• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Extern inloggen op thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutje90

Nieuw lid
Lid geworden
22 jan 2014
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Mijn moeder heeft sinds kort interactieve televisie van KPN. Dit betekent dat iedereen in huis via internet op de computer, tv kan kijken. Hartstikke handig.
Nu woon ik in een studentenhuis (17 man), waarbij het onmogelijk is om televisie te kijken. Er is een abonnement, maar de kabels binnen in het huis vormen een spaghettiwildernis waar al menig KPN monteur de moet bij heeft opgegeven. Geen optie dus.

Nu dacht ik, als ik kan inloggen in het netwerk van mijn moeder, kan ik via internet alsnog tv kijken. En niet alleen 1, 2 en 3, want dat is inderdaad al mogelijk, maar ook national geographic, discovery en af en rtl. Maar nu de vraag, hoe doe ik dat?

Ik heb al wat opties bekeken, maar ik kom er niet helemaal uit: verbinding met extern bureaublad, maar dan moet mijn computer bij mijn moeder altijd aan staan. Waarschijnlijk moet ik verbinding maken met haar router, want die staat altijd aan. Maar hoe doe ik dat zonder beschadigingen aan te brengen aan de veiligheid van haar netwerk?


Kan iemand mij hierbij helpen?

Wouter
 
Een soortgelijke vraag is hier al eens aan de orde geweest. Het ging er toen om de televisie in te kunnen stellen op afstand. De enige manier die ik me voor kan stellen is om bij je moeder in huis een vpn-server te installeren en vanaf jouw studentenkamer een vpn-verbinding op te bouwen naar je moeder. Op dat moment wordt jouw computer onderdeel van het netwerk bij je moeder thuis en zou het in theorie moeten werken.
 
Dank je wel voor deze informatie. Ik heb even rondgekeken wat een vpn-server berhaupt is. Maar wat ik begrijp is dat een verbinding met mijn computer bij mijn moeder, die ik vanuit mijn studentenkamer bestuur. Klopt dat? Daarbij moet de computer bij mijn moeder altijd aan staan, als ik vanaf mijn studentenkamer er bij wil. Echter, dat is nooit het geval.
Nu heb ik ook wel eens iemand zien inloggen in de router. Deze staat natuurlijk wel altijd aan. Dus als ik daar vanuit mijn studentenkamer in kan, ben ik klaar. Of niet?

Ik moet dus een VPN-server vanuit de router opzetten en in mijn studentenkamer, verbinding maken met de server. Klopt dat? Hoe doe ik dat? Waar kan je dat in xp instellen?

Dank.
 
Als je voor deze oplossing gaat, zal er dus in het netwerk bij je moeder thuis een apparaat moeten staan wat in staat is om als VPN-server te fungeren. Welke router staat daar?

Routers met DD-WRT als firmware kunnen dit, evenals de routers van bijvoorbeeld Draytek.

Hier kun je lezen hoe je in Windows XP een VPN-verbinding opbouwt.
 
Er staat een experiabox v9 zxhn h368n

Ik heb de ssid en wpa/wpa2 genoteerd. Dan moet ik er bij kunnen toch? Als ik de instructies begreep.
 
Er staat een experiabox v9 zxhn h368n

Ik heb de ssid en wpa/wpa2 genoteerd. Dan moet ik er bij kunnen toch? Als ik de instructies begreep.

Dan kun je een Wifi-verbinding opbouwen als je binnen het bereik van de Experiabox bent. Dus zo ongeveer maximaal twee huizen verder.
 
Ik heb vandaag binnen mijn eigen netwerk KPN ITV getest via Remote Desktop en via Teamviewer. Bedoeling is uiteraard om het later ook vanuit een andere locatie te doen. Via Teamviewer lukte het wel, maar het beeld was schokkerig. Netwerk zelf is snel genoeg. Via Remote Desktop leek het ook te lukken, KPN beeld verscheen, kan ook zenders kiezen, maar beeld blijft op Loading staan. Waar kan dat aan liggen ? Heb ook ooit eens VPN geprobeerd, maar daar ben ik niet uitgekomen.
 
ik weet er niet heel erg veel vanaf, maar ik weet wel dat er een functie van "wake up on lan" is, als de computer in het huis van je moeder met een vaste internetkabel is aangesloten (LAN) dan is die functie misschien iets. de stekker van de computer bij je moeder moet er wel altijd inzitten, maar je hoeft de computer niet aan te laten staan. je kan dan de computer opstarten door het MAC-Adres van de computer van je moeder in te vullen (ergens in je comuter op de studentenkamer) , dan start de computer op en dan kan je met "verbinden met een extern bureaublad" of een ander remote programma de computer bedienen en tv kijken. Ik weet niet precies hoe je het moet instellen, dat kan je opzoeken op google. als je bij google "wake up on lan" invoert kom je wel een site tegen die dat uitlegt. het enige wat ik er nog van weet is dat je netwerk kaart de functie "wake up on lan" moet onder steunen. en als je kaart dat ondersteund dat je in de Bios van je computer "wake up on lan" op Enable moet zetten, en in je windows de functie ook aan moet zetten. maar zoal sik net al zij, eventjes opzoeken op google en je komt een stap voor stap uitleg tegen.
 
Zo eenvoudig is het niet. Dat zou dus betekenen dat als ik een WOL het internet opstuur met het MAC-adres van de computer van iemand, dat deze computer dan aangaat (als het BIOS WOL ondersteunt).

Als je een magic packet stuurt naar het externe IP-adres van je moeder n poort 9 UDP staat geforward naar het broadcast-adres van het interne netwerk van je moeder, zou het misschien kunnen werken. Want forwarden naar een IP-adres van een computer die niet aanstaat is onmogelijk. Aangezien het IP-adres pas gepubliceerd wordt als het OS draait.

Verbinden met extern bureaublad werkt niet op de Home-versies van Windows. Dat gaat dus niet werken.
 
ik had het 2 jaar geleden geprobeerd en bij mij werkte het, eerst alles goed instellen zodat je in je eigen netwerk alles kan bedienen, en dan gaan instellen dat je vanaf buiten er in moet komen.
 
En hoe ga je er van buitenaf dan inkomen? En hoe ga je dan van alles bedienen van buitenaf? Er zal dan op de een of andere manier een apparaat of appliance moeten zijn die jou die toegang geeft.
 
als je "wake up on lan" aan zet in je bios, blijf je een ip adres houden, als je dan vanaf buitenaf een pakketje stuurt, dan start jou pc op, daarnaa kun je m met een "remote" programma bedienen of met "verbinding maken met extern bureaublad"
 
dat was 2 jaar geleden zo, ik ga het deze week nog eens proberen. waarschijnelijk is het nogsteeds zo, maar we zullen zien :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan