• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Externe harde schijf probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twiztay

Nieuw lid
Lid geworden
19 mei 2018
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,
Ik gebruik al een aantal jaar een externe hdd bij mijn pc en imac.
Nu kan ik daar ineens niet meer in en staat hij in schijf beheer 3 dubbel.(Foto)
Ik kan er via Windows en osx niet in.
Ik heb hem geprobeerd te clonen maar dat lukt niet.
Ik heb ook het herstel van Windows geprobeerd (ik krijg zo'n melding als ik de hdd aankoppel)
Dit was 3 dagen bezig en toen was het ineens weg heeft ook niks gedaan.
Bij mijn imac komt er helemaal niks te staan hij kan hem ook niet vinden oid.
De hdd is ntfs geformatteerd.
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik nog kan doen,
ik kan er soms in Windows heel even in maar dat is niet lang genoeg om 1tb aan data over te zetten.
Heeft iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen?
 

Bijlagen

  • 8F694D82-4AAF-49A9-85A7-23351DD615D4.jpeg
    8F694D82-4AAF-49A9-85A7-23351DD615D4.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 17
Wat je kan proberen
Download Ubuntu Live Desktop en brand het naar een DVD of maak er met Rufus een opstartbare stick van .
Hiermee kun je dan de PC booten en gaan verkennen zonder te moeten installeren .
Als je hiermee ook de externe HD niet kan verkennen vrees ik het ergste .
 
Maak een screenshot en zet die hier neer, op die foto is niets duidelijk te zien.
 
Wat je kan proberen
Download Ubuntu Live Desktop en brand het naar een DVD of maak er met Rufus een opstartbare stick van .
Hiermee kun je dan de PC booten en gaan verkennen zonder te moeten installeren .
Als je hiermee ook de externe HD niet kan verkennen vrees ik het ergste .
Bedankt voor je reactie!
Dit wou ik proberen als ik thuis kwam,
helaas heeft mijn computer zichzelf opnieuw opgestart. en is hij nu bezig met scanning and repairing drive (L) en hij staat al sinds gisteren 11 uur op 3% even een snelle Google zoekopdracht heeft mij geleerd dit beter niet te annuleren door de pc geforceerd opnieuw te starten.
Ik denk dat er dus weinig op zit als wachten
Heb jij misschien een idee hoelang dit proces ongeveer kan gaan duren? Of heb ik nu een aantal dagen, weken, maanden of jaren geen toegang tot mijn pc?
 
Maak een screenshot en zet die hier neer, op die foto is niets duidelijk te zien.
Ik zag nu net inderdaad dat de foto heel slecht is,
Helaas kan ik nu geen screenshot maken zie mijn vorige reactie.
 
Dat wachten zal nog lang duren hoor , zelfs nog weken .
 
Haal die schijf eraf, reboot en sluit hem dan pas weer aan, kun je een screenshot maken met de "Print Screen" toets die je dan in paint kunt bewerken naar een .jpg.

Ding is toch al niet goed en dan maakt het geforceerd verwijderen ook niet uit.
 
het gaat dus om schijf 7 de betreffende schijf word 3x weergegeven via schijfbeheer ...doch 1x krijgt deze een letter toegewezen .

de afbeelding is zeker niet scherp te noemen !
5b01358f4b7ff-Ashampoo_Snap_zondag_20_mei_2018_10h42m14s_001_.png
 
het gaat dus om schijf 7 de betreffende schijf word 3x weergegeven via schijfbeheer

Dat is het vreemde eraan, (3x) eerste maal dat ik zoiets zie .
 
Duidelijk printscreen komt eraan.
Maar eerst moet Windows de updates voltooien.
 
de TS gebruikt een NTFS geformateerde schijf voor Windows en voor de Mac OS X wat zeker niet ideaal is daar Mac OS X niet over weg kan met NTFS .
wil men de externe schijf op beiden gebruiken dan dient men de externe schijf eerder op te splitsen in meerdere partities ...NTFS voor de Windows HFS+ voor de Mac OS X en Fat32 of ExFat voor beiden..
of er word een extra programma gebruikt op de Mac OS X zodat het toch mogelijk is om op je Mac NTFS te kunnen lezen en schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Een goed printscreenprogramma is bv. van faststone
https://nl.ccm.net/download/downloaden-240-faststone-capture
zelf gebruik ik nog steeds een wat oudere vrsie van Gadwin. Beter dan zo'n onduidelijke foto.
Trouwens die foto van # 1 is genomen op 20 mei , en de post is van 19 mei, waarschijnlijk is de datum-instelling in je camera niet correct.
 
OS X/Mac kan van NTFS schijven lezen maar er niet op schrijven zonder emulator maar dat heeft verder niets te maken met het probleem.
 
bij deze het printscreen nu is het schijf 2schijfbeheer.png
 
OS X/Mac kan van NTFS schijven lezen maar er niet op schrijven zonder emulator maar dat heeft verder niets te maken met het probleem.
de TS gebruikt een NTFS geformateerde schijf voor Windows en voor de Mac OS X wat zeker niet ideaal is daar Mac OS X niet over weg kan met NTFS .
wil men de externe schijf op beiden gebruiken dan dient men de externe schijf eerder op te splitsen in meerdere partities ...NTFS voor de Windows HFS+ voor de Mac OS X en Fat32 of ExFat voor beiden..
of er word een extra programma gebruikt op de Mac OS X zodat het toch mogelijk is om op je Mac NTFS te kunnen lezen en schrijven.
ik heb altijd het met seagate meegeleverde progamma gebruikt voor ntfs op osx.
 
En zo zie je het ook na het afkoppelen, een reboot en weer aankoppelen?

Je zou ze eens kunnen wissen in het register en erna weer een reboot uitvoeren.
http://diddy.boot-land.net/firadisk/files/mounteddevices.htm
Zo kom je er, regedit openen als admin.
Je mag daar in het rechterdeelvenster alles wissen als je niet weet welke 3 het zijn, na een reboot hangt Windows er zelf weer een schijfletter aan.
 
En zo zie je het ook na het afkoppelen, een reboot en weer aankoppelen?

Je zou ze eens kunnen wissen in het register en erna weer een reboot uitvoeren.
http://diddy.boot-land.net/firadisk/files/mounteddevices.htm
Zo kom je er, regedit openen als admin.
Je mag daar in het rechterdeelvenster alles wissen als je niet weet welke 3 het zijn, na een reboot hangt Windows er zelf weer een schijfletter aan.
Pc is meerdere malen opnieuw opgestart zonder de hdd aan gekoppeld
Duurt ook wel 10 minuten voordat hij verschijnt,
Dit gooit hem niet leeg ofzo? Ik wil eerst proberen om er bijna alles af te halen voordat ik hem opnieuw formateer
 
De schijf heeft een schijfletter toegewezen L: dus word ze in Windows herkend .
Het gaat om dit type externe harde schijf.
https://www.seagate.com/be/nl/manuals/backupplus/connect-backupplus-product-to-your-computer/

Ik begin de indruk te krijgen dat ze geherpationeerd werd .
Voor dat hij problemen gaf was het altijd gewoon 1 ding in schijf beheer net zoals die boven aan op het screenshot staat
Geen succes met Ubuntu trouwens ik krijg hem tevoorschijn met partition guru heet het volgensmij met check disk maar verder ook niet bij finder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan