• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem Externe CD brander/speler

Probleem

Windig

Nieuw lid
Lid geworden
5 feb 2025
Waarderingsscore
0
Er zijn nu 2 externe branders/spelers in mijn bezit die niet werken zoals het behoort.
Ze branden goed op de Cd's maar spelen niet af.
Voorheen deed mijn 1e brander het prima: nam op en speelde af, nu dus niet meer.
In eerste instantie dacht ik dat hij stuk was en kocht een nieuw welke nu hetzelfde
probleem heeft. Brand perfect maar seelt niet af? Wat te doen?

Alleen maar vragen van mij:
* Heb je daar een aparte driver bij gekregen, of werd het door Windows zelf herkend en hoefde je daarvoor niets te doen ?
* Heeft de tweede het wel eens goed gedaan of speelde deze gelijk al niet af ?
* Is die tweede een ander merk/model ?
* Heb je voor het probleem begon een programma wat (ook) de CD/DVD/brander gebruikt geïnstalleerd ?
* In Apparaatbeheer, zijn er meldingen bij de CD/DVD speler ?
* Wat merk je aan het afspelen, krijg je een foutmelding ?

Eerste wat te proberen valt:
* Ontkoppel de speler.
* In Apparaatbeheer, zet in het menu 'Beeld' aan 'Verborgen apparaten weergeven'.
* Klik daarna in de tak 'CD/DVD stations' rechts op ieder voorkomen van de speler en kies voor 'Apparaat verwijderen'. Voor elke ingeplugde USB poort zal er eentje staan.
* Herstart je computer, en plug de speler in.

Laatst bewerkt:
Wat en hoe brand je de zaken op op de cd.
B.v. audio, of video.

Speelt de speler ook bestaande (aangekochte) muziek cd's niet af?

Met welk programma probeer je dat af te spelen.

Mijn ervaring is namelijk dat een audio cd zich met vlc player soms lastig laat afspelen.
Probeer de Windows media player eens, die staat als het goed is nog op een Windows systeem. En die speelt het vaak zonder problemen af.

Zoek naar wmplayer.exe of naar media player.

Succes.

Of klik in de verkenner rechts op een song en kies voor :

"Openen met........"'

en maak je keuze.

ik word altijd een beetje verdrietig als de vraagsteller Windig überhaupt niet meer reageert op de adviezen.

Misschien geschrokken, misschien vergeten, het was zijn/haar eerste.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan