Hallo, onlangs is er iets met mijn externe harde schijf van 1,5 tb gebeurt: de schijf koppelde zichzelf af van mijn pc, alle usb en power kabels zaten nog op z'n plaats maar toch kon ik er niet meer in, als ik dan met de usb achteraan de schijf wat heen en weer bewoog koppelde de schijf zich terug aan maar kwam er een bericht op dat ik een schijfcontrole moest uitvoeren, ik heb dit overgeslagen. Een dag later had ik hetzelfde probleem alleen koppelde de schijf zich niet meer aan na het bewegen met de usb, ik heb de schijf uit zijn omhulsel gehaald en in mijn pc gestoken (zodat het een interne schijf werd) bij het opstarten deed de schijf een schijfcontrole en heeft alle beschadigde bestanden verwijderd, ik dacht dat het probleem opgelost was, niet dus, weer een dag later voerde mijn pc weer een schijfcontrole uit op de schijf, na de schijfcontrole heb ik besloten om toch maar een back-up te pakken van mijn bestanden, toen ik mijn bestanden naar een usb aan het kopiren was koppelde de schijf zich weer af, ik herstarte mijn pc en ik kon er terug in, maar weer toen ik aan het kopiren was, koppelde hij zichzelf af, ik heb sindsdien mijn back-up niet kunnen voltooien. De bestanden op die schijf heb ik absoluut nog nodig en mogen niet gewist worden, weet iemand hoe ik mijn bestanden eraf kan halen of hoe ik mijn schijf kan repareren? Het terugsturen naar de winkel is geen optie; ik verlies mijn bestanden en ik heb namelijk geen garantie meer op de schijf...
Hulp is welkom.
Alvast bedankt.
Hulp is welkom.
Alvast bedankt.