• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fan probleem

Dat soort software regelt dat in de UEFI/BIOS, zelfde als de HW aldaar, miss. als je hem met Windows mee op laat starten dat het wel werkt.

Download en installeer de icue software en stel daar de fan curves in.

Meer info over icue:
Dit staat/stond er al op, maar de pc reageert niet op instellingen

Dit staat/stond er al op, maar de pc reageert niet op instellingen
Werkt het wel als je in de icue app bijvoorbeeld de kleuren van de fans wil aanpassen?

Is het fan probleem al vanaf het begin of is het later ontstaan?
Als het later is ontstaan, is er vlak voordat het voor het eerst optrad iets aan de computer veranderd?

Is de icue app nu actief? Kan je eens wat screenshots maken van de app?

Heb je al eens de icue software verwijderd en de meest recente geinstalleerd?

Dat soort software regelt dat in de UEFI/BIOS, zelfde als de HW aldaar, miss. als je hem met Windows mee op laat starten dat het wel werkt.
Klopt, alleen wordt de software na installatie standaard bij opstarten automatisch opgestart.

Laatst bewerkt:
Die staat er niet bij maar er zal een update gepleegd moeten worden, lees de toelichtingen maar eens, vooral over de power settings.

Staat in beeld als je opstart of via deze tool, waar heb je dat foutieve nummer gelezen?

Werkt het wel als je in de icue app bijvoorbeeld de kleuren van de fans wil aanpassen?

Is het fan probleem al vanaf het begin of is het later ontstaan?
Als het later is ontstaan, is er vlak voordat het voor het eerst optrad iets aan de computer veranderd?

Is de icue app nu actief? Kan je eens wat screenshots maken van de app?

Heb je al eens de icue software verwijderd en de meest recente geinstalleerd?

Klopt, alleen wordt de software na installatie standaard bij opstarten automatisch opgestart.
Ja, als ik andere kleurtjes wil werkt dat, maar zet ik de pc uit en de volgende dag weer aan dan staan ze weer op andere kleuren. Maar dat vind ik niet zo heel erg belangrijk op zich, ook al klopt dat ook ergens niet natuurlijk.

Ja, het fan probleem is al vanaf het begin van dat ik de pc had, maar toen zette ik hem handmatig terug van DC naar PWM en toen werkte dat maar nu dus niet meer. Dus nee er is niks software matig aan de pc veranderd.

Ja, wat zou je willen zien van de icue?

Dat heeft de winkel al eerder geprobeerd inderdaad de icue opnieuw erop gezet maar zonder succes.

Het zou mooi zijn als je van Commander pro screenshots van de "Cooling" section, de CPU fan curve en de "device settings" kan maken.

De software staat wel ingesteld dat hij automatisch opstart met Windows? (Taakbeheer, tabblad opstart-apps)

Waarschijnlijk iets metcompatibiliteit tussen MSI en Corsair?
Ik heb hier 3 pc's met een moederbord van MSI en randapparatuur van Corsair.
Op geen enkele van de 3 werkt iCue naar behoren, ook de fan regeling niet.
MSI Center werkt zoals het hoort icm beQuiet fans. Deze volgen de instellingen in MSI Center terwijl iCue gewoon niets deed.

Het zou mooi zijn als je van Commander pro screenshots van de "Cooling" section, de CPU fan curve en de "device settings" kan maken.

De software staat wel ingesteld dat hij automatisch opstart met Windows? (Taakbeheer, tabblad opstart-apps)
Dit bedoel je toch? Als je nog meer wilt hebben, laat maar weten.

Bijlagen

• IMG_9097.jpeg
    IMG_9097.jpeg
    178,5 KB · Weergaven: 9
  • IMG_9098.jpeg
    IMG_9098.jpeg
    168,6 KB · Weergaven: 8

Dit is allemaal goed toch? De toegestuurde informatie.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan