• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ethernet heeft geen geldige ip-configuratie, deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed, dat maakt wel duidelijk hoe de aansluiting moet zijn.
UTP kabel van modem naar blauwe WAN poort van de router en de pc's op de gele LAN poorten van de router.
Dan moet er altijd verbinding met de router kunnen zijn (internet niet per sé als dat slecht is).
Ben benieuwd naar de bevindingen van de monteur.
 
- grote reset, idd door het indrukken van het pinnetje. Tot nu toe geen resultaat
Bedoel je (ook) bij je router ?

Alles opnieuw opgestart ? Modem (wachten) router (wachten) PC ?
 
Genexis Platinum, heeft standaard wel wifi, maar uiteraard niet wanneer in bridge modus:

 
Heb even contact gehad met caiway, en een aantal opmerkingen;
- glasvezelmodem geeft maar 1 IP adres
- modem staat in bridge
- Het modem is een Genexsis Titanium. Dus geen WiFi
- grote reset, idd door het indrukken van het pinnetje. Tot nu toe geen resultaat

Caiway stuurt maandag een monteur langs om alles te bekijken en door te meten
Dat die modem in bridge staat is geen probleem. Niet van wakker liggen. Gewoon de TP-Link er aan hangen. Aan de blauwe poort. Je hebt nu nog even tijd om router klaar te stomen naar jouw wensen. Toch voor de WiFi. En je kan dan tot 254 toestellen aansluiten.
 
Bedoel je (ook) bij je router ?

Alles opnieuw opgestart ? Modem (wachten) router (wachten) PC ?
Ja. Modem en router een half uur gewacht, zonder bekabeling. Modem opgestart, daarna de router en toen alles verbinding had de PC aan.
Er is verbinding, zoals altijd, maar de snelheid blijft fluctueren. Soms is de upload 100% goed en de download maar voor 50%. Soms valt na een paar uur de verbinding weg, soms na een paar dagen.

We gaan zien wat de monteur gaat ondervinden :p
 
Lees jij wel antwoorden van anderen? Zie post #81.
Herhalen is niet nodig.
Ja ik lees. Maar het kan gebeuren dat ik op het moment dat ik schrijf er al een antwoord is gegeven. Ik krijg ook alleen maar een melding via mail als er een nieuwe reactie geplaatst is. En via die mail kom ik dan op het forum terecht. Sorry dan, dat ik in herhaling zou vallen
 
Ja dat klopt inderdaad, maar vaak zijn er al meer gegeven. Daarom is het wel handig op een forum even naar evt. antwoorden te kijken, dat scheelt dan weer. ;)

Soms is de upload 100% goed en de download maar voor 50%. Soms valt na een paar uur de verbinding weg, soms na een paar dagen.
Als de verbinding met de router maar blijft, dan is het goed. Als de internet snelheid fluctueert denk ik toch internet verbinding.
Inderdaad even zien wat de monteur zegt, die kan het beste metingen verrichten etc..
 
Ja. Modem en router een half uur gewacht, zonder bekabeling. :p
30 seconden van stroom af is genoeg.
Aanschakelen is een kwestie van het in de gaten houden van de status LED's.
 
Ja ik lees. Maar het kan gebeuren dat ik op het moment dat ik schrijf er al een antwoord is gegeven. Ik krijg ook alleen maar een melding via mail als er een nieuwe reactie geplaatst is. En via die mail kom ik dan op het forum terecht. Sorry dan, dat ik in herhaling zou vallen
Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Ik probeer ook maar mee te denken. En wat mij opvalt, is dat wij tweeën wel ergens in de zelfde richting denken. En trachten om een oplossing te vinden. Al is dit op afstand. Daar is dit forum toch voor?
 
Vandaag is de monteur langs geweest en alles nagekeken en nagemeten.
Volgens hem ligt het probleem in de router. Die is inmiddels al ruim 10 jaar oud en de laatste firmware is nog van 2015. Oplossing: een nieuwe router aanschaffen.
Of gratis een nieuw modem met ingebouwde router. Dus de Titanium gaat de deur uit en ik krijg de Platinum. We gaan kijken of hiermee de problemen daadwerkelijk opgelost zijn.
 
Die is inmiddels al ruim 10 jaar oud en de laatste firmware is nog van 2015. Oplossing: een nieuwe router aanschaffen.
Dat is in strijd met wat hier staat:
- nieuwe router gekocht: geen resultaat

Dat maakt het voor mensen die helpen wel erg verwarrend. Wat is er dan met die nieuwe router gebeurt, die weer terug gebracht of zo?
Want dat heb ik zo vlug niet voorbij zien komen of heb ik dat gemist?
 
nu ben ik het spoor even kwijt.
zowel de router als het modem waren toch al vervangen
 
Dat is in strijd met wat hier staat:


Dat maakt het voor mensen die helpen wel erg verwarrend. Wat is er dan met die nieuwe router gebeurt, die weer terug gebracht of zo?
Want dat heb ik zo vlug niet voorbij zien komen of heb ik dat gemist?
geloof niet dat ik dit specifiek heb vermeld.
Want de nieuwe router (Fritzbox) gaf ook verbindingsklachten en heb ik daarom teruggestuurd, en had de oude router weer aangesloten.
Die Fritzbox, blijk ik achteraf op een verkeerde manier te hebben geactiveerd/ geïnstalleerd. Iets met MAC adres ofzo.
nu ben ik het spoor even kwijt.
zowel de router als het modem waren toch al vervangen
Ja dat klopt.
het nieuwe modem gebruik ik nog steeds.
Ik had alleen de oude router weer aangesloten omdat met de nieuwe router de problemen niet waren verdwenen.
 
Vandaag is de monteur langs geweest en alles nagekeken en nagemeten.
Volgens hem ligt het probleem in de router. Die is inmiddels al ruim 10 jaar oud en de laatste firmware is nog van 2015. Oplossing: een nieuwe router aanschaffen.
Dan is de hoop met een nieuwe router dus niet zo groot... 😶
 
Die Fritzbox, blijk ik achteraf op een verkeerde manier te hebben geactiveerd/ geïnstalleerd. Iets met MAC adres ofzo.
Ja zoiets kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar dat was wel juist belangrijk om te weten om de router te kunnen uitsluiten, dan lukte nu dus niet.
Ik neem aan dat de monteur ook rechtstreeks op het modem goed gemeten heeft.

Dan is de hoop met een nieuwe router dus niet zo groot... 😶
Nou volgens mij juist wel. Meer dan 10 jaar geleden hadden we dergelijke snelheden niet meer dus grotere kans dat zo'n router tegen restricties op gaat lopen.
En 2015 is ook al zowat 8 jaar geleden. ;)

Als alles nagemeten is door de monteur...
 
Maar als er al een nieuwe geprobeerd is ?
Ik had alleen de oude router weer aangesloten omdat met de nieuwe router de problemen niet waren verdwenen.
 
Yep, zeker gemist. Maar ook nooit gedacht dat je dat met een router moest doen. En ook niet dat je dan dezelfde problemen als eerst over houdt.
We gaan het zien, te veel info soms.
 
Maar ook nooit gedacht dat je dat met een router moest doen.
Normaliter niet nee. Of het moet een modem-router zijn geweest (zo eentje die je ook als kabelmodem kunt gebruiken). Gezien de tekst ga ik daar van uit.
Inderdaad teveel info soms, maar ook soms te weinig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan