• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ethernet Kabel Splitter werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik heb laatst deze Ethernet Kabel splitter gekocht:

Hij werkt m.i. niet zoals het zou moeten. Ik heb een van de twee kabels (Netwerkkabel CAT 5e - U/UTP) in de desktop zitten. De andere kabel is bedoeld om de laptop te verbinden. Dat werkt goed.
Echter, nadat ik de splitter op deze manier heb geplaatst heb ik op de desktop in eerste instantie geen internetverbinding. Pas als ik de dekstop opnieuw opstart heb ik internet.

Volgens mij klopt hier ergens iets niet. Ik heb het al geprobeerd met een andere kabel en verwisselen van de kabels, maar dat hielp niet. Hoe kan het dat ik in eerste instantie geen internet heb op mijn dekstop?

Alvast bedankt.
 
Klopt, dat heb ik gedaan omdat ik de dekstop en de laptop toch niet tegelijkertijd wil gebruiken. Een splitter zou in dat geval toch gewoon moeten werken?
Wat kan er bij mij aan de hand zijn?
 
In de reacties die je kreeg in je vorige topic hadden twee leden geschreven dat splitters vaak niet goed werken. Dat zou voor mij reden zijn geweest om niet voor een splitter te kiezen, maar voor een switch.

Ik zou me dan niet gaan afvragen waarom een splitter niet goed werkt, maar direct het hele idee van een splitter laten vallen.
Een switch is een paar euro duurder, maar werkt altijd.
 
het originele antwoord heb ik niet gelezen maar als ik alleen het woord splitter hoor in combi met UTP kabels (netwerk kabels) dan gaan mijn nekharen overeind staan. Die krengen gebruikte men 20 jaar geleden maar nu zijn switches zo goedkoop dat je 100 maal beter kunt kiezen voor een switch!

Hier bij ben je gemiddeld zo'n 25 euro kwijt voor een degelijke 5 poorts switch.

'switch' resultaten - Coolblue
 
Mee eens. Een switch; eventueel een oud adsl-modem!
Ik heb vroeger ook wel eens een splitter gebruikt (eigenlijk een verdeelsteker). Dat werkte voor geen meter. Ik heb toen gewoon als ik bij de ene machine moest de utp kabel in het ene gat gestoken die naar A ging. Moest ik met B op internet dan stak ik de kabel in het B gat. Maar dit is voor mij zo'n 100 jaar geleden. Een ding wat als switch werkt.
N.B. Ik heb ook wel eens met een hub gewerkt, maar dan moet je veelal zaken instellen!!
Sukses.
 
En als je geen oud adsl modem hebt kun je ook nog een antieke router gebruiken. Wel even dhcp uitzetten op de router en alleen de LAN poorten gebruiken.

N.B. Ik heb ook wel eens met een hub gewerkt, maar dan moet je veelal zaken instellen!!
Je bedoeld een router? Een hub is een voorganger van een switch en daar hoef je helemaal niets op in te stellen, kan ook niet.
Tenzij je een manageble hub had, maar dat is dan weer vergelijkbaar met een manageble switch en beiden zijn normaliter niet echt voor thuisgebruik.
 
Eigenwijs mag, maar gaat je in dit geval gewoon geld kosten, tenzij je zoals anderen net schreven b.v. nog een oude router hebt liggen die je met gemak als switch kan laten werken. Ook wel te vinden bij de kliko-winkel voor € 5, maar dan opletten dat deze niet TE oud is, zeker een n-router nemen

Maar in je huidige situatie zou nog iets anders kunnen proberen zonder een herstart: in een als administrator gestarte opdrachtprompt dit invoeren en na elke regel Enter:

ipconfig /release
ipconfig /renew

Hierna een minuutje of twee wachten misschien.

Akls dat werkt probeer dan de volgende keer ook eens alleen met /renew (zonder /release), want latere Windows heeft dat misschien niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
En als je geen oud adsl modem hebt kun je ook nog een antieke router gebruiken. Wel even dhcp uitzetten op de router en alleen de LAN poorten gebruiken.


Je bedoeld een router? Een hub is een voorganger van een switch en daar hoef je helemaal niets op in te stellen, kan ook niet.
Tenzij je een manageble hub had, maar dat is dan weer vergelijkbaar met een manageble switch en beiden zijn normaliter niet echt voor thuisgebruik.
Dank Black Tiger, zoals ik al zei is het voor mij zo'n 100 jaar geleden dus herinner ik me niet alles meer. De vooruitgang gaat ook zo snel!
Zo zit ik bijvoorbeeld momenteel met iets wat mij zorgen baart omdat veel zaken automatisch gaan. Ik weet daardoor vaak niet wat er gebeurt. Zo heb ik net een nieuwe smartphone waarop ik natuurlijk allerlei app's direct heb geplaatst zonder ze direct in te stellen of te gebruiken.
Gisteravond na het diner (met z'n tweetjes) gaf ik me zelf even tijd wat uit te proberen. Zo klikte ik op het icoontje van MSWord. Er gebeurde van alles. Het ding werd automatisch ingesteld zoals taal en en instellingen. Ook werden allerlei bestanden gedownload die ik ooit had gemaakt of bewerkt in Word op m'n P.C. Eigenlijk schrok ik hier van!!
Zo ook met het OneDrive wolkje. Nadat ik het had aangeklikt zat ik in een keer zonder verder iets te doen, zoals inloggen of zo in m'n cloud en kon ik daar van alles doen.
DAT KAN DUS OOK WORDEN GEDAAN DOOR IEMAND DIE M'N TELEFOON HEEFT GEVONDEN OF GEJAT EN DOOR E.O.A. SLIMMIGHEID M'N ANDROID PIN HEEFT BEMACHTIGD. IK VOND DAT BEANGSTIGEND!
Ik zal ongetwijfeld iets hebben gedaan waardoor dit allemaal kan, bijvoorbeeld omdat ik ook een e-mail account van Microsoft had geïnstalleerd om mail binnen te krijgen. Maar weet niet alles en veel zaken gaan zoals gezegd "automatisch". Conclusie! Hoe gemakkelijker hoe "moeilijker". Zo heeft Johan ooit gezegd "voetbal is simpel, maar simpel voetballen is moeilijk!"

Nu beschouw ik mijzelf niet als digibeet, maar de meeste mensen zijn "digibeter"!?!
Ik heb na veel zoeken, verwijderen en weer installeren gevonden dat ik wanneer ik Word of OneDrive wil gebruiken op m'n smartphone ik na gebruik kan uitloggen en bij hergebruik ik toch in moet inloggen, waardoor ik voorkom dat mensen zoals eerder genoemd bij al m'n gegevens kunnen komen. Hé hé, een pak van m'n hart!!!

Als je hier met kennis van zaken op wilt reageren, dan, van harte.

Groeten Sunnyboy
 
Je hebt hopelijk wel een wachtwoord of inlogcode op je telefoon?
En wat heb je: een iPhone of een Android (Samsung o.i.d.)?
 
DOOR E.O.A. SLIMMIGHEID M'N ANDROID PIN HEEFT BEMACHTIGD.
Hieruit mag blijken dat ik een inlogcode op het apparaat heb en dat het een toestel is met Android besturing. Dus geen Apple, Microsoft, Nokia of wat dat ook meer.
 
N.B. Mijn verhaal over Word e.d. op een smartphone hoort eigenlijk niet thuis in deze thread, maar zoals is waar te nemen komt het voort uit een reactie die ik pleeg n.a.v. een reactie van Black Tiger!!!
 
Bedankt voor alle reacties. Ik ga dan toch maar een switch kopen, dan werkt het tenminste wel.
Moet ik nog ergens op letten bij het kopen (bv. bepaalde specificaties?) Ik ben een gemiddelde internetgebruiker.
 
Die link had ik gezien, maar op de site van CoolBlue staan veel verschillende switchs. Vandaar mijn vraag. Of maakt het niet heel veel uit welke ik koop?
 
Koop een merkproduct zoals TP-Link of Netgear, je kunt ook zien naar het aantal beoordelingen en het aantal sterren die gegeven wordt.
 
Ik zie verschil tussen een Managed switch en een niet-Managed switch.
Wat is daar het verschil tussen?
 
Volgens mij moet geen managed switch nemen. Dat is meer iets voor ter zake kundige mensen. Ik gebruik al jaren diverse Netgear switches. Die voldoen me goed.
Steker in het stroom, dan alle netwerk stekers er in en ga. Ik gebruik o.a. eentje voor 16 aansluitingen. Met alle netwerk stekers hierin heb ik overal net aansluiting.
Microsoft software zorgt voor alle weggetjes e.d.

Succes en.... veel negativiteit de komende tijd tot de prik!!
 
Ok, ik heb nog een vraagje: ik zie in alle switches een aantal op het oog dezelfde poorten. In welke poort doe je de netwerkkabel met het internetsignaal? Ik bedoel dus de kabel die zonder gebruik van een switch achter in je desktop zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan