• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Family Tree Builder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Ik heb een probleem met het programma My Heritage Family Tree Builder. Dit is een genealogie programma.

Je hebt de mogelijkheid om foto's bij personen toe te voegen. Daarbij moet je in het programma naar de betreffende map gaan waar de foto staat. Als je dat wilt doen sluit het programma zichzelf af. Ik heb het geprobeerd met een ander stamboomprogramma en daarbij had ik dit probleem ook. Wanneer je begint met browsen sluit het programma zichzelf af.

Een tijdje geleden heb ik deze vraag ook al gepost. Aangezien er nog garantie op mijn HP dekstop PC zat heb ik hem ter reparatie aangeboden, waarbij het moederbord is vervangen. Ik hoopte dat daarmee het probleem opgelost zou zijn, maar helaas.

Ik heb een HP Pavilion TP01-0312nb en draai Windows 10 met de laatste onderdelenupdate.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
 
Ik heb een paar vragen:

1: wanneer sluit het programma precies af? Is het bij het opzoeken van de map met foto's, het selecteren van de foto of wanneer het programma de foto moet gaan inlezen?

2: Kan je de foto's openen in een ander programma? Bijvoorbeeld openen in de standaard foto viewer van Windows?

3: Hoe groot zijn de foto's die je probeert te importeren? Hoeveel pixels bij hoeveel pixels, welk bestandstype heeft de foto (jpg, tiff, bmp,??? ) en hoe groot is het bestand?

4: Staat de foto in een map op een lokale harddisk, een usb stick/externe harddisk of op een extern apparaat, zoals een nas of een server?

5: Welke foutmelding krijg je precies als het programma afsluit? Eventueel kan je ook een print screen hier plaatsen.

6: kan je nog iets bijzonders vinden in het Windows toepassing logboek?

7: Het andere programma, was dat een andere versie van dezelfde software of een compleet ander programma?
 
1: wanneer sluit het programma precies af? Is het bij het opzoeken van de map met foto's, het selecteren van de foto of wanneer het programma de foto moet gaan inlezen?
Meteen bij het begin, als ik wil beginnen met het opzoeken van de map waar de foto's staan.


2: Kan je de foto's openen in een ander programma? Bijvoorbeeld openen in de standaard foto viewer van Windows?
Ja

3: Hoe groot zijn de foto's die je probeert te importeren? Hoeveel pixels bij hoeveel pixels, welk bestandstype heeft de foto (jpg, tiff, bmp,??? ) en hoe groot is het bestand?
In ieder geval niet te groot. Er zijn ook heel kleine bestanden waarbij het niet lukt

4: Staat de foto in een map op een lokale harddisk, een usb stick/externe harddisk of op een extern apparaat, zoals een nas of een server?
Op een externe harddisk

5: Welke foutmelding krijg je precies als het programma afsluit? Eventueel kan je ook een print screen hier plaatsen.
Ik krijg geen foutmelding

6: kan je nog iets bijzonders vinden in het Windows toepassing logboek?
Ik weet niet hoe ik dat moet vinden.

7: Het andere programma, was dat een andere versie van dezelfde software of een compleet ander programma?
Dat was een compleet ander programma
 
Heb dit programma eveneens, ik log online aan om mijn stamboom te bewerken, is enkele jaren geleden, staat zelfs niet meer geïnstalleerd op mijn computer denk ik.
Heb het net even gedownload, is niet zo groot, maar een EXE bestand, misschien houdt je beveiliging dit downloaden van dit bestand tegen, maar je stamboom moet je online kunnen opvragen.
 
Heb dit programma eveneens, ik log online aan om mijn stamboom te bewerken, is enkele jaren geleden, staat zelfs niet meer geïnstalleerd op mijn computer denk ik.
Heb het net even gedownload, is niet zo groot, maar een EXE bestand, misschien houdt je beveiliging dit downloaden van dit bestand tegen, maar je stamboom moet je online kunnen opvragen.
Ik heb de standaardbeveiliging van Windows 10. Verder kan ik mijn stamboom wel online opvragen, het gaat erom dat ik het exe-bestand niet kan downloaden.
 
Verder heb ik nog een probleem.

Als ik het programma met firefox wil downloaden (Family Tree Builder - Gratis genealogie software - MyHeritage) start de download niet. Bij anderen start de download wel.

Geen idee hoe dat komt. Wellicht heeft het met elkaar te maken.
Dit heeft waarschijnlijk niets met elkaar te maken. Het komt vrijwel zeker door instellingen in de browser of anders hoe de browser standaard dit soort downloads afhandelt.

Anyway;

Aller eerst zou ik eens wat compatibiliteits- instellingen proberen.
Ga naar de eigenschappen van de snelkoppeling, klik op compatibiliteit, zet sowieso een vinkje onderaan bij "Uitvoeren als administrator".

Zie de screenshot hieronder want ik heb geen zin, en weet de exacte vertaling niet, om dit naar het Nederlands te vertalen.
Ik heb de vinkjes al neergezet wat je eens moet proberen. Als dit niet werkt kan je van Windows 7 ook nog Windows XP SP3 proberen.
 

Bijlagen

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    48,7 KB · Weergaven: 6
Dit heeft waarschijnlijk niets met elkaar te maken. Het komt vrijwel zeker door instellingen in de browser of anders hoe de browser standaard dit soort downloads afhandelt.

Anyway;

Aller eerst zou ik eens wat compatibiliteits- instellingen proberen.
Ga naar de eigenschappen van de snelkoppeling, klik op compatibiliteit, zet sowieso een vinkje onderaan bij "Uitvoeren als administrator".

Zie de screenshot hieronder want ik heb geen zin, en weet de exacte vertaling niet, om dit naar het Nederlands te vertalen.
Ik heb de vinkjes al neergezet wat je eens moet proberen. Als dit niet werkt kan je van Windows 7 ook nog Windows XP SP3 proberen.
Ik draai Windows 10.
 
Ik heb net geprobeerd om het exe-bestand te downloaden met Chrome en dat lukte wel. Het ligt dus aan firefox.
Alleen het eerste probleem is dus nog over.
 
Als u uw stamboom online opvraagt kunt u daar foto´s toevoegen?
 
Hoe moet ik de Compatibiliteit instellingen dan aanpassen?
 
Ik heb het programma in de compabiliteitsmodus voor Windows 7 uitgevoerd en dat helpt ook niet echt. Hoe moet ik dit dan aanpakken?
 
Het lijkt inmiddels te werken: Ik voer het programma nu als administrator uit in de compabiliteitsmodus voor Windows 8. Hoe komt het dat het op deze manier wel werkt?
Verder krijg ik nu, als ik het programma open, de pop-up met de vraag of de app wijzigingen aan mijn apparaat mag aanbrengen. Waarom krijg ik die pop-up?
 
Ik werk met de laatste versie Windows 10 en ervaar geen problemen.
 
Hoe moet ik de Compatibiliteit instellingen dan aanpassen?
Dat heb ik in post #7 al verteld.

EDIT: ik zie dat het probleem opgelost is door alles wat ik in post #7 al zei.

Hoe het komt dat het nu wel werkt is een vraag waar niemand een echt sluitend antwoord op heeft. Het is een vrij technisch verhaal en heeft te maken met de manier waarop het programma geschreven/geprogrammeerd is.
 
Dat heb ik in post #7 al verteld.

EDIT: ik zie dat het probleem opgelost is door alles wat ik in post #7 al zei.

Hoe het komt dat het nu wel werkt is een vraag waar niemand een echt sluitend antwoord op heeft. Het is een vrij technisch verhaal en heeft te maken met de manier waarop het programma geschreven/geprogrammeerd is.
Ik lees in de post van fredjeh dat hij (net als ik) de laatste versie gebruikt in Windows 10 en geen problemen heeft. Hoe kan het dan dat ik met de laatste versie in Windows 10 wel problemen heb?
 
Ik lees in de post van fredjeh dat hij (net als ik) de laatste versie gebruikt in Windows 10 en geen problemen heeft. Hoe kan het dan dat ik met de laatste versie in Windows 10 wel problemen heb?
De versie van Windows waarschijnlijk. Dat je geen updates krijgt wil nog niet zeggen dat je de zelfde versie van Windows hebt.

Klik op start, typ "cmd", open "opdrachtpromt", typ "winver" en druk op enter.
Daar staat je Windows versie.
Deze kan dus wel degelijk veranderen ten opzichte van anderen.

Op m'n laptop heb ik bijvoorbeeld versie 1809 terwijl er geen updates te vinden zijn. Op m'n desktop heb ik versie 2004.

1809 moet je lezen als 18 09 Engelse notatie. Dus maand 9, 2018.
2004 moet je lezen als 20 04 Engelse notatie. Dus maand 4, 2020.
 
Ik heb Windows 10 met de meest recente onderdelenupdate.
 
Ik heb Windows 10 met de meest recente onderdelenupdate.
Tja als je mijn post niet leest stop ik ook met reageren en helpen.

Ik zeg toch duidelijk dat als je geen updates meer krijgt het nog niet wil zeggen dat je over de meest recente versie van Windows beschikt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan