• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat kan je met FB wat je niet met

ik heb wel fb
Omdat er heel veel content op staat over een van mijn andere hobby's dat je elders niet meer kan vinden.
Precies dit.

Op Facebook delen vele artiesten informatie die van bier eens meer op de website te vinden is, over aanstaande concerten b.v. of leuke weetjes. En er zijn allerlei groepen, die door Facebook niet meer op forums (die opgedoekt) zijn, te vinden zijn.

En van vele contacten heb je geen telefoon nummers die dan kun je niet whatsap-pen.

En je wist zeker niet @quandor dat WhatsApp ook van Facebook is?
Je krijgt hoe dan ook met mega te maken.

Je krijgt hoe dan ook met mega te maken.
Meta, bedoel je waarschijnlijk.
Ook ik gebruik FaceBook zeer vaak omdat wij daar verschillende motorgroepjes hebben om af te spreken/te plannen/verslag uit te brengen. Ook een muziekgroepje waar we diverse dingen uitwisselen/delen. Zeer handig medium. Komt wel bij dat gevoelige info bij mij ook altijd via WhatsApp wordt gedelegeerd (ook Marktplaats of Tweedehands afspraken).
Het blijft hoedanook verstandig om geen te persoonlijke dingen te delen (vb vakantiefoto's terwijl je nog op vakantie bent), dus blijft de mondiale regel dat de beste beveiliging de gebruiker zelf is. Wees verstandig en denk twee keer na voor je iets post.

@Roxmarie : ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de opmerking dat Whatsapp ook van FB is.
Microsoft brengt ook vele soorten software op de markt, maar dat wil niet zeggen dat ik elke app 'fijn' vind. Een heel ander voorbeeld is wellicht Unilever. Deze multinational verkoopt vele tientallen merken / producten, maar ook dat wil nog niet zeggen dat ik elk product waardeer.

Om weer op computerproducten terug te komen : zo heb ik best wel een poosje 'verdriet' gehad van het feit dat Word Perfect door Microsofts Word uit de markt werd gedrukt. Degenen die nog met Word Perfect hebben gewerkt zullen het volgende wel herkennen : WP was véle malen sneller dan Word (bijv door aan het eind van een zin te gaan staan en dan de BS toets in te drukken. Microsoft Word 'wandelt' de letters / woorden weg, WP deed het in één ademteug. En ja, als je eerst de te verwijderen tekst selecteert in Word en dan op de DEL toets drukt gaat het ook erg snel, maar WP was zelfs met het verwijderen van een hele zin middels de BS toets sneller dan je nu door het selecteren in Word en daarna de DEL toets te gebruiken bereikt. Het e.e.a. had natuurlijk alles te maken met het feit dat WP een DOS app betrof en Microsofts Word niet.

Daarnaast had je het 'onderwaterscherm' in WP. Gewéldig vond ik het. Gebeurde visueel vreemde dingen dan kon je in het onder water scherm in 1 oogopslag zien waar het probleem zat.

Ja, ik moet toegeven dat de Wysiwyg interface van Microsoft ook niet echt verkeerd is, maar als je gewend was aan het onderwater scherm van WP, dan was omschakeling / gewenning aan MS Word soms even wat lastiger.

ik was ook wp fan net als lotus 1-2-3 maar die hebben het helaas niet gered.

Crtl BS wist per woord . dat gaat vlotter maar is nog geen hele regel.

Whatsapp en facebook vallen beide onder meta
volgens mij zijn de voorwaarden van whatsapp ondertussen zo ingericht dat jouw berichten net zo goed gebruikt kunnen worden voor gerichte reclame

Met reclame (ongewenst) heb ik niet direct veel moeite, (pc's hebben een DEL-knop) mogelijk zelfs het tegenovergestelde. Voorbeeld : als ik op enig moment een aantal sites bezoek en 'batterij-opladers' aanklik om deze te bekijken / te vergelijken, heb ik er geen enkele moeite mee om in de dagen / weken erna door webwinkels benaderd te worden met (reclame) suggesties. Ik vind dat zelfs prima, scheelt mij zoeken.

Algemener geformuleerd : ik vind het zelfs best wel pragmatisch. Waarom? Voorbeeldje : ik ben op zoek naar een produkt. Webwinkels bestoken mij daarna met mails bevattende suggesties, prima toch?

Mijn echtgenote heeft fb, (ik wou het voor mij niet) niet lang meer want ze gaf aan om te te ont-face boeken o.a n.a.v het bericht dat verscheen. Er zitten nog familie leden op fb eentje woont in Spanje, daar krijgt ze berichten van in de trend van een foto van eten en daarbij staat dan mmmmmm, "lakker" (niet lekker) of een foto van zijn honden als ze slapen in de zon, er staat dan bij "zalig!" Tientallen zulke berichten. Dat zijn nu eens berichten en contacten die verhelderend zijn hè? Fb is inderdaad héél toegankelijk, ook voor diegenen die maar tot 5 kunnen tellen, dus dat ont-face booken komt er zeker, met zulke berichten ben je niets, je kan ze wel als vriend verwijderen of zoiets hoorde ik.

Tís dat je het aanhaalt, maar idd. dat was een van de dingen waar ik mij door aan door aan ergerde.

Zoals ik in bericht 5 van dit topic al een beetje aanhaalde (ik zit niet te wachten op dat soort ongevraagde exposure).

Intressant om te doorlezen

Lees bovenaan
We werken ons privacybeleid bij. We hebben nu je toestemming nodig om je gegevens te gebruiken om je advertenties weer te geven. De updates gaan in op 12 januari 2024.

"We werken ons privacybeleid bij. We hebben nu je toestemming nodig om je gegevens te gebruiken om je advertenties weer te geven."
Is dat fout Nederlands of bezitten facebook leden ook advertenties ?

Is dat fout Nederlands of bezitten facebook leden ook advertenties ?
Volgens mij is "je" in dit geval gewoon correct. Volgens deze site als ik het goed zie.

Voorbeeld:
  • Selecteer jouw regio zodat wij jou relevante tips kunnen geven.
  • Selecteer je regio zodat we je relevante tips kunnen geven.

Lijkt me ook prima toepasbaar hier op deze advertentieregel. Ziet er niet echt mooi uit, maar mag wel.

Niet mooi, dat zal het zijn.
Dat zag ik fout, "je" is natuurlijk niet bezittelijk. "Je advertenties weer te geven" kan je ook vervangen door "je advertenties tonen".

Tja ik vind sowieso dat het Nederlands legaal vernaggeld wordt. Ook sommige werkwoorden mag nu meer mee dan vroeger toen ik het leerde.
Klinkt voor mij echter van geen kant. Het werkwoord kunnen. Jij kan... nou... moest ik vroeger op de lagere school niet proberen, kreeg je naar je hoofd geslingerd dat "kannen" geen werkwoord was. :D
Maar ja, nu kan schijnbaar alles met de moderne taal.

"Dat kun niet..", never heard of 🤭

Nee tuurlijk niet...:D
Maar dat is met zwakke werkwoorden of hoe heet dat. Die veranderen, echter wel pas op een gegeven moment en vroeger mocht dat dus echt niet al bij je/jij. :)
Wij kannen dat niet.... ook never heard of. :D

Tís dat je het aanhaalt, maar idd. dat was een van de dingen waar ik mij door aan door aan ergerde.

Zoals ik in bericht 5 van dit topic al een beetje aanhaalde (ik zit niet te wachten op dat soort ongevraagde exposure).

Mijn echtgenote heeft besloten om fb vaarwel te zeggen, in eerste instantie omdat waneer je op het fb icoon klikt je al ONMIDDELIJK een scherm krijgt waar je een keuze moet maken "abonneren of instemmen en verder gaan" (of iets in die aard) probleem is nu dat je (ik, want zij is er niet bedreven in) niet bij haar account kan zonder eerst de keuze in het pop up scherm te moeten maken, dat heeft meta weer goed gezien, ze maken het zo moeilijk mogelijk om hen uit je pc te gooien. Wie fb verder wil blijven gebruiken moet dat voor zich uit maken, zij wil weg en liefst op de simpelste manier. Iemand een hint hoe je dat doet want op internet vind je wel de manieren maar niet met de huidige pop-up regeling die meta introduceerde.

Ik denk dat jouw echtgenote en ik op dit onderwerp zeer grote vrienden kunnen worden, ik heb n.a.v. jouw postings het donkerbruine vermoeden dat haar denken over het onderwerp 101% gelijk is aan hoe ik over FB denk.................. ;)

Zo heb ik n.a.v. een eerder berichtje in dit draadje eens wat willekeurige testjes gedaan. Dat eerdere berichtje ging over een hobby en de info daaromtrent op facebook. Zo heb ik voor de grap 3 testtjes in Google gedaan en redelijk 'onwaarschijnlijke' hobby's als zoekopdracht in Google ingevoerd.

Eén ervan was bijv. papiertjes vouwen. Een meer simpeler hobby is wellicht niet te vinden, maar zelfs over papiertjes vouwen geeft Google 1.800.700 'hits'. Ik kan mij dus in alle redelijkheid geen hobby voorstellen waarbij Google niet de gewenste resultaten oplevert. Dit t.o.v. FB.

maar daar weet ik nog steeds niet door hoe te ont- face booken zonder te moeten reageren op de onnozele pop-up, die er nu elke maal verschijnt als ik naar haar fb wil, ik kan het fb icoon wel verwijderen van iPad, laptop maar dan blijft dat account toch bestaan, ook voor anderen waar mijn echtgenote mee "bevriend" is En die zich gaan afvragen waarom ze niet reageert , gelukkig zijn het alleen maar enkele vrienden en familie, die eventueel via mail op de hoogte kunnen gebracht worden.

.... waneer je op het fb icoon klikt je al ONMIDDELIJK een scherm krijgt waar je een keuze moet maken "abonneren of instemmen en verder gaan" (of iets in die aard)
Ja dat noem ik chantage. Daar hoort een derde optie te staan.

Je kan dit niet zonder in te loggen op FaceBook dus je zal toch even door die pop-up moeten. Alleen begrijp ik niet waarom die grote paniek. Er verandert toch niks behalve dat je een keertje moet aangeven of je in het bestaande systeem wil verder gaan of je een betalende account wil gaan gebruiken. Als het echt om de privacy gaat, dan kun je best gewoon volledig van het internet blijven, met alles ook met mails. Ik weet, dit gaat weer reacties opleveren maar eens verbonden kijkt BigBrother mee. Als je ff google gebruikt (of is dat ook al een privacy issue) vind je snel hoe je account te verwijderen: KLIK HIER bij FaceBook zelf. Je vind er de ganse uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan