• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

externe hd geeft ineens mapnaam ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Staat er gewoon bij en met c "to copy".
sorry maar krijg gevoel, dat we over 2 verschillende progjes praten. enige wat ik bij testdisk zie zijn mogelijkheden die ik hierboven al gezet heb. Niks list of opy
we gaan zo de deur uit, dus pas eind van de middag weer thuis en wellicht tijd om verder te kijken.
heb testdisk zip via de link die ik ook hierboevn egens gezet heb. krijg dan progjes: testdisk_win photorec en qphotorec de laatste is de enige die in windowsvenster opent.
 

Staat er gewoon bij en met c "to copy".
funest kleine letters en leesbril mag ook wel sterker
gestart; kies hd; proceed
kies intel partition; kies advanced; kies partitie (heb er 2)
list a voor select all en dan c voor copy
werkt
---
in een toelichting op site testdisk staat dat je undelete moet kiezen en keek mede daardoor eerst over list heen
 
Lijkt allemaal goed te werken HD bevat 2 partities. Testdisk geeft er 3 aan. Op de 1ste staan ca 10 mappen, die netjes gekopieerd zijn naar interne hd. De weergegeven 2de en 3de partitie zijn gelijk. Die bevat 2 mappen, waarvan alleen de 1ste herkend wordt en gekopieerd naar interne HD
De 2de map bevat verschillende submappen, die dus op de een of andere manier niet egzien worden. Even easeus gebruikt en die ziet die map wel. Zoek nu even verder naar free data recovery, want even 80 $ uit te geven.
 
Tip voor deze methoden:
het is slim bij belangrijke data om van de de hele schijf een kloon te maken naar een andere schijf. Omdat er bit voor bit een kopie wordt gemaakt, inclusief opstartsectoren e.d., kan je de kloon gebruiken om de data te recoveren, en het origineel hoef je dan niet aan te raken. Zodoende kan je ook meer destructieve methoden proberen zoals een Windows schijfcontrolen met repair, waarbij er ook naar de corrupte kloon geschreven (gewijzigd) wordt.
 
Tip voor deze methoden:
het is slim bij belangrijke data om van de de hele schijf een kloon te maken naar een andere schijf. Omdat er bit voor bit een kopie wordt gemaakt, inclusief opstartsectoren e.d., kan je de kloon gebruiken om de data te recoveren, en het origineel hoef je dan niet aan te raken. Zodoende kan je ook meer destructieve methoden proberen zoals een Windows schijfcontrolen met repair, waarbij er ook naar de corrupte kloon geschreven (gewijzigd) wordt.
probleem was dat hd niet meer herkend werd in windows. lijkt mij moeilijk klonen. Heb nu testdisk op andere pc gebruikt en de map die hard nodig is gevonden en wordt nu gekopieerd naar interne hd van deze pc. dus all well that ends well.
 
Heb nu testdisk op andere pc gebruikt en de map die hard nodig is gevonden en wordt nu gekopieerd naar interne hd van deze pc. dus all well that ends well.
 
:rolleyes: Sorry, ik dacht dat testdisk je inmiddels een herkenbare schijf had gebaard
 
:rolleyes: Sorry, ik dacht dat testdisk je inmiddels een herkenbare schijf had gebaard
Heb alles weten over te zetten middels testdisk naar andere hd. Via schijfbeheer beide partities op "corrupte"hd geformatteerd en alles lijkt weer te werken.
Las wel ergens op een site van microsoft, dat als het bestandssysteem van ntfs ineens gewijzigd is in RAW je later toch weer problemen kan verwachten met die HD. Gebruik die nu voor extra backup. 3x je foto's is beter dan 2x. Heb al eens eerder andere controllers c.a. aan een externe hd moeten zetten.
 
Probleem is opgelost, dankzij je opm List en Copy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan