• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Externe harde schijf formateer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matrioshki

Junior lid
Lid geworden
7 mrt 2020
Berichten
85
Waarderingsscore
2
Hoi iedereen.

Ik zit met een probleem.
Heb vandaag een WD elements externe schijf binnen gekregen van 4TB.
Deze is toegekomen in het formaat NTFS.
Graag wil ik deze formateren naar fat32.
Dit lukt dus niet. Bij windows komt de keuze fat32 er zelfs niet op en bij easeuse krijg ik de foutmelding : total clusters too large & exceed the file system allowed capacity.
Ik heb deze schijf nu naar MBR geconverteert via CMD, maar nu geeft mijn laptop de schijf zelfs niet aan in deze computer.
In easeuse utility wel, maar dan kan ik enkel een partitie aanmaken van 2TB.

Kan iemand mij helpen aub?
Alvast bedankt.
 
Kan ook niet en er moet eerst een GPT schijf van worden gemaakt om de 4TB te kunnen benutten, maak er ExFat i.p.v. Fat32, waarom Fat32?
 
Kan ook niet en er moet eerst een GPT schijf van worden gemaakt om de 4TB te kunnen benutten, maak er ExFat i.p.v. Fat32, waarom Fat32?
Het is voor een ps3. En die leest enkel fat 32. Ik weet dat het kan.
Er is iemand die zelfs een 8TB schijf heeft voor zijn ps3.
Maar nu blijkt windows de schijf zelfs niet meer te herkennen/aangeven.
 
Misschien de schijf formatteren met de PS3 zelf .
Mijn zoon heeft zo 2 harde schijven van 4 TB en perfect leesbaar op de pc.
 
Fat32 kan op schijven tot 2 TB en wil niet op GPT schijven en indien grotere schijven wordt er gewoon 2TB gebruikt en wordt de rest gewoon niet gebruikt......
MBR heeft ook de max. grootte van 2TB dus geen dingen roepen die onmogelijk zijn.
 
Dit is een screenshot van die persoon die een schijf van 8tb in fat32 heeft gekregen:
Screenshot_20200404_184026_com.android.chrome.jpg

Ik lees op het zelfde forum dat iemand 1 partitie heeft kunnen weten maken in fat32.
Toevallig ook een schijf van 4tb.
Ik ben de schijf nu aan het formateren naar fat32 met cmd. Gaat gigantisch traag maar misschien bied dit uitkomst.
 
Dan heb je een schijf van 2TB in FAT32, maar goed succes ermee.
 
Ik denk dat het probleem is opgelost.
Kan ik het proces annuleren zonder de schijf te beschadigen?
Zo ja, hoe? Ik ben m in cmd aan het formateren.
 
Ik heb het process geannuleerd.
Hoe kan ik nu de schijf in zijn oorspronkelijke staat krijgen? 1 partitie van 3,64 in ntfs
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt.
Kheb 't terug in NTFS gekregen.
 
Ik vrees dat ik geen keus heb.
Dus als ik dit doe, gaat windows de schijf niet meer herkennen?
 
Ik heb het klaargekregen!!!
Met wii backup manager.
Super blij.
Ik heb 32kb cluster size geselecteerd.
Is dit een juiste keuze?
Gaat de schijf nu niet kleine bestandjes aanmaken?
 
Ik vrees dat ik geen keus heb.
Dus als ik dit doe, gaat windows de schijf niet meer herkennen?
Jawel maar al die handelingen kun je niet met Windows doen, alleen met 3e party tools.
Max. bestandsgrootte in FAT32 is 4GB, niet echt klein.
Mooi dat het werkt maar zoals je ziet kan het niet schijfbeheer van Windows zelf.

Wel zeggen dat ik me er ook eerst in moest verdiepen.
 
Klopt. Maar zelfs met easeuse of andere bekende tools lukte het niet. Oftewel kreeg ik een foutmelding, of ik werd geforceerd om 2tb partities te maken. Een filmpje op YouTube heeft me geholpen. Een simpel programmaatje voor de wii.
Maar is 32kb cluster size de juiste keuze?
 
Voor een 4TB wel, zie je link van die 8GB en hij gebruikte Easeus ervoor.
 
Bij mij lukte het iig niet. Bovenaan staat de foutmelding die ik kreeg bij easeuse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan