• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-stappen-verificatie in.

Expression site publiceren

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Waarderingsscore
6
Punten
0
Leeftijd
42
Tot voor kort kon ik nog mijn website (Sharepoint Designer 2007), hosten bij een provider.
Maar sinds enkele weken, wordt dat systeem, structuur (Of hoe dat ook mag heten allemaal), niet meer door hen ondersteund. Men heeft mij gewezen op: Wordpress. Ben ik ook even mee bezig geweest (Met een kennis die daar heel goed in is). Toch krijg ik dan- met Wordpress dan, niet een website, zoals ik, jawél: IK. Ik hem/het hebben wil. En dat lukte mij dus wel met: Frontpage in het verleden, later met Sharepoint 2007- en daarna met Microsoft Expression web 4 (2010).

In tegenstelling tot wat men misschien denkt, ben ik wél bereid, om voor webdesign software te betalen. Alleen niet via een abo. Zoals dat alleen maar mogelijk is, bij een goed alternatief, zoals: Dreamweaver. Als ik dat gewoon kon kopen, ook al zou dat enkele honderden Euro's kosten ? Dan vind ik dát, geen probleem. Maar ik wil niet ergens aan vastzitten via een abo.

Dus is momenteel voor mij de belangrijkste vraag: waar- en bij welke (Hosting)- provider, kan ik nog mijn website kwijt, die ik tot voor kost beheerde met: Microsoft Expression Web 4 ???

En voor de goede orde: Ik weet dat het verouderde systemen zijn. Maar ik krijg mijn website, met andere webdesign software, zoals bijvoorbeeld: Wordpress, Bluegriffon, Rocketcake 5.1 etc. etc. niet zo als ik het hebben wil.

Nu probeerde ik al om: Sharepoint 2013, 2016, 2019 te downloaden (En ook dát, hoeft niet gratis van mij). Maar dat lukte mij niet.

En zelf programmeren, zou een optie zijn, mits ikzelf daar goede webdesign software voor kon vinden. En dat heb ik nog niet gevonden.
Dus momenteel lijkt het mij, dat ik het beste af zou zijn, als ik dus een (Hosting)- provider kon vinden die geen moeite heeft met o.a.: Microsoft Expression (Of: Sharepoint 2007).
Maar zijn die er nog ?

Kijk hier eens ( KLIK ), daar kan je Dreamweaver aankopen in een pakket aankopen. Eenmalig activeren en lifetime gebruiken. Ik heb die al drie keer aangekocht een klant van mij (architectenbureau). Zijn ongebruikte groepslicenties die terug op de markt komen. Kan maar op één pc geïnstalleerd worden. Is zoals al die Office licenties die we al hebben aangekocht voor 4 tot 12 euro.

Er worden nog al wat termen het internet op geslingert...
Dreamweaver maakt niets voor je. Dat is enkel een IDE.

Kun je niet gewoon een VPS bijv. hosten en zelf Microsoft Expression Web 4 daarop draaien?

Bedoel je dat de overdracht van bestanden via b.v. Expression Web niet meer ondersteund wordt, want dat is eenvoudig op te lossen door b.v. FileZilla te gebruiken om de bestanden met FTP vanaf de pc te uploaden naar de hosting.

Klopt. Ik ben het met @maestro12 eens. Ik heb het idee dat de website die je gemaakt hebt gewoon uit html bestaat, gemaakt met Expression web.
Als het alleen het probleem is dat je de bestanden niet meer gepload krijgt, dan zijn daar wel alternatieven voor, Filezilla is er daar een van.

Er is geen noodzaak om voor zaken te gaan betalen lijkt mij. Wordpress is trouwens ook gratis!!

De vraag is wat er in zit, of er iets van .net in zit of specifieke Microsoft dingen, want dat zou betekenen dat je misschien naar Windows hosting zou moeten gaan zoeken.
Als het gewoon html is (wat Frontpage in feite ook maakte) is het gewoon een kwestie van met een FTP programma naar jouw hosting te uploaden.

Dank voor de reacties.
M'n host-provider gaat kijken of het met FTP kan, zoals Maestro12 en Black Tiger al voorstelden.
Hij denkt dat het op die manier kan, maar ik hoor nog van hem.
De rest ook dank voor meedenken.

Wel. Het gaat dis toch niet lukken. De provider (Zal naam niet noemen, maar ergens in: Ede), laat ook niks meer van zich horen (Communicatie...).
Ze kunnen op z'n minst duidelijk aangeven dat ze het niet meer gaan toch, m.i.
Maar goed.

Toch wil ik graag weer een website.
Dan is de vraag: waarmee maak ik hem ? (Webdesign software) ?
En daarbij wil ik niet met Wordpress werken.
Domme vraag misschien. Maar toch: Bij welke provider publiceren ?
Waar ik dus tot nu toe bij was heeft voor mij afgedaan.

En ik wil er een frame in. Net zoals bij: FrontPage, Sharepoint en Microsoft Expression web, kon ik o.a. werken met een boven kader, dat altijd bleef staan, welke pagina(s) men ook opriep.
En nee: ik heb zelf helemaal niks met Phones (Weiger ik voor mijzelf ook ! Heb alleen een Rutte Nokia.). Dus hij hoeft niet geschikt te zijn voor the phones. Als ie werkt op gewoon computers op zich, dan is mij dat goed genoeg.
En ik ben verder ook wars van commercie, dus ik wil er ook niets mee verdienen etc. etc.

Ik wil alleen mijn journalistieke, politieke meningen kunnen publiceren. En dat is alles.

Wat is dan nu het beste om te doen ?

Van alles, Google is je vriend.
Als je geen WordPress wil kan je naar Wix, GoDaddy ofzoiets.
Als je helemaal niks van die oplossingen wil gebruiken moet je hem zelf gaan maken met html/css/php ofzo.

Ga eerst eens bedenken hoe je je website dan wel wil ontwikkelen en maak hem.
Daarna hoef je je pas druk te maken over het publiceren van je site.

Als je geen Wordpress wilt zou ik zeer zeker ook niet met Joomla beginnen, dat is iets soortgelijks maar zelfs helemaal overkill. Alhoewel Wordpress feitelijk ook kan wat jij wilt, maar ok dat wil je dus niet.
Dat soort fijne software als vroeger kennen ze tegenwoordig bijna niet meer.

Jammer dat je hoster geen antwoord geeft want volgens mij is uploaden via FTP gewoon mogelijk.
Je kunt bij vele hosters terecht in Nederland. GoDaddy zou ik niet nemen, dat is buitenlands en heb je Engelstalige support volgens mij.
Er zijn zat goede hosters in Nederland. Ik vraag me alleen af of jij geen Windows hosting nodig hebt met dat Sharepoint gebeuren, want dan is het misschien een ander verhaal.
Misschien weet iemand dat?

Dus eigenlijk ben ik het wel met de laatste alinea van @nlreinier.nl eens.
En dan zou ik met name kijken dat je het gewoon in html maakt en/of php (met cssf of zo) bijvoorbeeld, zodat je hem bij elke Linux hoster gewoon met FTP kunt uploaden.

En ik wil er een frame in. Net zoals bij: FrontPage, Sharepoint en Microsoft Expression web, kon ik o.a. werken met een boven kader, dat altijd bleef staan, welke pagina(s) men ook opriep.
In dat geval werkt php include beter. Ik neem aan dat jouw site nog steeds online staat. In dat geval kan de broncode mogelijk geheel bekeken en gekopieerd worden.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan