• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

externe schijf 4tb nu maar 31 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asra

Nieuw lid
Lid geworden
7 okt 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
ik heb helaas een heel groot probleem, ik wilde windows 11 alvast op een usb zetten. Ben daar helaas echt nog een groentje in.
Nu had ik zoals op tweakers stond MediaCreationToolW11 er op gezet en geïnstalleerd wat ik dacht dat het dus op die usb was. Het ergste is hij heeft het dus op mijn externe harde back-up schijf gedaan van 4 tb ( had het helaas niet goed gelezen) toen ik dus vanavond wat van die back up nodig had viel het me pas op. Mijn back up ben ik dus kwijt verschrikkelijk maar niets aan te doen

Maar mijn 4tb is nu ineens 31 GB geworden, heb al tig keer geformatteerd maar het blijft 31 GB, Ik hoop zo dat iemand kan helpen hoe ik hem weer op 4 tb kan krijgen.
alvast grote dank voor hulp
 
Windows schijfbeheer (rechtsklik Start). Daar kan je de partitie die het MCT heeft aangemaakt verwijderen, en een nieuwe aanmaken met de volle 4 TB (of meerdere kleinere). Na het aanmaken van een nieuwe partitie moet je die formatteren.

Mochten er echt belangrijke backups op hebben gestaan dan kan je misschien nog bestanden recoveren voordat je nu iets wijzigt aan de schijf. Ik weet op dit moment alleen niet welk programma daar het geschiktst voor is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Asra
Idd, partities verwijderen en een nieuwe aanmaken, let wel, wel in een GPT stijl ander wordt hij maar 2TB.
 
  • Leuk
Waarderingen: Asra
dank jullie wel, was ondertussen ook wat verder gekomen en Lange Pier ik kreeg inderdaad maar 2TB, werd er wanhopig van dus super dank je maakt mijn dag goed, ga het gelijk proberen of het me lukt. Erikdenhouter, helaas ben ik al het belangrijke al kwijt, er ging iets helemaal mis het had helemaal niet naar die schijf moeten gaan, had hem dus eerst geformatteerd in de hoop dat dat het probleem zou oplossen, de back up was dus al overschreven :-(
 
Hmm, 2TB max, die ervaring had ik zelf nog niet. Ik loop meestal een generatie of drie achter.
 
Hmm, 2TB max, die ervaring had ik zelf nog niet. Ik loop meestal een generatie of drie achter.
ìk normaal ook maar had een grote ( dus nu kwijt hoeveelheid back up omdat laptop in reparatie moest zucht
 
Als je 'snel' hebt geformatteerd zou je nog flink wat kunnen vinden met recovery software. Zeker overschreven is natuurlijk die 4 GB die het Windows MCT gebruikte, maar wie weet wat er nog staat.
 
Als je 'snel' hebt geformatteerd zou je nog flink wat kunnen vinden met recovery software. Zeker overschreven is natuurlijk die 4 GB die het Windows MCT gebruikte, maar wie weet wat er nog staat.
Kijken loont altijd de moeite ga proberen dank je wel
 
Voor recorvery heb ik goede ervaringen met recova (gratis te gebruiken) je kunt kiezen of je alles wilt terugzetten, of b.v. afbeeldingen etc, hou er rekening mee dat je de getroffen schijf tijdens het scannen niet gebruikt en dat als je de uitgebreide selectie toepast het lang (wellicht een week) kan duren voordat alles gescand is, omdat de externe hd 4TB groot is.

De uitgebreide selectie vind wel veel meer, maar wel veel dubbelingen.
 
Vind het maar een prut tool, nooit iets kunnen betekenen voor mij.
Testdisk wel met scan en copy.
 
dank jullie wel ga naar kijken of 1 van de genoemde wat voor mij kan doen, als dat zo is zal ik het laten weten, :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan