• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

externe harde schijf of NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raini

Nieuw lid
Lid geworden
1 okt 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik kom niet uit het volgende wellicht simpele probleem. Ik heb een macbook en een samsung telefoon waar ik meestal de foto's mee maak. Nu wil ik de gemaakte foto's op een externe hardeschijf zetten zodat ik vanuit deze schijf de foto's kan bekijken, niet alleen op de pc maar ook op de tv en als ik niet thuis ben op mijn telefoon, dus dat ik gewoon kan inloggen op
deze schijf. Bv, een schijf van WD. Nu zal het probleem zijn dat ik deze schijf moet formatteren voor de mac en ik vervolgens geen foto's naar de schijf kan zetten vanuit mijn Android telefoon.
Op welke wijze kan ik nu gewoon een eigen cloud maken die zowel door mijn mac alswel door mij telefoon is te benaderen, en ook nog zichtbaar is via de router op bv de tv.
Ik zag nl dat kan een nieuwe router gaat installeren de experia V10, die geen aansluiting meer heeft voor een externe schijf.
Is dan een NAS, die wel kostbaarder is gezien de apart te kopen harde schijven, een betere optie.
Het is misschien heel simpel, maar voor mij een probleem.
Alvast hartelijk bedankt voor de reactie,

mvrgr
 
Je hebt ook externe netwerk schijven, die kun je dan linux formatteren dus dat zou dan ook een oplossing zijn misschien.

Misschien is het toch handiger in jouw geval om een kleine NAS te nemen. Daar kun je namelijk ook eenvoudig een mediaspeler zoals Plex op installeren, vaak standaard al vanuit de NAS software.
Deze NAS systemen worden in Linux geformatteerd en de mediasystemen (er is ook een photosystem) wat gewoon over het netwerk toegankelijk is.
Dat kan bijv. bij de Qnap via een app

Plex is een mediaserver en daar kun je met een SmartTV ook gewoon verbinding mee maken over het netwerk en foto's en films afspelen op je TV. Verder is er ook nog een optie om je eigen muziekcloud te maken.

Mocht je geen aansluitingen meer hebben op je router kun je ook gewoon een 8-poorts gigabit switch kopen voor nog geen 25 euro en dan heb je geen nieuwe router nodig. Overigens hebben routers vrijwel altijd maar 4 poorten dus een switch is sowieso een betere oplossing voor meer aansluitingen.

Bijkomend voordeel (vind ik persoonlijk) is dat je ook een NAS met 2 schrijven kunt nemen, die in raid 1 zetten en als er dan 1 schijf stuk gaat ben je niet gelijk al je foto's kwijt.
 
Wat is er tegen GDrive of de cloud van Apple en/of Samsung?

Ik ben niet zo bekend met Qnap, maar Synology is oo een goede NAS en vrij eenvoudig te configureren.
Bovendien staan er een aantal tweedehands te koop.
Wel even aanmelden...
2de hands aangeboden
 
Gdrive of cloud? Werd niet naar gevraagd, maar kun je GDrive (Google Drive neem ik aan) ook gewoon vanaf je TV benaderen? Zal neem ik niet zo simpel zijn als met plex.

k ben niet zo bekend met Qnap, maar Synology is oo een goede NAS en vrij eenvoudig te configureren.
Qnap dus ok. Beiden zijn even bekend en doen ook niet voor elkaar onder en kunnen hetzelfde en zijn ook beiden even eenvoudig te configureren.

Een 2de hands NAS kan ook. Heb hier zelf een Qnap maar ook ervaring met Synology en de relatieve "nieuwkomer" Asustor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan