• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ex Tweakers.net lid over naar een gezelliger forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Synology heeft de systemen wel die aan je eisen voldoen maar die zijn ook wel prijzig.

Toch blijf ik benieuwd waarom je AMD processors gebruikt. (Gewoon nieuwsgierigheid).

AMD kies ik omdat deze voor wat ze bieden de beste prijzen hebben.
Als Intel voor de prijsklasse een 8c,16T processor aanbied wat nu de AMD kost kocht ik een Intel.
En ik heb hier diverse Intel systemen staan, een Core i5 6400 bijvoorbeeld. de BareBone van ASUS is ook een Intel.
Shoppen op wat gewoon betaalbaar is en net zo goed.
En ja ik weet dat Zowel Intel als AMD op sommige punten weer sterker zijn.
Maar één reden is er wat ik van AMD juist sterk vind. de platvorm.
Een Intel CPU kopen betekend wederom weer een nieuw Moederbord, en daarbij weer een nieuw set geheugen.
Bij AMD zou ik eventueel mijn ''oude'' AM4 X370 chipset kunnen blijven gebruiken.
Als Intel toen niet de nieuwe generatie op een nieuw socket hebben geplaatst had ik de oude moederbord kunnen blijven gebruiken en enkel mijn CPU hoeven te vervangen.
Bizar, Intel t/m gen.7? Socket 1151. dan van Gen 8 tot 9 Socket 1151 V2. niet backwards compatible.
 
OW MAMA!
Een nieuwe Update!

Vandaag voor de feestdagen even een kleine presentje gedaan.
Mijn AMD Ryzen 5 1600 gaat de kast in voor reserve onderdelen (puilt al zowat uit), en er komt in de plaats............ Een AMD Ryzen 7 2700X Boxed.

om het verschil even te noemen:

AMD Ryzen 5 1600: (OUD)
  • Processor Snelheid: 3,20GHz
  • Kloksnelheid Turbo: 3,60GHz
  • Processor Cores: 6 (Hexa-Core)
  • Processor Thread: 12
  • Processor Cache: 16MB
  • TDP : 65Watt
AMD Ryzen 7 2700X: (Nieuw)
  • Processor Snelheid: 3,70GHz
  • Kloksnelheid Turbo: 4,30GHz
  • Processor Cores: 8 (Octa-Core)
  • Processor Threads: 16
  • Processor Cache: 16MB
  • TDP : 105Watt
Voordelen van de 2x00 Gen ryzen is het verbeterde geheugen controller, 12nm procede, etc.
de fouten die AMD bij de eerste ryzen serie maakten is bij deze redelijk tot goed verholpen, en puntjes op de i gezet wat betreft afwerking.

al met al. PC gaat nu uit en CPU swap...

Edit: Helemaal vergeten foto's bij te voegen.....OH MY!!!
360.jpg

360.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan