• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ethernet heeft geen geldige IP Configuratie Bekabel internet desktop computer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomatoes

Junior lid
Lid geworden
26 aug 2021
Berichten
73
Waarderingsscore
4
Dit is niet de eerste keer dat dit het geval is, ik heb het al een aantal keer meegemaakt.
En een Windows probleem oplosser geeft de volgende melding: Bekabeld internet computer werkt niet.png
We hebben al een geprobeerd het kastje te resetten waar de kabel in zit voor de bekabelde internet verbinding, met geen resultaat.

Computer tijdje uit laten staan en dan weer aanzetten werkt ook niet.

Kabel in en uit de computer doen helpt ook niet.

Computer opnieuw opstarten werkt niet.

Windows probleemoplosser werkt niet.

En zo kan ik wel even doorgaan wat al geprobeerd is.
De WiFi doet het vreemd genoeg wel, al is dat ook wel van zeer slechte kwaliteit geweest.
Tot zelfs maar 1 streepje aan toe.
Vreemd genoeg werken de smartdevices als smartphone en tablet wel weer.
Al hebben die soms ook wel dat ze een mindere verbinding hebben.

Dus wat moet ik ermee?
 
Het modem ook al 1 minuut van het stroom gehad of bedoel jij daar het kastje mee?
Want het komt bij mij over dat jij daarmee een switch bedoelt.
 
Het ziet er inderdaad naar uit dat het uitzetten van dat kastje boven wat volgens mij het WiFi signaal en waar mijn kabel in zit. Toch het probleem in ieder geval tijdelijk heeft opgelost. Nu is het maar weer kijken naar hoe lang het ook daadwerkelijk opgelost blijft.
 
Ik zou ook het modem, die meestal in de meterkast zit resetten.
Want als ook de wifi trager is, dan ligt dat vaak aan de verbinding/modem
 
Resetten werkt nu vaak wel, maar waarom valt de verbinding dan weg in de eerste plaats?
Is men dan soms bezig met het internet ofzoiets?
 
Soms heb je een korte onderbreking in de lijn.
Of een modem die even niet lekker werkt.
Maar er kan ook een update zijn geweest.
 
Begin eerst eens met de volgende vragen:
1: Welke provider
2: Maak even het volgende lijstje. Welke apparaten zitten er precies tussen het punt waar internet de woning binnenkomt en de computer. Noem van elk apparaat het merk en type en als het kan hoe oud het apparaat bij benadering is. natte vingerwerk is qua leeftijd prima, of het nou 4 of 5 jaar is maakt niet echt uit, maar ongeveer 5 jaar tegen ongeveer 10 jaar wel.
3. hoe oud zijn de kabels, is het makkelijk om die eens te vervangen?

Dat ik naar de leeftijd vraag heeft een reden, dit soort problemen zou je kunnen herleiden naar oude hardware.
.
 
Laatst bewerkt:
Hier weet @Black Tiger Tiger veel van, en hij heeft mij succesvolle instructies gegeven.
Dank je voor het compliment, maar er zitten er hier wel meer met kennis van zaken. En Enigma147 stelde al de vragen die op dit moment wel belangrijk zijn om te weten.
 
Resetten werkt nu vaak wel, maar waarom valt de verbinding dan weg in de eerste plaats?
Is men dan soms bezig met het internet ofzoiets?
Wat mij nog te binnen schoot, ook uit eigen ervaringen en hier op het forum.

Open apparaat beheer, kies jou lan netwerkadapter, klik er met de rechtermuis knop op en kies eigenschappen. dan energie beheer, haal het vinkje weg -> de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen en klik op oké.
 
Wat mij nog te binnen schoot, ook uit eigen ervaringen en hier op het forum.

Open apparaat beheer, kies jou lan netwerkadapter, klik er met de rechtermuis knop op en kies eigenschappen. dan energie beheer, haal het vinkje weg -> de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen en klik op oké.
zeer onwaarschijnlijk, omdat de kabel loshalen en er opnieuw inpluggen niet helpt. Dat zijn gebeurtenissen die een netwerkkaart altijd uit zijn slaap halen.

Geen geldige IP configuratie komt omdat de computer van de DHCP server geen IP configuratie krijgt. Dat kan zijn omdat de DHCP server in de modem/router vastloopt, de DHCP pool van te kiezen adressen te klein is en volloopt of omdat de computer zelf niet een request naar de modem/router stuurt voor verlenging voor het verlopen van het adres wat hij nu heeft. Of de bekabeling/netwerk poortje/rj45 connector is slecht en stoort/verbreekt de verbinding. Normaal zou het vastlopen van de router ook een oorzaak kunnen zijn, maar omdat andere apparaten nog wel internet hebben, kunnen we dat alvast uitsluiten.

mijn vermoeden is dat het modem/router/modem-router op zijn laatste benen loopt en vervangen moet worden. Maar er ontbreekt gewoon nog teveel informatie om dat met zekerheid te zeggen.

Maar ik heb nog drie extra vragen:
4: kan je omschrijven wanneer het probleem optreed? Is dat meteen na opstarten, als de computer uit de standby komt, als hij al een tijd aan staat.
5 hoeveel apparaten maken verbinding met de router? zowel draadloos als bedraad.
6. gebeurt het wel eens dat een draadloos apparaat geen verbinding kan maken?
 
Duidelijk uitgelegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan