• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo,

ik overweeg de aankoop van een externe HDD van 4 Tb voor maandelijkse image met acronis van mijn volledige PC
Ik keek al op internet en zie door het bos de bomen niet, je hebt de keuze uit Lacie (mooi design) Seagate, western dig. e.a
ik zou wel een HDD willen kiezen die goede referenties kan voorleggen, usb 3.0, geen kwetsbare stekkertjes voor stroom en PC verbinding en dergelijke. iemand suggestie of ervaring mee?

Dankje
catmen
 
Waarschijnlijk zal dat wel minder kosten dan een gekochte, ik wou echter wat meer weten over de betrouwbaarheid, ik heb al twee (kleine) lacie hdd‘s maar wat me daar bvb stoort is dat die twee al een verschillende aansluit stekker hebben zowel voor stroom als pc aansluiting En bij regelmatig aan en af koppelen zit er na een tijdje speling op zo lijkt het, maar misschien zijn ze intussen beter? Ze moeten ook wel lang meegaan want ik ga ze gebruiken vooropstaat voor het nageslacht.
thx
catmen
 
Die betrouwbaarheid kan ik onderschrijven!
5x WD en 4x overleden
2x Seagate uit 2009!! en lopen nog al een zonnetje
Hitachi uit 2011 als een zonnetje
Samsung 2012 perfect
LaCie 2013 verliest af en toe de aansluiting
 
Er zijn nog maar 3 HDD spelers over. Die drie hebben alle anderen opgeslokt. En elke fabrikant heeft ook meerdere uitvoeringen. Je weet ook niet uit welke fabriek 'n bepaalde uitvoering komt.

Mss heb je hier iets aan: Best hard drives 2020: the top HDD for desktops and laptops
Dit combineren met een casing is dan de oplossing.
Maar ja, niet de goedkoopste waarschijnlijk.
Ik heb mijn zoon deze aanbevolen:
WD My Passport Ultra 4TB Blue. Of dat handig was kan echter alleen de toekomst uitwijzen.
Hier een review: WD My Passport Ultra 4TB portable hard disk drive (2019) review.
Of deze review: Best external hard drives of 2020
Garantie is natuurlijk ook niet alles. Data kwijt is data kwijt. Die koop je niet terug met een vervangende drive.
Succes met je zoektocht.
 
Laatst bewerkt:
Hmm. Heb ik me niet gerealiseerd.
Ik heb idd wel eens een USB drive gehad met slechte interface.
Zelf samenstellen blijft het beste.
 
Het is een 4Tb Seagate geworden.
thx
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan