• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Facebook wil mij niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Consument

Junior lid
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
46
Waarderingsscore
2
Als laatste der Mohicanen heb ik besloten ook eens een profiel aan te maken bij Facebook. Nu heb ik nooit problemen mijn weg te vinden op internet, maar een account aanmaken op Facebook is zo eenvoudig nog niet, heb ik gemerkt. Toen ik de code invoerde die ik per e-mail toegestuurd had gekregen ter verificatie kreeg ik ineens de melding “We hebben je account opgeschort. Je account, of activiteit in je account, is in strijd met onze richtlijnen voor de community.” Terwijl ik nog niet eens de mogelijkheid heb gehad om mijn account aan te maken! Om je account weer vrij te krijgen moet je een foto van jezelf opsturen (eigenaardig, want er staat nog geen foto op mijn profiel waarmee ze die kunnen vergelijken, maar ala) en twee dagen wachten. Daarna werd mijn account weer vrijgegeven. Fijn, dacht ik, nu kan ik aan de slag. Vervolgens wilde ik het profiel een beetje verkennen en, geloof het of niet, het eerste balkje waar ik op klik resulteert weer in de mededeling dat mijn account is opgeschort. Vervolgens heb ik er maar voor gekozen een nieuw account aan te maken met een ander e-mailadres en wachtwoord. En weer gebeurde hetzelfde. Na het invoeren van de per mail toegestuurde verificatiecode kreeg ik de melding dat ook dit account was opgeschort. Het lijkt wel alsof Facebook gewoon niet wil dat ik een account aanmaak. Wat kan hier aan de hand zijn?!
 
Gebruik jij misschien een vpn?
 
Dank voor de reactie. Nee, ik gebruik geen vpn. Het is inmiddels al opgelost. Ik kreeg nu sneller de melding dat mijn account weer vrij was om te gebruiken en sindsdien is er niets raars gebeurd. Maar wel vreemd dat het 3x achter elkaar gebeurde.
 
Ja zeker vreemd, er moet iets zijn wat die melding triggerde.
Anders moet je het misschien bij jou ip adres zoeken, want twee verschillende accounts met de zelfde melding.
Maar misschien dat het niet meer voorkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan