• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Excel file corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.

oakens

Vaak hier
Lid geworden
5 jul 2004
Berichten
874
Waarderingsscore
0
Ik heb een excel file dat vol staat met formules en grafieken in meerdere tabbladen.
Ik krijg nu ineens de melding "het bestand kan niet worden geopend omdat de bestandsindeling of bestandextensie niet geldig is. Controleer of het bestand niet beschadigd is en of de bestandextensie overeenkomt met de indeling van het bestand."

Inmiddels zelf deze 5 opties al geprobeerd. Helaas zonder succes. Iemand nog een optie die ik kan proberen?

Youtube tutorial
 
Wat voor bestandextensie heeft het bestand dan?
 
Kopieer het bestand eens en sla het opnieuw op onder een andere naam. Probeer het daarna opnieuw te openen.
 
Nee werkt helaas ook niet.
 
En de optie openen en herstellen?
 
En de optie openen en herstellen?
Ja dat was 1 van de 5 opties uit de youtube tutorial die ik geprobeerd heb, maar die werkt niet.

Bestaat er niet iets zoals een online programma waar je het xlsx kan uploaden en dat het hierin hersteld kan worden?
 
Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Probleem kon ik oplossen door de file in het gratis LibreOffice te openen. Die kon die file nl wel openen.
Daarna gesaved en weer in Excel verder.
 
Kopieer het origineel, pas de extentie van .xslx aan naar .xls en check het dan nog eens.
 
Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Probleem kon ik oplossen door de file in het gratis LibreOffice te openen. Die kon die file nl wel openen.
Daarna gesaved en weer in Excel verder.
Die ga ik eens proberen dit weekend. Bedankt voor de tip
 
Al eerder geprobeerd. Geen resultaat
Jammer. Dan zou ik ook met Libre Office eens kijken of die hem wel wil openen.
Anders wordt het echt een hoop proberen een stoeien met dat bestand.

Probeer DIT bijvoorbeeld eens.
 
Wat je ook probeert, gebruik een kopie en zorg dat je het origineel veilig bewaart.
Als het met LibreOffice niet lukt, kun je ook nog FreeOffice proberen.
 
Laatst bewerkt:
LibreOffice krijgt hem ook niet geopend.
Ga nu eens aan de slag met de andere mogelijkheden
 
Je kunt blijkbaar ook niet naar een vorige versie terug? en hebt ook geen back-up!
 
Dan ben ik toch echt bang dat je de file kwijt bent.
 
Als je het aan hebt staan bewaard windows automatische een kopie van gewijzigde bestanden.
ga naar verkenner klik met rechts op de map waar het bestand in staat en selecteer vorige versie.

selecteer een datum waarvan je zeker bent dat het bestand nog werkte en zet die versie van het bestand terug

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan