• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Facebook: alléén berichten van vrienden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Tijdje geleden een account aangemaakt op Facebook, binnen de kortste keren heb je dan zo'n 20 vrienden, allemaal mensen die ik ken en met wie ik ook best berichtjes wil delen. Maar iedere keer als ik Facebook open komt er een stortvloed van berichtjes op me af: vrienden van vrienden van vrienden enz. enz. enz. (dit nog afgezien van allerhande reclames). Waar slaat dit op? Ik heb toch helemaal niet gevráágd om berichtjes van mensen die ik totaal niet ken!? Ik heb al gekeken bij allerlei instellingen maar ik kan nergens de optie vinden om alléén berichtjes te krijgen van mensen die daadwerkelijk als vriend in mijn account staan. Is die optie er überhaupt en zo ja, waar kan ik die dan vinden?
 
Volgens mij kun je dit niet helemaal voorkomen.
Maar heb je het volgende al geprobeerd?

Je kunt meldingen niet helemaal uitschakelen, maar je kunt wel kiezen hoe en waarvan je op de hoogte wordt gesteld.
Kiezen waarover je meldingen ontvangt:
  1. Klik in de rechterbovenhoek op
    851557_364200877036449_574807949_n.gif
    en selecteer Instellingen
  2. Klik op Meldingen aan de linkerkant
  3. Klik om aan te passen hoe en waarover je meldingen ontvangt
Als je meldingen ontvangt van een app, kun je altijd de app blokkeren.
 
Hoe staan bij jou trouwens de instellingen?
Staan die open voor iedereen?
Want je kunt ook kiezen om de instellingen op, alleen voor vrienden te zetten.
Dit onder privacy, tijdlijn en taggen, en eventueel openbare berichten.
 
Dat had ik allemaal al aangepast maar de stortvloed aan berichtjes van mensen die ik totaal niet ken, vrienden ven vrienden ven vrienden dus, gaat gewoon door. Iedereen vindt dat kennelijk maar gewoon of acceptabel, bizar!
 
Ja daar ben ik het wel mee eens.
Dit zal wel normaal zijn dat je hele dagen dat krijgt.
Denk dat het weinig uitmaakt, maar Facebook heeft een community, misschien weet iemand daar nog een manier op het te verminderen.
 
Ik vraag me af of je zoiets juridisch kunt aanvechten, geen flauw idee; kan zijn dat het een geval is van 'take it or leave it' of dat je automatisch instemt met die gang van zaken zodra je een Facebook-account aanmaakt. Aan de andere kant: als jij je vrienden uitnodigt bij je thuis is het toch ook niet de bedoeling dat zij hun vrienden en die vrienden ook weer hun vrienden meenemen? Wat mij stoort is dat je helemaal geen vrije keuze hebt: wil iemand al die troep, OK, no problem, maar wil je al die troep niét dan is er in feite geen mogelijkheid om het kwijt te raken. Wat mij juridisch aanvechtbaar lijkt is precies dat ontbreken van een vrije keuze.
 
Facebook - what you put in Facebook, stays in Facebook.
Facebook is in mijn ogen niks meer en minder dan een voorportaal van de Amerikaanse veiligheidsdiensten.
 
Daar kan je best gelijk in hebben maar dan nog is het m.i. gewoon ieder zijn keuze. Eigenlijk ben ik alleen op Facebook gegaan om op een makkelijke en ook leuke manier contact te onderhouden met vrienden die in Nieuw-Zeeland zijn gaan wonen. Als de Amerikaanse veiligheidsdiensten daarin mee willen kijken gaan ze maar lekker hun gang, mijn punt is dat je bij zo'n simpel contact ongevraagd allerlei andere troep binnenkrijgt zonder dat er een expliciete keuze is om daarvan gevrijwaard te blijven. Het lijkt me toch wel raar als ik de enige ben die zich daaraan stoort.
 
Dat is nu eenmaal Facebook ten top.
Weet dat enkel via jouw aanmelding dat Facebook daar al meer dan 20 euro mee verdient heeft.
Bovendien wil Facebook dat jij lang in die platte wereld van Facebook blijft hangen - dat heeft ook weer te maken met het doorgronden van jouw profiel, zodat gerichte reclame jouw kant op gaat komen en Facebook dus nog meer geld kan halen uit jouw blijven hangen.

Facebook

Berichten van vrienden op Facebook uitzetten zonder te ontvrienden | WebSonic
 
Ja, dat wordt ook duidelijk wanneer je je account deactiveert, heb ik al eens gedaan, moet je minimaal twee weken wachten voordat je account ècht verwijderd is, zogenaamd om je de kans te geven je 'vergissing' goed te maken maar in werkelijkheid natuurlijk omdat Facebook iedereen aan zich vast willen blijven plakken vanwege de inkomsten. Nou ja, hoe dan ook, ik ben er even klaar mee en heb mijn account inmiddels gedeactiveerd; als mensen me willen bereiken sturen ze maar een mailtje SMSje of WhatsAppje, bellen op of, nog mooier, verrassen me met een handgeschreven brief, zoals in de good old times :)
 
What'sApp is ook van Facebook

In Duitsland zijn alle What'sApp gebruikers strafbaar bezig.
Want op het moment dat jij What'sApp activeert, wordt het hele telefoonboek uit jouw smartphone naar de Facebookservers geupload.
En dat is in Duitsland iets wat strafbaar is, zolang jij niet van alle gebruikers in jouw telefoonboek een schriftelijke bevestiging hebt, dat zij akkoord gaan met de werkwijze van What'sApp.
 
Dat aanvechten gaat niet lukken, Facebook
mag dit doen. Ook hebben zij iets meer geld voor goede advocaten en kunnen zij het jaren volhouden. Maar zoals eerder gezegd probeer nog eens de community, hopelijk weten die nog een manier om het te verminderen. Al ben ik er bang voor :(
 
Facebook bulkt in het geld en de big boss van Facebook wil President worden in 2020.
 
Ja daar ga je echt niet van winnen.
Ach hij zal het waarschijnlijk beter doen als Trump.
 
Ja, dat wordt ook duidelijk wanneer je je account deactiveert, heb ik al eens gedaan, moet je minimaal twee weken wachten voordat je account ècht verwijderd is, zogenaamd om je de kans te geven je 'vergissing' goed te maken maar in werkelijkheid natuurlijk omdat Facebook iedereen aan zich vast willen blijven plakken vanwege de inkomsten. Nou ja, hoe dan ook, ik ben er even klaar mee en heb mijn account inmiddels gedeactiveerd; als mensen me willen bereiken sturen ze maar een mailtje SMSje of WhatsAppje, bellen op of, nog mooier, verrassen me met een handgeschreven brief, zoals in de good old times :)
 
Ik heb alle ergernissen herkend en er bleef maar één keuze "Weg met die rotzooi van een Facebook" Ik ben er nu al maanden van verlost maar moet eerlijk bekennen dat ik soms wel eens spijt heb dat ik
de Face-pagina van mijn kleinzoons niet meer kan bekijken ....
 
Ik heb alle ergernissen herkend en er bleef maar één keuze "Weg met die rotzooi van een Facebook" Ik ben er nu al maanden van verlost maar moet eerlijk bekennen dat ik soms wel eens spijt heb dat ik
de Face-pagina van mijn kleinzoons niet meer kan bekijken ....

Weet jij of hun pagina op openbaar staat?
Zo ja dan kun je eventueel een nieuw profiel aanmaken, die je dan alleen gebruikt om daar te kijken zonder vrienden toe te voegen, dus zonder steeds die vervelende meldingen.
 
Weet jij of hun pagina op openbaar staat?
Zo ja dan kun je eventueel een nieuw profiel aanmaken, die je dan alleen gebruikt om daar te kijken zonder vrienden toe te voegen, dus zonder steeds die vervelende meldingen.
Bedankt voor de reactie Aarie, ik moet het eens navragen en dan beslissen.
 
Ja dat heb je goed.
 
Ik heb alle ergernissen herkend en er bleef maar één keuze "Weg met die rotzooi van een Facebook" Ik ben er nu al maanden van verlost maar moet eerlijk bekennen dat ik soms wel eens spijt heb dat ik
de Face-pagina van mijn kleinzoons niet meer kan bekijken ....
Wat me opvalt: veel mensen lijken wel 'verslaafd' aan facebook, ze zouden niet meer zonder kunnen, keihard in het bekende zwarte gat vallen. Wie regelmatig met de trein reist weet zich omringd door deze facebook-zombies; de wereld om hen heen bestaat niet meer, alles draait om dat schermpje. Misschien is dat ook wel de grote truc van Zuckerberg: eerst de mensen verslaafd maken aan je product en dan met ze doen wat je maar wilt, ze kunnen immers niet meer zonder.

Natuurlijk zijn er heel veel meer mensen die zich behoorlijk ergeren aan die oeverloze stroom berichtjes van mensen die ze totaal niet kennen maar er daadwerkelijk iets aan doen is iets anders, zeker als je verslaafd bent. Maar wat zou er gebeuren als opeens de massa in beweging kwam en facebook de rug toe zou keren, helemaal klaar met de dictatuur van Zuckerberg? Ik denk dat het ventje binnen de kortste keren uit een heel ander vaatje zou tappen, bang om zijn macht en geld te verliezen, want uiteindelijk draait het dáár toch allemaal om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan