• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Externe schijven onderbreken de verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat er een of meer meldingen in de logboeken van Windows? (klik op vergrootglas en dan logboeken intypen.) het gaat voornamelijk om de systeem log en ook de applicatie log even nakijken. (nakijken meteen nadat het gebeurt is)

Logboek kan je ook even exporteren en hier neerzetten, samen met hoe laat het gebeurde.

En als laatste, gebeurt het altijd maar een keer, of ook wel eens meerdere keren?

Zie hieronder het logboek van de gebruikte schijf.
Het gebeurt, voor zover ik nog weet, 1x per luistersessie.

1636545564281.png
 
Ik heb dit nu gedaan en zal het vanavond/morgen testen.
Ik heb inmiddels ook bij Asus om support gevraagd en zij hebben mij een link gestuurd waarmee ik de Chipset kan updaten en daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn.
Dit heb ik gedaan, maar dat hielp niet. Ik heb Asus dit laten weten en wacht ook nog even op vervolg van hen.

Ik heb dit geprobeerd, maar de klacht blijft bestaan.
 
In de logboeken moet je kijken onder Windows logboeken - Systeem of eventueel Toepassingen.
 
Nog een aantal opties en je probleem wordt omschreven als "hiccups".
Dit gaat over het stotteren van het geluid of vervorming. Daar heb ik geen last van. De schijf valt uit.
Audio die op de laptop zelf staat wordt probleemloos weergegeven. Maar vanaf een schijf wordt deze vroeg of later onderbroken en je moet in de mediaplayer opnieuw op het geluidsbestand klikken om de weergave te hervatten.
 
Ik weet niet of het om een USB2 of USB3 schijf gaat, bij USB2 gaat het volgende proberen zeker op:

in Apparaatbeheer de tak USB uitvouwen, elk item rechtsklikken en kijken of er een energiebeheer tab is, en een mogelijkheid om de computer het apparaat niet uit te laten schakelen door dat vinkje weg te halen.
Het zelfde kan je (volgens de video) met HID apparaten proberen, zelf nooit geprobeerd, en ik denk dat dat ook niet mogelijk is, dat is meer voor muizen e.d.. Proberen en weer terugzetten kan geen kwaad.


Geen resultaat..
 
Ik kan er nog aan toevoegen dat zodra het geluid stopt de schijf wel gewoon zichtbaar blijft in de verkenner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan