• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

extern beeldscherm op laptop met gebroken scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjig

Junior lid
Lid geworden
6 mei 2016
Waarderingsscore
0
Ik ben Gijs en heb een vraagje!
(even voor de duidelijkheid, het zit iets gecompliceerder dan de titel)
besturingssysteem is windows 7

Ik heb momenteel een laptop, om precies te zijn de acer aspire 7738g, met als hardware: intel dual-core centrino t6600, een nvidia GeForce gt 240m, 4gb ddr3 ram.
Maar nu is het scherm van de laptop gebarsten, en kan ik daar eigenlijk niks meer mee... dus heb ik een externe monitor gekocht en deze erop aangesloten. Alles werkt prima, totdat ik me bedacht dat het wel handig zou zijn als ik van mijn externe monitor, m'n "main" scherm zou maken.
Want als mijn computer nu opstart heb ik het probleem dat ik niks zie, alleen wat barsten en rare kleuren. Pas als ik moet inloggen kan ik de beelden zien op mijn externe monitor... Nou kan ik de bios ook niet in omdat het laptop-scherm niet meer werkt.
Wat ik heel graag zou willen is dat ik alles wat ik doe op mijn computer, dus ook als hij opstart, dat ik dat gewoon zie op mijn externe monitor.

Alvast bedankt,

Gijs

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe heb je dit ingestelt? als je hem instelt op alleen externe beeldscherm werkt dit dan?

In Windows 7 is deze functie eindelijk ingebouwd. Druk op de toetsencombinatie Windows-toets+P. Vervolgens geeft u aan welke modus moet worden gebruikt: weergeven op alleen de computer, dupliceren op een extern beeldscherm, het beeld uitbreiden naar een extern beeldscherm of het beeld alleen op het externe beeldscherm tonen. Klaar met de presentatie? Gebruik nogmaals de toetsencombinatie Windows-toets+P, om de weergave terug te zetten.

Die manier gebruik ik, zo heb ik mijn beeldscherm ingesteld op de modus : alleen op projector. Als mijn laptop aanstaat is het geen probleem, maar tijdens het opstarten geeft het beeldscherm niks weer...
bedankt voor je reactie :')

probeer het anders eens op de volgende manier.

Start, Configuratiescherm, Vormgeving en persoonlijke instellingen, beeldscherm, schermresolutie
Beide schermen worden in het optiemenu weergegeven met de cijfers 1 en 2. De monitoren zijn met de muis te verslepen, naar een opstelling die exact overeenkomt met hoe het op je bureau staat. Door op Identificeren te klikken, verschijnt een groot cijfer, waarbij nummer 1 het hoofdbeeldscherm is.

Je verandert het hoofdbeeldscherm door een ander scherm te activeren en een vinkje te plaatsen voor de optie Dit beeldscherm instellen als hoofdbeeldscherm.

Knipsel.JPG hierbij een bijlage van hoe het er nu uitziet ( niets veranderd vanaf toen ik het opende ) het 2e beeldscherm is namelijk mijn hoofdbeeldscherm. Maar bij het opstarten lijkt m'n laptop dat even te vergeten...

gijs

allereerst hoef je mij niet steeds te bedanken hoor, 1 keer is voldoende :biggrin:

ja volgens mij is dat een windows 7 kwaaltje.
kun je nu wel in de bios komen of gaat dat niet met het 2de scherm?
dan zou je het daar nog kunnen proberen te veranderen.

Praktisch gezien kan ik nog prima in m'n bios komen, alleen zie ik niet wat ik daar doe, dus of ik zou een precieze beschrijving moeten hebben of m'n beeldscherm moet gewoon werken XD

probeer dit eens.

Configuratiescherm -> Beeldscherm -> op tweede scherm projecteren -> alleen tweede scherm.
werkt dit dan wel?

ik kan de optie op "tweede scherm projecteren niet vinden" Kkknnnipsel.JPG

oke dat houd dat op, bij mij staat er onder f4 een grote en kleine vierkant, hoe zit dat bij jou?
er zou een mogelijkheid moeten zijn om via een knop te kunnen schakelen tussen 2 schermen.
als je dan opstart en schakelt zou je in de bios kunnen komen.
maar ik weet niet precies welke knop.

ik zal mijn best doen, enne thx !

Bij sommige laptops moet/kun je op het toetsenbord een combinatie van toetsen indrukken om het tweede scherm in te schakelen ( bij Dell Latitude 820 Fn+F8 ). Dit moet je ook doen bij het gebruik van een beamer.

Bij HP en Compaq laptops moet je met Fn en F4 of F5 (er staat meestal een klein monitortje op de toets) de externe monitor aan schakelen. Vaak werkt het als volgt: 1 keer de toetsen indrukken gaat en externe monitor aan en de interne uit, een 2 de keer indrukken zijn bijde monitoren aan de 3e keer indrukken is alleen de interne monitor weer aan.

dus het ligt een beetje aan jou laptop hoe je dit moet doen.

--- Update ---

Beste Gijs,
is het nog gelukt met het 2de scherm?

welke toets heb jij geprobeerd voor het wisselen tussen de schermen?
als ik het goed zie moet het met f5 of f6

De Fn-toets + een monitor of de letters lcd.
Hiermee switcht u tussen een extern scherm of uw laptopscherm.

--- Update ---

het zou met de fn knop samen met f5 moeten lukken.
Fn + F5 Pictogramma Display schakelen Schakelt tussen de weergave op het scherm, een externe monitor (indien aangesloten) en beide.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan