• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Excell bestand mailen via Mozilla Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guy

Junior lid
Lid geworden
6 nov 2018
Berichten
90
Waarderingsscore
5
Wil excellbestanden versturen via Mozilla Thunderbird ipv mailprogramma Windows(denk ik). Hoe en waar pas ik dit aan op pc?

Thnx
Guy
 
Je kunt van Thunderbird de standaard-app voor e-mail maken.
Klik op Start > Instellingen > Apps.
Klik dan in de linker kolom op Standaard-apps.
Kijk in het rechter paneel. Wat staat daar bij jou onder E-mail?
Bij mij staat daar al Thunderbird. Dat is dus mijn standaard e-mailprogramma.

Als daar bij jou Mail staat, dan klik je op Mail. Er zal dan een lijst met programma's verschijnen. Klik in die lijst op Thunderbird. Daardoor zal Thunderbird het standaardprogramma voor e-mail worden. Natuurlijk moet je het programma Thunderbird al geïnstalleerd hebben op je pc; anders zal het niet in de lijst voorkomen.

Met een afbeelding erbij:
62e12935c5bec-Ashampoo_Snap_2022.07.27_13h57m06s_002_.png
 
Email staat er niet tussen. Alfabetisch gaat het van Elan touchpad naar Excell.
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    336,9 KB · Weergaven: 4
Correctie: was iets te voorbarig. In standaardapps staat Email al ingesteld op Thunderbird.
 
Start Thunderbird
Druk op CTRL+N om een nieuw e-mail bericht op te stellen .
Helemaal rechts zie je het attachement teken Koppelen
Klik daar op het pijltje dat naar beneden wijst en selecteer Bestand(en) of Gebruik de toetsen CTRL +Shift +A
Zoek dan met de verkenner het gewenste Excel bestand en selecteer dit door middel van dubbelklik
Het excel bestand zal nu als bijlage toegevoegd worden aan je e-mail die je wil verzenden .
 
  • Leuk
Waarderingen: Guy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan