• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Facebook_keuzes.png

Dit is de Engelse melding. Het gaat om gepersonaliseerde add's, dus je info wordt (zo te zien) niet verkocht, maar gebruikt om op jou gerichte reclames te laten zien. Ik denk dat je daar voor het even inloggen niet bang voor hoeft te zijn.

Reclamevrij begint bij € 10 per maand... Wat een bedrag.

Met hetgeen hieronder staat moet het wel goed gaan komen denk ik.

Wat gebeurt er als ik mijn Facebook-account permanent verwijder?
  • Je kunt je account niet opnieuw activeren
  • Je profiel, foto's, berichten, video's en alles wat je verder nog hebt toegevoegd, worden permanent verwijderd. Je kunt niets meer terughalen van wat je hebt toegevoegd.
  • Je kunt Facebook Messenger niet meer gebruiken.
  • Je kunt Aanmelden via Facebook niet meer gebruiken voor andere apps waarvoor je je hebt aangemeld met je Facebook-account, zoals Spotify of Pinterest. Je moet mogelijk contact opnemen met die apps en websites om die accounts te herstellen.
  • Nadat je je account hebt verwijderd, blijven bepaalde gegevens voor je vrienden zichtbaar, zoals chatberichten die je naar hen hebt gestuurd. Kopieën van de chatberichten die je hebt gestuurd worden opgeslagen in het Postvak IN van je vrienden.
  • Als je je Facebook-account gebruikt om je aan te melden bij Meta Quest, worden je Meta Quest-gegevens ook verwijderd als je je Facebook-account verwijdert. Deze gegevens omvatten je appaankopen en prestaties. Je kunt apps niet meer retourneren en je verliest je winkeltegoed.
Wat moet ik doen als ik niet al mijn inhoud wil verwijderen, maar even een pauze van Facebook wil nemen?
Je kunt een pauze van Facebook nemen en je account tijdelijk deactiveren. Als je je account tijdelijk deactiveert, gebeurt het volgende:
  • Mensen kunnen je Facebook-profiel niet bekijken of bezoeken.
  • Je foto's, berichten en video's worden niet verwijderd.
  • Je kunt Facebook Messenger nog steeds gebruiken. Je profielfoto blijft zichtbaar in je gesprekken en mensen kunnen nog op je naam zoeken om je een chatbericht te sturen. Vrienden kunnen jou nog steeds op Facebook zien op plekken waar ze je een chatbericht kunnen sturen.
  • Je kunt nog steeds Aanmelden via Facebook gebruiken voor je andere apps, zoals Spotify, Pinterest of Games.
  • Je kunt je Facebook-account niet gebruiken voor toegang tot Meta Quest-producten of je Meta Quest-gegevens.
  • Je kunt terugkomen wanneer je maar wilt.
Meer informatie over tijdelijk je account deactiveren.
Meer informatie over hoe je je Facebook-account permanent verwijdert.
We werken momenteel onze Facebook-instellingen bij. Facebook-instellingen zien er mogelijk niet voor iedereen hetzelfde uit.
Je Facebook-account permanent verwijderen:
  1. Klik in de rechterbovenhoek van Facebook op je profielfoto.
  2. Selecteer Instellingen en privacy en klik op Instellingen.
  3. Als Accountcentrum linksboven in je menu Instellingen staat, kun je je account verwijderen via het Accountcentrum. Als Accountcentrum linksonder in je menu Instellingen staat, kun je je account verwijderen via je Facebook-instellingen.
Je Facebook-acccount verwijderen via het Accountcentrum
Je account permanent verwijderen via het Accountcentrum:
  1. Klik in de rechterbovenhoek van Facebook op je profielfoto.
  3. Klik linksboven op je scherm op Accountcentrum.
  4. Klik onder Accountinstellingen op Persoonlijke gegevens.
  5. Klik op Eigendom en beheer van account.
  6. Klik op Deactiveren of verwijderen.
  7. Kies het account of profiel dat je wilt verwijderen.
  8. Selecteer Account verwijderen.
  9. Klik op Doorgaan en volg dan de instructies om te bevestigen.
Je Facebook-account verwijderen via je Facebook-instellingen
Je account permanent verwijderen:
  1. Klik rechtsboven op Facebook op je profielfoto.
  3. Klik op Je Facebook-gegevens.
  4. Klik op Deactiveren en verwijderen.
  5. Kies Account verwijderen en klik vervolgens op Doorgaan naar account verwijderen.
  6. Klik op Account verwijderen en voer je wachtwoord in. Klik vervolgens op Doorgaan.
Kan ik het verwijderen van mijn account annuleren?
Als er minder dan 30 dagen zijn verstreken sinds je je account hebt verwijderd, kun je de verwijdering van je account annuleren. Na 30 dagen worden je account en al je gegevens permanent verwijderd en kun je je gegevens niet meer terughalen.
Het kan vanaf de start van het verwijderingsproces maximaal 90 dagen duren voordat alles wat je hebt geplaatst is verwijderd. Deze gegevens zijn niet toegankelijk voor andere Facebook-gebruikers terwijl we ze verwijderen.
Kopieën van je gegevens kunnen na de 90 dagen op de back-upopslag blijven staan die we gebruiken om gegevens terug te halen bij een ramp, softwarefout of een ander geval van gegevensverlies. We kunnen je gegevens ook bewaren in verband met juridische kwesties, schending van onze voorwaarden of bescherming tegen letsel of schade. Meer informatie over ons privacybeleid.
Het verwijderen van je account annuleren:
  1. Meld je binnen 30 dagen na het verwijderen van je account aan bij je Facebook-account.
  2. Klik op Verwijderen annuleren.

"Does Facebook Sell Users’ Personal Data?​

No, Facebook does not sell users’ personal data. As explained above, Facebook only provides
advertisers with a pool of people who may find their ads relevant based on the data they have about them. But, advertisers never get in touch with your personal data."

het gaat hier niet over "paniek" ik weet dat andere platformen ook "profiteren" maar al van in het begin toen ze fb lid werd zag ze (wij) dat hier veel onnozelheden werden gepost, "zie eens waar ik ben", "zie eens wat wij eten" "kijk eens naar de honden" eentje postte zelfs een foto van zijn vriendin in haar naakte op haar buik in het water op een Spaans naakt strand met de melding "kijk een zeemeermin" ik zag er meer een zeerob in maar dit terzijde, een lijst van postings zou te ver gaan en te lang zijn, maar veel'slimmer werd je er niet van, en soms kreeg je er zelfs "boebelen" van, vandaar dat de term "heel toegangkrlijk" bij ons een lichtje doet branden na het zien van enkel postings, , dus nu met de specifieke toelating om je gegevens te gebruiken en door te geven dat was zowat de druppel om goodby te zeggen alleen doen ze daar ook nog moeilijk over, achteraf bekeken veel te lichtzinnig lid geworden, we hadden het kunnen weten.

Iedereen beslist hierover naar eigen gevoel en goeddunken en dat respecteer ik ten volle. Succes met het un-facebooken (is niet echt een werkwoord denk ik).

dus je info wordt (zo te zien) niet verkocht, maar gebruikt om op jou gerichte reclames te laten zien.
Kijk ook eens verder bij Compare your choices. Daar staat nog wat meer. Volgens mij wordt het niet verkocht maar ze mogen wel al je gegevens gebruiken als ik het goed onthouden heb.

Voor en /of nadelen van fb, daar kun je dagen over doorzakken, ik (wij) hebben er geen boodschap meer aan en "bollen het af"

Waarom denk ik bij het doorlezen van sommige van de berichten in dit topic nu steeds maar weer aan mijn 15 jarige in klas 4 van het VWO zittende kleindochter....................? o_O:eek::love:

Als zij op visite komt dan loopt ze de hal binnen met haar mobieltje in de hand en na een snelle knuffel ploft zij op de bank en blijft zij op haar mobieltje kijken / friemelen totdat zij weer weggaat.

Stel je haar een vraag dan mag je die veelal herhalen omdat zij in opperste concentratie met haar mobieltje bezig was en de vraag de eerste keer niet hoorde......................

Kijk ook eens verder bij Compare your choices. Daar staat nog wat meer. Volgens mij wordt het niet verkocht maar ze mogen wel al je gegevens gebruiken als ik het goed onthouden heb.
Zo is het inderdaad . Nu gaat men zeuren over FB , maar wat verzamelen al die app's niet zoals van Albert Heijn, Zeeman, kruidvat enz.....om je aankoopgedrag te bestuderen, te delen met hun leveranciers om je zo via berichten recclameberichten te sturen op je smartphone van de producten die je het meeste koopt . Welke tijdstippen je het meest gaat winkelen . De verse kaas die je gekocht hebt en de vervaldatum maar een paar dagen in zicht is en berichten op je smartphone krijgt . Niet vergeten bij je volgende boodschappen de verse kaas te kopen die je het liefst eet , want de oude is maar een paar dagen houdbaar meer .Dat vinden ze dan helemaal normaal .

@Marvel : wat kan je met FB wat je niet met Whatsapp en / of de mail kunt doen?

Volgens mij is Whatsapp hét middel om ff snel met één of meerdere familieleden te communiceren al dan niet het bericht vergezeld laten gaan van (multi)media.

I know, Whatssapp is een beetje mijn stokpaardje, vandaar mijn vraag, maar als ik mij de tijd herinner dat ik noodgedwongen FB moest gebruiken, dan krijg ik voornamelijk 'onrustige' / 'drukke' beelden, niet zijnde de rust die een Whatsappje uitstraalt en het is maar net wie je in een (persoonlijke) groep opneemt om het berichtje naartoe te sturen. Ik zie dus nog niet direct dé voordelen van FB t.o.v. WA.
Allereerst even excuus voor mijn nogal late reactie.
Wat ik echt leuk, en ook een voordeel, vind van FB tov Whatsapp: je hebt echt je eigen tijdlijn. In Whatsapp lopen groepsgesprekken voor mij al snel door elkaar heen, moeilijker te volgen en minder overzichtelijk.
Ook kunnen op FB vrienden van mij op andere vrienden [die elkaar niet echt kennen] hun reacties reageren, wat ik dan heel leuk vind.
Verder ben ik lid van een aantal lotgenoten groepen op FB, waaronder een groep waar mensen in zitten die een zelfde soort hartaanval hebben gehad als mij. Die groep heb ik al zoveel aan gehad, ervaringen met elkaar delen, en ook info over van alles rondom die bepaalde hartaanval.
Dat betekend heel veel.
Dat zie ik in Whatsapp niet zo snel ontstaan.
We hebben een familie app op Whatsapp, en ik vind dat echt helemaal niks. Voor mij al snel onoverzichtelijk.

Zo is het inderdaad . Nu gaat men zeuren over FB , maar wat verzamelen al die app's niet zoals van Albert Heijn, Zeeman, kruidvat enz.....om je aankoopgedrag te bestuderen, te delen met hun leveranciers om je zo via berichten recclameberichten te sturen op je smartphone van de producten die je het meeste koopt . Welke tijdstippen je het meest gaat winkelen . De verse kaas die je gekocht hebt en de vervaldatum maar een paar dagen in zicht is en berichten op je smartphone krijgt . Niet vergeten bij je volgende boodschappen de verse kaas te kopen die je het liefst eet , want de oude is maar een paar dagen houdbaar meer .Dat vinden ze dan helemaal normaal .
Ik zeur helemaal niet, dat er veel buiten je wil word opgeslagen is juist en je kan er weinig tegen beginnen, face book is een keuze die je ooit maakte en wij willen er van af, ook dat word je moeilijk gemaakt. Als de banken (die ook alles weten) vinden dat je nog geld over hebt van je inkomen en alvast enkele beleggingen voorschotelen ga je dat ook normaal vinden en maar wat geld beleggen dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan