• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Externe harde schijf doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvanbergen

Junior lid
Lid geworden
1 mei 2011
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Hoi,

Sinds ruim een week wordt mijn externe harde schijf wel herkend in Deze Computer, bij het openen moet hij lang zoeken, en krijg ik de melding bestand/apparaat niet herkend/beschadigd. Ik kan hem opnieuw formatteren, die vraag krijg ik ook, maar dan ben ik al mijn gegevens kwijt. Wat nu?

Groeten Teun
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg je die melding ook als je de externe harde schijf in een andere pc doet?
Wat je verder kunt proberen is om een andere usb-poort te kiezen of om de externe harde schijf in apparaatbeheer te verwijderen en vervolgens opnieuw aan te koppelen.
 
Doe het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op het schijfstation dat u wilt controleren (jouw externe harde schijf dus) en klik vervolgens op Eigenschappen.

Klik op het tabblad Extra onder Foutcontrole op Nu controleren, en typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Schakel het selectievakje "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" in als u problemen met bestanden en mappen die worden aangetroffen door de scan, automatisch wilt laten repareren. Als u dit selectievakje niet inschakelt, rapporteert de schijfcontrole enkel problemen zonder deze te corrigeren.

Als u een grondige schijfcontrole wilt uitvoeren, schakelt u het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in. (dit raad ik aan!) Deze scan probeert fysieke fouten op de vaste schijf zelf te vinden en te repareren, en de scan kan dan ook veel meer tijd in beslag nemen.

Als u zowel op bestands- als of fysieke fouten wilt controleren, schakelt u zowel Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren als Beschadigde sectoren zoeken en repareren in.

Klik vervolgens op "Start"

Afhankelijk van de grootte van de schijf, kan deze scan verschillende minuten in beslag nemen. Voor de beste resultaten moet u uw computer niet voor andere taken gebruiken terwijl de foutcontrole wordt uitgevoerd.
 
Hoi,

Ja inderdaad dat klopt, ik ga die andere optie van jou ook eens even proberen. Bedankt alvast.

---------- Bericht toegevoegd op 22:02 ---------- Vorige bericht was op 19:54 ----------

Ik merk dat op het moment ik de harde schijf koppel aan de computer, het systeem vastloopt, en zodra ik de schijf eruit haal alles weer gewoon verder gaat. Heb al diverse poorten geprobeerd, en eigenschappen krijg ik niet eens voor elkaar omdat hij al vastloopt op het moment dat ik de externe schijf met de rechtermuisknop wil selecteren.

---------- Bericht toegevoegd op 09:50 ---------- Vorige bericht was op 22:02 ----------

Ik merk dat op het moment ik de harde schijf koppel aan de computer, het systeem vastloopt, en zodra ik de schijf eruit haal alles weer gewoon verder gaat. Heb al diverse poorten geprobeerd, en eigenschappen krijg ik niet eens voor elkaar omdat hij al vastloopt op het moment dat ik de externe schijf met de rechtermuisknop wil selecteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat bij meerdere computers?
Indien niet, scan die harde schijf dan eens op virussen met je antivirus.
 
Hoi, er zijn een paar dingen die ik heb ontdekt:

* ik kan geen controle scan uitvoeren op de schijf daarop komt een foutmelding te staan dat de schijf niet toegankelijk is
* gebruik ik in dit geval Recuva om te scannen, dan is de externe schijf niet te selecteren, maar start ik de scan (op een andere computer) gaat hij dit wel doen, en als ik de scan halverwege annuleer als voorbeeld verschijnen er wel bestanden die ik kan aanvinken om terug te halen. Echter is dit een trial versie,die haalt niet alles terug. Dus een defect van de harde schijf lijkt me dan uitgesloten of niet? Gezien de bestanden wel verschijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan