• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Excel en deelteken ( / )

Status
Niet open voor verdere reacties.

9310840

Junior lid
Lid geworden
25 apr 2009
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Sinds enkele dagen werkt mijn deelteken (/) niet meer.
Getallen optellen, aftrekken of vermenigvuldigen is geen probleem, delen echter wel.
ik krijg dan volgende melding.
Wie kan me helpen? Windows 10 Office 365

Alvast dank

Jos Ector
PROBLEEM EXCEL DELEN.JPG
 
Hoe staan uw velden ingesteld? want ik zie erboven ook niet de uitkomst van hetgeen je ingevuld hebt, kijk eens bij celeigenschappen of deze niet op "tekst" staan
 
inderdaad A1,A2 en A3 zouden kunnen zijn ingesteld als tekst of iets dergelijks maar het kan ook gewoon zijn dat formules weergeven aan staat
beide verklaard de fout nog niet bij A4 wordt er wel een formule herkend en afgekeurd

1613213689256.png
bij mij geen probleem
 
Ik hen voor je gezochd maar wind hier niets vergelijkbaars over.
enigste wat ik kan verzinnen is excel zichzelf laten repareren
 
fredjeh slaat imho de spijker op zijn kop. Reden dat ik dat voor 99,99999% zeker weet is dat er in bericht 1 iig 3 regels te zien zijn waarin een formule staat. Als je in Excel een cel verlaat waarin een formule staat, of dat nu middels TAB of door een Enter gebeurt, dan voert Excel onmiddellijk die berekening uit en wordt het resultaat in die cel weergegeven. Feit dat het TS is gelukt om de regels met formules zichtbaar te laten zijn terwijl hij de cel(len) verliet, kan het bijna niet anders dan de kolom of de cellen staan op 'tekst'.
 
quandor dat kan wel anders (zie #3)
En zelfs als je gelijk hebt verklaard dat het probleem met de vierde regel niet.
Daar herkent hij de invoer wel als formule maar geeft aan dat deze niet klopt
 
In de Scr-dump in bericht 1 is nog niet 'weggetabt' of 'weggeënterd'. Zie ook de tweede regel van bericht 5.

Verder is het Excel-achtig wel logisch. Je kunt geen cel, waarin een formule staat, verlaten zonder dat de berekening van de formule bij het tabben of enteren wordt uitgevoerd, tenzij de cel als tekstveld is ingesteld.

We horen het wel van 9310840, verder is het nu speculeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan