• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je iemand in de buurt waar je de externe schijf aan een pc kunt knopen?

Lieft met een andere windows versie of linux, je hebt kans dat diegene je data wel kan zien, en dus redden......
 
Heb je iemand in de buurt waar je de externe schijf aan een pc kunt knopen?

Lieft met een andere windows versie of linux, je hebt kans dat diegene je data wel kan zien, en dus redden......
Dat ga ik inderdaad proberen. Moet ik iets doen als ik daar wel mijn data kan zien?
 
Als het een USB-schijf is (dat dacht ik niet) gewoon inpluggen in USB-poort, en als het een echte HD (zowel 2,5 als 3,5") is ofwel aan eventuele vrije kabels IN de pc-kast pluggen, of - als die vrije kabels er niet meer zijn - die van de dvd-speler losmaken en gebruiken en openen met verkenner of met klikken op "mijn pc" .Als je de vrkenner bij die andere pc niet vindt: Windows-toets + letter E intoetsen en zoeken naar een onbekende schijf.
5c9fab1cefd41-No.001.jpg
 
C= Windows op SSD (met blauw vlaggetje; D= inwendige H.D (sata) .;F en M zijn USB-schijven; G= dvd.
 
Als het een USB-schijf is (dat dacht ik niet) gewoon inpluggen in USB-poort, en als het een echte HD (zowel 2,5 als 3,5") is ofwel aan eventuele vrije kabels IN de pc-kast pluggen, of - als die vrije kabels er niet meer zijn - die van de dvd-speler losmaken en gebruiken en openen met verkenner of met klikken op "mijn pc" .Als je de vrkenner bij die andere pc niet vindt: Windows-toets + letter E intoetsen en zoeken naar een onbekende schijf.
5c9fab1cefd41-No.001.jpg
Heel erg bedankt!!! Ga maandag er mee aan de gang. Fijn weekend!!!!
 
Dat ga ik inderdaad proberen. Moet ik iets doen als ik daar wel mijn data kan zien?
Hallo,
Heb vandaag de schijf op iemands pc geïnstalleerd en daar kreeg ik een bericht dat ik de schijf eerst moet formatteren, wil ik hem verder kunnen gebruiken. Wat nu?

Gr. Ria
 
Die melding heb ik ook al eens gezien. Wat je al kan proberen, wat bij mij al eens gewerkt heeft, is het volgende:

1. Sluit je harddisk aan via USB.
2. Druk op het toetsenbord tegelijk Windows toets + R in, dit brengt je op het scherm "Uitvoeren"
3. Typ nu "cmd" (zonder quotes) en druk op Enter
4. Dit geeft je een zwart "Command Prompt" scherm.
4. Typ chkdsk o:/f (O: is in dit voorbeeld de schijfletter die je externe schijf heeft gekregen van Windows) en druk op Enter

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag.
 
Die melding heb ik ook al eens gezien. Wat je al kan proberen, wat bij mij al eens gewerkt heeft, is het volgende:

1. Sluit je harddisk aan via USB.
2. Druk op het toetsenbord tegelijk Windows toets + R in, dit brengt je op het scherm "Uitvoeren"
3. Typ nu "cmd" (zonder quotes) en druk op Enter
4. Dit geeft je een zwart "Command Prompt" scherm.
4. Typ chkdsk o:/f (O: is in dit voorbeeld de schijfletter die je externe schijf heeft gekregen van Windows) en druk op Enter

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag.
 
kreeg het bericht dat het RAW is. Dus er gebeurde niets.
 
hmm dan is er iets serieus mis gegaan met je harddisk. Ik vrees er voor dat je daar niets anders meer mee kan doen dan formatteren. Misschien dan een van de andere forum leden nog tips of tools hebben?
 
De download.
Laat de free minitool de partitietabel herstellen, die heeft een fout.
De uitleg.
 
hmm dan is er iets serieus mis gegaan met je harddisk. Ik vrees er voor dat je daar niets anders meer mee kan doen dan formatteren. Misschien dan een van de andere forum leden nog tips of tools hebben?
Dan wacht ik even af, of iemand anders nog iets weet. ander zit er helaas niets anders op :( . Iedereen heel erg bedankt voor alle goede suggesties. Gr. Ria
 
Als je nu eens gewoon mijn reply leest en die handelingen doet.......:cool:
 
De download.
Laat de free minitool de partitietabel herstellen, die heeft een fout.
De uitleg.
Heb gekeken, maar het enige dat ik begreep is formatteren, mijn Engels is te slecht daarvoor :)
 
Gaf 2 linken.....
Ik zal wel in Martiaans schrijven en Google translate vertaalt het voor je.
Sorry dat ik alleen die ene maar zag. Ik zag RAW en klikte gelijk. Heb nu die andere geïnstalleerd en deze staat nu al een paar uur te draaien. Zodra hij klaar is, krijg je het te horen . oke?
 
Sorry dat ik alleen die ene maar zag. Ik zag RAW en klikte gelijk. Heb nu die andere geïnstalleerd en deze staat nu al een paar uur te draaien. Zodra hij klaar is, krijg je het te horen . oke?
Is niet gelukt. Hij heeft tot gisteravond staan draaien en kreeg wel onderdelen te zien, maar niet datgene wat op mijn schijf staat. Helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan