar nu ook bij de vierde keer is hij weer verdwenen, helemaal tegen het einde overigens. Bij de tweede scan vond hij 2 bedreigingen, maar ik heb geen idee wat daarmee gebeurd is. Nergens een log te vinden.

Is dit normaal? Is er geen log? En waarom verdwijnt hij steeds?

Dit is wel vreemd, dit hoort hij niet te doen.
Ik neem aan dat je het wel van de originele site hebt gehaald?
Ik heb het pas geleden zonder problemen gebruikt.
 
Heb je al eens getest om het via een IE te doen?
 
Hallo aarie25,

De versie die ik eerst (4 keer) gebruikte kwam van deze webstek. Lijkt mij toch echt van Eset. De taal is Nederlands, maar na download krijg je een Engels-Amerikaans bestand, dat dus veel problemen opleverde.

Nadat ik later een Nederlandstalige versie had gevonden (ik weet niet meer waar), is het nu goed afgelopen, ondanks dat mijn internet (Tele2) weer eens uitviel. Geen bedreigingen. Jammer dat ik nu niet kan achterhalen wat de eerder ontdekte bedreigingen waren.

Hallo Rubensky,

Als je met IE Internet Explorer bedoelt: die heb ik lang geleden uitgeschakeld bij de Windows onderdelen. Bedoel je downloaden vanuit Internet Explorer? Ik begrijp het niet helemaal.
 
Ik bedoelde inderdaad start de scan eens met Internet Explorer.
 
Hallo Rubensky,

U bedoelt dus: start de download eens vanuit Internet Explorer, want de scan start ik vanaf het bureaublad.

Ik kan mij niet voorstellen dat het iets uitmaakt met welke internet browser je de download binnenhaalt. Maar u zult wel uw redenen hebben om dit te bedenken. :)

Naschrift: Aha, ik begrijp het. Via Internet Explorer kon je, geloof ik, rechtstreeks scannen. (Maar Abraham raadt dit af, als ik mij niet vergis).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo aarie25,

De versie die ik eerst (4 keer) gebruikte kwam van deze webstek. Lijkt mij toch echt van Eset. De taal is Nederlands, maar na download krijg je een Engels-Amerikaans bestand, dat dus veel problemen opleverde.

Nadat ik later een Nederlandstalige versie had gevonden (ik weet niet meer waar), is het nu goed afgelopen, ondanks dat mijn internet (Tele2) weer eens uitviel. Geen bedreigingen. Jammer dat ik nu niet kan achterhalen wat de eerder ontdekte bedreigingen waren.

Ja dat is wel de goede site.
Het kunnen wel valse dreigingen zijn of de zogenaamde pup (potential unwanted programma`s)
Maar dat valt niet meer te achterhalen.
Als je met Malwarebytes scant, geeft die nog meldingen aan?
 
Neen, Malwarebytes geeft niets aan. Ik kan de avond in gaan zonder computerzorgen.
 
Ja dat denk ik ook :)
 
Als ju nu niet verder kan dan moet je toch opzoek naar een andere mogelijkheid. De door mij geboden is er daar een van.
 
Hallo Rubensky,

In een bovenstaande reactie aan aarie25 schreef ik het volgende: "Nadat ik later een Nederlandstalige versie had gevonden (ik weet niet meer waar), is het nu goed afgelopen, ondanks dat mijn internet (Tele2) weer eens uitviel. Geen bedreigingen. Jammer dat ik nu niet kan achterhalen wat de eerder ontdekte bedreigingen waren."

Deze Nederlandstalige versie lijkt het probleem dus te hebben opgelost. Ik blij. :)
 
Mooi dan kunnen we dit probleem als afgerond beschouwen.
 
Vandaag na lange tijd weer eens ESET geprobeerd: scan nu al 3 keer opeens gestopt (er werd een bedreiging gevonden, maar ik weet niet welke).

Daarom Internet Explorer ingeschakeld (tip van Rubensky). Maar ook via Internet Explorer is de scanner zomaar opeens verdwenen, midden in het scanproces.

Wat kan dit toch zijn?
 
Scan eens met Malwarebytes vind die dan iets?
Als het goed is staat Eset ook onder downloads in verkenner, als je die dan opstart als administrator wat gebeurd er dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan