• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem Externe HD

Probleem
Partitie(s) verwijderen en op dat grijze vlak waar schijf 1 op staat via de rechtermuisklik voor converteren naar GPT schijf kiezen., in Minitool is het net zoiets.
ik zie alleen converteren naar een dynamische schijf
en converteren naar MBR schijf staan

Partitie(s) verwijderen en op dat grijze vlak waar schijf 1 op staat via de rechtermuisklik voor converteren naar GPT schijf kiezen., in Minitool is het net zoiets.

Mooi afblijven. Zoals hij geformatteerd was, was hij in orde.
Ik heb er ook een 2 TB schijf in liggen en daar staat ook bij "standaardgegevenspartitie". Dat is normaal.
Edit: dat zie je trouwens ook bij de C drive staan. ;)

Vroeger was dat een extended partition. Je kunt deze ook volledig verwijderen en dan een primaire partitie maken, maar dat zou voor het kopieren niet uit moeten maken.
Ik neem aan dat die 230 GB wat je er heen wilt kopieren een normale backup is en dat je niet iets van de Xbox wenst te kopieren, toch?

Mooi afblijven. Zoals hij geformatteerd was, was hij in orde.
Ik heb er ook een 2 TB schijf in liggen en daar staat ook bij "standaardgegevenspartitie". Dat is normaal.
Edit: dat zie je trouwens ook bij de C drive staan. ;)

Vroeger was dat een extended partition. Je kunt deze ook volledig verwijderen en dan een primaire partitie maken, maar dat zou voor het kopieren niet uit moeten maken.
Ik neem aan dat die 230 GB wat je er heen wilt kopieren een normale backup is en dat je niet iets van de Xbox wenst te kopieren, toch?
de 230 gb is een backup van train simulator.

Als je hem voor de Xbox weer gaat gebruiken of aan de Xbox aansluiten zou ik 'm eens naar MBR converteren.
daar zat ik ook al aan te denken , ff terug aan de x box doen .
maar moet ik hem dan eerst naar MBR converteren en dan pas terug aan de x box doen?
want ik snap er niks hoor heeft het al tijd perfect gedaan op de laptop.
het was zo'n rotzooi op de schijf ik dat ik zal hem eens formateren .
en toen is de allende begoonen
had ik naderhand beter niet kunnen doen

Laatst bewerkt:
Nee als het niets voor de xbox is, dan hoef je ook niet naar MBR te converteren, ondanks dat GPT eigenlijk bedoeld is voor schijven groter dan 2 TB werkt het ook prima met kleinere schijven dus dat mag het probleem niet zijn.
Ik heb even nagevraagd bij een console deskundige of hij weet wat er aan het handje kan zijn.
Vroeger met de eerste xbox weet ik dat er een lock op die HDD's zat. Dat zal nu niet het geval zijn.
Het schijnt dat een xbox wel een 44 GB temp partitie heeft.

Windows doet een schijf niet altijd even lekker in orde maken, zeker als hij de partities niet of niet goed herkend.

Ik zou eens proberen met gParted (wel goed uitkijken) of aparte partitie software zoals Minitool Partition software free. Om daarmee weer alles weg te halen van die schijf en dan nieuwe partitie te maken (absoluut geen dynamische maar primary of zoals je nu hebt) met die software en kijken of het dan wel werkt.
Vaak "ziet" zo'n software iets wat de disk manager van Windows niet ziet.

Nee als het niets voor de xbox is, dan hoef je ook niet naar MBR te converteren, ondanks dat GPT eigenlijk bedoeld is voor schijven groter dan 2 TB werkt het ook prima met kleinere schijven dus dat mag het probleem niet zijn.
Ik heb even nagevraagd bij een console deskundige of hij weet wat er aan het handje kan zijn.
Vroeger met de eerste xbox weet ik dat er een lock op die HDD's zat. Dat zal nu niet het geval zijn.
Het schijnt dat een xbox wel een 44 GB temp partitie heeft.

Windows doet een schijf niet altijd even lekker in orde maken, zeker als hij de partities niet of niet goed herkend.

Ik zou eens proberen met gParted (wel goed uitkijken) of aparte partitie software zoals Minitool Partition software free. Om daarmee weer alles weg te halen van die schijf en dan nieuwe partitie te maken (absoluut geen dynamische maar primary of zoals je nu hebt) met die software en kijken of het dan wel werkt.
Vaak "ziet" zo'n software iets wat de disk manager van Windows niet ziet.
bedankt ik ga er morgen eens mee aan de slag je hoort er van

De console deskundige zegt dat het volgens hem niet aan de voormalige xbox partitionering ligt. Maar het kan wel zijn dat er iets met de schijf is.

Zijn advies:
1.) Eerst Crystaldisk Info installeren om naar de S.M.A.R.T. status te kijken of de schijf nog in orde is.
2.) Zo ja, dan via een command prompt als administrator diskpart starten. Dan "list disk" typen en juiste disk selecteren met "select disk x" waar x dus voor het schijfnummer staat. Als ik het goed zie zal dat bij jou "select disk 1" worden.
3.) Dan type "clean" (alles zonder aanhalingstekens) om de schijf op te schonen.
4.) Daarna weer exit en naar disk manager van Windows, nieuwe partitie maken, formatteren als NTFS en zorgen dat ie weer een driveletter heeft zoals nu.

Dat clean commando wil nog wel eens vage problemen oplossen.
Ben benieuwd of het daarna wel werkt.

2.) Zo ja, dan via een command prompt als administrator diskpart starten. Dan "list disk" typen en juiste disk selecteren met "select disk x" waar x dus voor het schijfnummer staat. Als ik het goed zie zal dat bij jou "select disk 1" worden.
3.) Dan type "clean" (alles zonder aanhalingstekens) om de schijf op te schonen.
4.) Daarna weer exit en naar disk manager van Windows, nieuwe partitie maken, formatteren als NTFS en zorgen dat ie weer een driveletter heeft zoals nu.

Dus de opdrachtprompt is gestart als Admin, en dan:

diskpart
Dit start het programma diskpart, en die geeft je in feite een nieuwe prompt om opdrachten in te geven voor alleen dat programma.
Geef aan die prompt in:
list disk
en noteer het disknummer vooraan de regel. Overtuig je van de juiste disk, speciaal nu omdat de groottes door elkaar lopen.
Geef dan in:
select disk 1
maar uiteraard met dat gevonden disknummer.
Geef dan in:
list part
hiermee wordt getoond of er meerdere partities zijn of niet. (Geeft je een indruk van wat er nu op staat).
Geef daarna in:
clean
Hiermee (!) wordt de hele disk van opstartbare data ontdaan, de schijf is geschoond van partitietabel, opstartsector etc..
Geef in:
exit
om dat programma diskpart af te sluiten.

Ga dan opnieuw de niet-toegewezen ruimte in schijfbeheer indelen en formatteren.

Laatst bewerkt:
Dus de opdrachtprompt is gestart als Admin, en dan:
Dat schreef ik dus ook alleen met de commando's tussen aanhalingstekens.
De list part heb ik weggelaten omdat die disk toch maar uit 1 partitie bestaat en sowieso als ie meerdere heeft dan zijn die van xbox dus moet ook weg.
Vandaar dat ik die oversloeg.

De console deskundige zegt dat het volgens hem niet aan de voormalige xbox partitionering ligt. Maar het kan wel zijn dat er iets met de schijf is.

Zijn advies:
1.) Eerst Crystaldisk Info installeren om naar de S.M.A.R.T. status te kijken of de schijf nog in orde is.

Ben benieuwd of het daarna wel werkt.
Ik had nog een vraag de command prompt is dat gewoon op de pc ( windows en R toets )
Mijn computer kennis is niet zo groot

De list part heb ik weggelaten omdat die disk toch maar uit 1 partitie bestaat en sowieso als ie meerdere heeft dan zijn die van xbox dus moet ook weg.
Vandaar dat ik die oversloeg.
Het was een copy/paste uit een vorig topic, daar stond die 'list part' nog in.

Ik had nog een vraag de command prompt is dat gewoon op de pc ( windows en R toets )
Het is niet hetzelfde, maar in dit geval kan je wel diskpart ingeven en wordt er een aparte prompt (zwart venster) met de diskpart prompt geopend, zoals je dat nodig hebt. De eerste opdracht die je daar ingeeft is dan list disk.

Niet bij mij, heb diverse externe en vele interne, staat primair bij of logisch.

Niet bij mij, heb diverse externe en vele interne, staat primair bij of logisch.
Nou, ik heb lekker beiden :giggle: Ik heb er twee 2GB schijven in (buiten de systeemschijf), en beiden zijn in twee partities verdeeld, en de één zegt 'Standaardgegevenspartitie' (voor beide partities), en de ander zegt 'Primaire partitie' (voor beide partities).

Dit geeft crystaldiskinfo over de schijf aan
Volgens mij is in orde

Bijlagen

• IMG_7284-compressed.jpeg
    IMG_7284-compressed.jpeg
    347,7 KB · Weergaven: 8
Vraag mij of die back-up wel naar deze schijf wordt gelinkt en niet naar de C:\ b.v..

Probeer eens een groot bestand er naar te schrijven/kopiëren.

Methode van de Xbox al geprobeerd met die Seagate tools?

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan