• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Explorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

newguy88

Nieuw lid
Lid geworden
11 jan 2010
Waarderingsscore
0
Hallo,

Sinds 2 weken heeft de computer van mijn vader kuren. Als je ook maar met de rechter muisknop klikt op een pictogram 'freezed' de computer en moet Explorer.exe beindigt worden. Als dit eenmaal gebeurd is kan ik ook niet meer in de mappen komen of ik krijg al een foutmelding. Systeemherstel mocht ook niet baten.

http://nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=57246&highlight=explorer.exe

Dit topic heb ik doorgenomen, MBAM is er al overheen geweest maar zonder enig resultaat. CCleaner ook (ook al denk ik niet dat deze van toepassing was bij dit probleem).

Wat word mij aangeraden om te doen en/of hoe dit probleem ooit heeft kunnen ontstaan?

Hoi newguy88 :)

Kijk eens of volgende helpt?:

* ga naar start > uitvoeren
* kopieer/plak daarin onderstaand in blauw gezet regeltje
regsvr32 /u shmedia.dll
* en enter
* herstart daarna de pc,
heb je er dan nog last van?

Succes :)

Hoi newguy88 :)

Kijk eens of volgende helpt?:

* ga naar start > uitvoeren
* kopieer/plak daarin onderstaand in blauw gezet regeltje
regsvr32 /u shmedia.dll
* en enter
* herstart daarna de pc,
heb je er dan nog last van?

Succes :)

Hallo kingpin,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik ben momenteel aan het werk, dus ik ga dit uitproberen als ik thuis ben.

Maar is het dan ook zo dat ik dit elke keer moet doen als ik de computer opgestart heb ? Want wat doet dit precies waardoor het het probleem zou oplossen? (Ik wil graag leren wat de oorzaak & oplossing doet dus vandaar de vragen).

Bedankt,

newguy88.

Nee, dit moet je maar 1x doen, het de-registreert dat .dll bestand :) (achteraf kan het terug geregistreerd worden).
Dit is een vaakvoorkomend probleem en heeft te maken met de miniatuurweergave van videofilmpjes enz... bv bij het openen van een map (waar filmpjes enz... instaan) , waar explorer.exe op crasht. Alhans, als dit het probleem is (maar als je dezelfde foutmelding hebt, als in het topic waar je naar verwijst, is die kans heel groot. Dat zullen we zie of dit het probleem oplost (en als het dat niet is, is er no harm done, alleen gekeken of dit het probleem is ;))

Ik zie het probleemde laatste tijd weer vaak opduiken, en vermoed dat het te maken heeft met een recente Windows update oid, waardoor het terug vookomt. Vroeger is er zo nog eens "een golf" geweest.

Nee, dit moet je maar 1x doen, het de-registreert dat .dll bestand :) (achteraf kan het terug geregistreerd worden).
Dit is een vaakvoorkomend probleem en heeft te maken met de miniatuurweergave van videofilmpjes enz... bv bij het openen van een map (waar filmpjes enz... instaan) , waar explorer.exe op crasht. Alhans, als dit het probleem is (maar als je dezelfde foutmelding hebt, als in het topic waar je naar verwijst, is die kans heel groot. Dat zullen we zie of dit het probleem oplost (en als het dat niet is, is er no harm done, alleen gekeken of dit het probleem is ;))

Ik zie het probleemde laatste tijd weer vaak opduiken, en vermoed dat het te maken heeft met een recente Windows update oid, waardoor het terug vookomt. Vroeger is er zo nog eens "een golf" geweest.
Het klopt inderdaad dat het begint bij mappen waar videofilmpjes in staan, na dan 3x de foutmelding te hebben gehad krijg ik een andere (bestandsnaam is me even ontschoten, maar ik zal het neerzetten mocht dit nodig zijn) waardoor de computer dus volledig vastslaat en zelfs niet meer reageert op Ctrl alt del.

Vanavond zal ik melden of het probleem hiermee verholpen is.

Klinkt me bekend in de oren, het gaat allicht om hetzelfde probleem gaan dan. :)

(ik post er hiermee gelijk even tussen want 2 opeenvolgende reacties van eenzelfde prsoon wordrn automatisch samengevoegd en dan valt het niet op dat je met het "resultaat" gepost hebt straks :wink: )

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan