• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

extern beeldscherm niet altijd scherp na aansluiten laptop via docking station

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro

Bekend gezicht
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
188
Waarderingsscore
0
Als ik mijn laptop via mijn docking station aansluit op extern beeldscherm gaat dit meestal niet in 1 keer goed. Vooral de office programma's worden niet scherp getoond. Beetje vaag zijn ze. Als ik me af- en aanmeld bij windows is het daarna wel goed. Maar dat vind ik wel beetje gedoe als ik snel aan de slag wil. Is daar een oplossing voor?
Ik gebruik de instelling 'Beeldscherm uitbreiden'. Laptop staat op 1920 x 1080 en 150%, extern beeldscherm staat op 1680 x 1050 en 100%.
 
Merk van de laptop? Versie van de Windows. Hoe wordt de Dock aangesloten?
 
Als ik me af- en aanmeld bij windows is het daarna wel goed.

Wanneer sluit je het extern scherm aan? Voor je windows opstart , of als windows al opgestart is .
 
Sorry, zie nu jullie reacties pas. Ik gebruik een ASUS laptop. Docking station is een startech.
Ik sluit meestal laptop eerst aan docking station via usb kabel. Dan zet ik ik het scherm en docking station aan en start de laptop. Heb het ook wel eens in andere volgorde geprobeerd trouwens.
De laatste dagen zet ik de de selectie van beeldscherm 'alles weergeven op 2' en dan lijkt het wel wat beter te gaan.
Maar beeldscherm uitbreiden zou toch ook moeten gaan?
 
Dat zou zeker moeten gaan. Heb je wel alle drivers geïnstalleerd?
 
Een docking station via USB heeft niet alle opties van een professioneel docking station dat via speciale dockingcontacten met het notebook verbonden wordt.

Zoals dat bijvoorbeeld met de Precision Notebooks van Dell mogelijk is.
In het bios kan je dan instellen bij gebruik van het dock of de ingebouwde videokaart van het notebook of de videokaart van het dockingstation gebruikt moet worden.
In ieder geval heeft dat Dell dockinstation twee monitor aansluitingen.
 
Dat lukt ook wel Rubensky. Alleen initieel niet scherp dus. Alleen bij af en aanmelden windows.
Ik heb zelf geen drivers geInstalleerd, dat deed Windows zelf toen ik de docking station aansloot.
 
Kijk maar eens of er voor die drivers verversingen zijn
 
Ik heb in ieder geval de laatste software van de site van Startech gehaald. Komende dagen maar eens monitoren of het nu goed werkt. Nu wel in ieder geval.
Als de laptop nu in slaapstand gaat kan ik deze er niet uit halen met muis of toetsenbord via docking station klopt dat? Alleen via de laptop zelf...
 
Zit er geen powerknop op het dockingstation geen powerknop? Want inderdaad via de muis en toetsenbord werkt het meestal niet.
 
Ik kan ook wel redelijk makkelijk bij de laptop hoor maar ik vroeg het me af omdat het toch iets makkelijker is via muis en toetsenbord ;-)
 
Meestal niet. Wat ook een voordeel heeft. De pc komt niet iedere keer uit slaapstand als je per ongeluk tegen de muis stoot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan