• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Family Tree Builder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heb ik begrepen, maar ik zeg je dat ik wel over de meest recente versie van Windows beschik: ik draai versie 21H1. Ik heb dus wel goed gelezen.
 
Dat heb ik begrepen, maar ik zeg je dat ik wel over de meest recente versie van Windows beschik: ik draai versie 21H1. Ik heb dus wel goed gelezen.
Oke, 21H1 is inderdaad de laatste versie.
Ik kom niet verder dan de eerder aangedragen compatibiliteit instellingen.

Hopelijk iemand anders hier die je verder kan helpen.
 
Oke, 21H1 is inderdaad de laatste versie.
Ik kom niet verder dan de eerder aangedragen compatibiliteit instellingen.

Hopelijk iemand anders hier die je verder kan helpen.
Het is natuurlijk mogelijk, dat het programma zelf slecht werkt met Windows 10 en zo af en toe problemen geeft. Ik ben daarom benieuwd of andere gebruikers van My Heritage ook compabiliteitsproblemen ondervinden.
 
Ik heb net gemerkt, dat ik ook andere programma's in de compabiliteitsmodus voor Windows 8 moet uitvoeren om niet dezelfde problemen te krijgen m.b.t. het browsen in mappen.

Kan het zijn dat Windows 10 niet goed is geïnstalleerd op mijn PC of dat ik Windows 10 opnieuw moet installeren?
 
Om welke programma's gaat het?
Zijn het oudere programma's?
Want als ze met Windows 10 overweg kunnen dan gaat er iets niet goed.
 
Ik begin steeds meer het idee dat er iets is met de rechten, omdat meerdere programma's problemen geven. Maar wat precies, geen idee.
 
Het gaat nu om de programma's My Heritage Family Tree Builder en Heredis 2022.

In deze genealogieprogramma's kun je bij personen foto's toevoegen. Daarvoor moet je naar de map waar ze in staan navigeren om ze te selecteren. Als je daarmee wilt beginnen sluiten de programma's zichzelf meteen af. Als je ze draait in de compabiliteitsmodus van Windows 8 treedt dit probleem niet op en lukt het wel. Ik heb van My Heritage Family Tree Builder zelfs de betaalde versie en toch dit probleem.

Het is des te vreemder wat betreft Heredis 2022. De naam zegt het al: het is een gloednieuwe versie van dit programma. Vreemd dat ik ook dit programma in de compabiliteitsmodus van Windows 8 moet draaien om dit probleem niet te hebben.

Een tijdje geleden had ik dit probleem ook bij Thunderbird: ik kon niet navigeren naar een map om een bijlage te selecteren. Dan sloot Thunderbird zichzelf ook meteen af. Vorige maand is mijn PC (er zat nog garantie op) gerepareerd, waarbij het moederbord is vervangen. Na deze reparatie kan ik Thunderbird wel gewoon in Windows 10 draaien zonder problemen met toevoegen van bestanden.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dit allemaal komt.
 
Misschien kun je de browser eens resetten en ook scannen op virussen met Malwarebytes en Adwcleaner.
 
Dat zal ik proberen. Ik heb firefox als standaardbrowser. Zouden de problemen met de 2 genealogie programma's dan kunnen komen door firefox?
 
Ik heb de PC gescand met Malwarebytes, Adwcleaner, Privazer en Comodo Cleaning Essentials.
Geen resultaat!
 
Dat zal ik proberen. Ik heb firefox als standaardbrowser. Zouden de problemen met de 2 genealogie programma's dan kunnen komen door firefox?
Dat kunt je uittesten door even Edge te gebruiken.
Soms worden dingen tegen gehouden door bepaalde instellingen.
Mocht het bij Edge wel werken, dan kun je Firefox refreshen.
 
Ik heb de PC gescand met Malwarebytes, Adwcleaner, Privazer en Comodo Cleaning Essentials.
Geen resultaat!
Mooi dan kunnen wij dat ook uitsluiten :)
 
Ik had Google Chrome ook op mijn PC staan en die nu ingesteld als standaard browser.
Ook geen resultaat.
 
  • Windows 8.1, 10 and Windows 11
  • 500 MB disk space required
  • 4 GB of RAM
  • Screen 1366×768 minimum (11″)
  • Internet connection
  • Local administrator account
  • English and German version

Heredis works better with

  • Windows 10
  • 8 GB of RAM
  • SSD Hard disk
  • Word Processing & Spreadsheet: Microsoft Office 2016 minimum or LibreOffice current version
Zeer vreemd dat het alleen in compabiliteitsmodus voor Windows 8 werkt.
Want het moet gewoon tot Windows 11 werken.
 
  • Windows 8.1, 10 and Windows 11
  • 500 MB disk space required
  • 4 GB of RAM
  • Screen 1366×768 minimum (11″)
  • Internet connection
  • Local administrator account
  • English and German version

Heredis works better with
  • Windows 10
  • 8 GB of RAM
  • SSD Hard disk
  • Word Processing & Spreadsheet: Microsoft Office 2016 minimum or LibreOffice current version
Zeer vreemd dat het alleen in compabiliteitsmodus voor Windows 8 werkt.
Want het moet gewoon tot Windows 11 werken.
Dat lijkt mij ook.

Zou het kunnen dat de installatie van Windows 10 niet goed is op mijn PC?
 
Ik denk niet dat het probleem daar ligt.
Maar je zou Windows eens opnieuw kunnen instellen.
Wel eerst een back-up maken van bestanden uit voor zorg.

Instellen van Windows kun je als volgt doen.
Via start-instellingen-bijwerken en beveiliging-systeem herstel- pc opnieuw instellen.
 
Dat kan ik inderdaad eens proberen.

Zou het misschien ook een hardware probleem kunnen zijn?
 
Dat verwacht ik niet, ik zelf zou eerder software matig denken.
 
Ik zie nog nergens staan dat je het programma als administrator uitvoert (dit is al ergens op pagina 1 geopperd) terwijl dit wel een vereiste is.
 
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het programma wel gewoon in Windows 10. Probleem dus opgelost.
Wat ik wel gemerkt heb is dat ik na de nieuwe installatie van Windows 10 een extra account met de naam administrator heb gekregen, terwijl ikzelf al de administrator bent. Hoe komt dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan