• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Exploderende hoofdtelefoon in vliegtuig.

A

Abraham54

Gast
De in vliegtuigen beschikbare hoofdtelefoons gebruikt niemand graag; ze passen slecht en hebben niet echt een goede klang.
Dat het toch erg gevaarlijk kan zijn je eigen hoofdtelefoon te gebruiken in een vliegtuig, is onlangs gebleken.


Tijdens de vlucht van Peking naar Melbourne zijn de door batterijen gevoede hoofdtelefoon van een passagiere geexplodeert.
Conform medewerkers van de ATSB (Australian Transport Safety Beureau) is dit twee uur na het opstijgen gebeurd.
De passagiere sliep op het moment van de explosie en de koptelefoon vloog darbij ververvolgens in brand en veroorzaakte bij de jonge vrouw brandwonden in het gezicht, aan de hals en aan de handen.

Het voelde alsof ik zou verbranden, dus pakte ik de koptelefoon en heb die op de bodem gesmeten.
Daaruit kwamen vonken en het brandde nog steeds deels, zo de ongelukkige vrouw.
Toen ik het vuur met voeten wou uitdrukken, kwam het boordpersoneel te hulp met een emmer water.

De batterijen en de hoofdtelefoon waren beide gesmolten en lieten zich eerst niet eens van de bodem losmaken.

4076629_original.jpg


4076630_original.jpg

Het hele voorval had ook voor de andere passagiers consequenties, vanwege de rookontwikkeling, de reuk van brandende kunststof en verbrand haar moesten vele passagiers hoesten en sommigen dreigden zelfs te stikken.

Op grond van de gebeurtenissen wil de ATSB (Australian Transport Safety Beureau) dat vliegtuigpassagiers zich eraan herinneren, dat via batterijen gevoede apparaten in een veilige behuizing bewaart dienen te te worden tijdens vluchten, indien ze niet gebruikt worden.
 
Batterijen lijken wel explosieven zijn geworden. Het wordt tijd dat batterijen fabrikanten, hun ontwerpen, ns goed onder de loep houden!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan